Slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Hoe laat gaan jullie slapen en staan jullie op? Hoeveel slaap heb je ongeveer nodig om normaal te kunnen functioneren? Doen jullie nog dingen om je slaap te bevorderen? Ben benieuwd!

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ga tussen 22.00 en 22.30 slapen en slaap dan tot 6.30-7.00.
    Word helaas wel regelmatig wakker, ongeveer 5x. Slaap dan wel (meestal) direct verder.
    Ik drink vanaf de late middag geen koffie meer, niet te veel alcohol (vanaf 2 glazen slaap ik echt minder goed) en neem regelmatig melatonine. De kamer moet helemaal donker zijn en bij het minste snurkje doe ik oordoppen in.
    Ik kan best functioneren op een keer weinig slaap. Maar deze uren moet ik dan wel eind van de nacht gemaakt hebben. En de nacht er na weer goed kunnen slapen. Voor het beste energielevel heb ik 7,5 tot 8 uur slaap per nacht nodig.

3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Als ik vroege dienst heb ben ik meestal rond 22:30 echt moe en ga ik naar bed, dan word ik uit mezelf meestal rond 7:30/8:00 wakker en kan ik dus normaal functioneren. Das dus 9-9,5u bedenk ik me net oef haha. Als ik late dienst heb verschilt het, als het een zware dienst was ben ik meestal rond 00:30 al gebroken, als ik nog klaarwakker ben kan ik ook wel eens tot 2:30 wakker zijn omdat ik nog series kijk ofzo en dan word ik meestal rond 10.30 wakker uit mezelf dus na 8 uur slaap. Ik heb best wel veel slaap nodig om goed te functioneren. Mijn vriend slaap regelmatig maar 5-6 uurtjes, soms een week lang, maar ik zou dan niet te genieten zijn. Ik heb mijn slaap hard nodig. Soms voel ik me heel de dag duf en weeïg.

Ik doe niet echt iets om de slaap te bevorderen... soms een thee drinken of een warme douche nemen als ik niet moe ben maar wel vroeg op moet staan. Ik ga eigenlijk pas slapen als mijn lichaam dat aan geeft, dat ik moe ben. Anders lig ik klaarwakker in bed.
    Is soms wel lastig als ik wekenlang late dienst heb en dan ineens random 1 vroege (6:10u opstaan), dan is het wel vreselijk moeilijk om moe te worden.. en dan ga ik vaak ook te laat slapen en vervolgens kom ik dan ook niet meer in slaap omdat ik dan ga rekenen hoe lang ik nog heb en dan ben ik bang dat ik mijn wekker niet hoor als ik net in een diepe slaap belandt ofzo:roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik lig meestal om 22.00 in bed en neem dan slaap medicatie in als ik dat niet inneem heb ik de hele nacht plafond dienst. Als ik 12 uur heb geslapen functioneer ik het beste en ben ik in de volgende dag niet moe, maar ik ben geen goed referentie kader omdat de vermoeidheid en het veel moeten slapen gegronde redenen heeft.
    Ik slaap trouwens nooit 12 uur want ik heb een dreumes in huis dus ik ben eigenlijk altijd wel moe, maar daar wen je op een gegeven moment wel aan. :roflmao:

5. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Op werkdagen probeer ik uiterlijk 23.00 in bed te liggen en gaat de wekker helaas al om 05.45.
    In het weekend ga ik meestal pas rond 01.00 slapen en slapen we uit tot 09.00 ongeveer. Op zondag wissel ik elke week met m’n man en mag de een uitslapen tot 10.30.

Ik doe er verder niets aan, ben een hele goede slaper haha.

6. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik moet eigenlijk tussen 22.30 uur en 23.00 uur gaan slapen, maar dat wordt hem nooit. Het is altijd pas tussen 23.30 uur en 00.30 uur. M'n dochtertje slaapt door tot 08.00 uur en ik dus ook. Komt dan neer op 7,5 á 8 uur slaap per nacht en helaas is dat te weinig voor mij. Gemiddeld heb ik 9 uur nodig om goed te functioneren. Zou dus echt vroeger naar bed moeten :rolleyes:

7. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik ga om 22.00/22.30 slapen, met slaap medicatie. Ik word weer wakker gemaakt door 1 van de kinderen tussen 6.00 en 6.15

Soms ga ik pas slapen om 23.30 en soms al om 21.30

8. Koon

Koon Niet meer actief

Uitslapen gaat hier nooit. Kinderen zijn altijd rond 7:00 wakker. Als ik kan blijven liggen word ik uiterlijk 8:00 wakker. Zo vast in het ritme. Als ze uit logeren zijn is dat ook echt frustrerend haha.
    Maar al zou ik tot 10:30 uitslapen, dan kan ik ‘s avonds ook niet goed in slaap komen.

Ik heb 10 jaar onregelmatig gewerkt en heb nu veel meer energie. Ik was dan vaak rond 22.30 thuis en moest om 7:00 weer beginnen. Ook slaapdienst met 3 uur slaap per nacht. Nee, dat is niet gezond als je het mij vraagt.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben een behoorlijk slechte slaper. Ik probeer voor 00:00u naar bed te gaan (lukt niet altijd) en dan lig ik altijd nog zeker een uur wakker. Op ma-za gaat de wekker om half 7, op zondag ga ik meestal rond 7 uur/half 8 naar beneden.
    Ik probeer na 15:00u geen koffie meer te drinken en na 22:00u niet meer naar een schermpje te kijken, maar vooralsnog helpt dat niet.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ga meestal rond 22.00 op bed, zeker in zwangere toestand:D soms wat eerder, maar dan kijk ik nog tv in bed en sta rond 07.00 op. Ik heb echt minimaal 8 uur slaap nodig om goed te functioneren.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb geen vaste bedtijd. Soms val ik op de bank in slaap, soms ben ik om 23.30 uur nog wakker. Wel ben ik altijd vroeg wakker, meestal rond 06.30, max 07.00 uur. Ik kan goed functioneren op weinig slaap (met nachtdiensten sliep ik gemiddeld 3 uur per dag) en doe niet specifiek dingen om goede slaap te bevorderen. Geef mij een kussentje en een deken en ik ben zo vertrokken :roflmao:

12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Meestal rond 23.00/23.30 naar bed, de wekker gaat om 6.00uur. Iets meer slaap zou geen kwaad kunnen, maar s avonds eerder naar bed doen we meestal niet. Ik neem het me elke ochtend voor, maar als de kinderen s avonds op bed liggen (rond 21.30) is het beneden ook wel lekker rustig. Ff samen wat drinken en wat kijken en t is wéér laat.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ga slapen tussen 22:00 en 22:30.
    Op werkdagen sta ik om 06:30 op.
    Op vrije dagen zodra 1 van de kinderen wakker is maar niet voor 7:00.
    Op zondag is mijn uitslaapdag en word ik om 10:00 wakker gemaakt.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Doordeweeks rond 22.00 naar bed (wekker staat om 05.45), in het weekend is het ergens tussen 22.00 en 00.00.

Ik ben absoluut geen uitslaper en ben ook in het weekend niet later dan om 08.00 wakker. De kinderen (en mijn man) worden beide doorgaans tussen 08.30 en 09.00 wakker, met enkele hele luxe uitschieters naar 10.00. Voor mij dus even een momentje om een boek te lezen of me uit te sloven op een uitgebreid ontbijt, oid. :p

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik slaap nooit voor 0.00. Tussen 6.00 en 7.00 ben ik weer wakker, uit mezelf, door de kinderen of vannacht door de hond die blijkbaar hoge nood had :confused:. Ik doe het prima op een uur of 6 slaap per nacht, heel af en toe slaap ik een keer wat langer maar dat is echt een zeldzaamheid.

Als ik in bed ga liggen doe ik gewoon mijn ogen dicht en ik val binnen 1 minuut in slaap. Dat is echt een luxe haha, mijn man ligt altijd nog 20 minuten te draaien. Licht, donker, gesnurk, deur open of dicht, warmte maakt me allemaal niet uit. Alleen als ik het koud heb kan ik niet goed slapen. Ik slaap dus de hele winter (en nu nog) na een hete douche met een electrische kruik in mijn bed. Als ik wakker wordt ben ik ook meteen wakker en hoef ik niet (net als mijn man) eerst tig keer te snoozen en vervolgens nog 4 keer geroepen worden. Ik sta op, drink koffie en ga aan de slag met broodtrommels, voorbereidingen voor het avondeten als ik moet werken etc. geen opstartproblemen.

16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb die acht uur slaap wel nodig, maar niet elke nacht. Als ik eens een onderbroken nacht heb, of zelfs een nacht met erg weinig slaap, dan kan ik nog goed functioneren. Hoe meer nachten dat achter elkaar worden, hoe moeilijker het wordt om nog alert en vrolijk te blijven.

Het slapen gaat voor mij helaas niet vanzelf. Ik val moeilijk in slaap, en dat motiveert niet. Als het lukt met de planning van de dag ga ik vaak al een half uur voor ik wil gaan slapen in bed liggen om te lezen, wat te ontspannen, en in de winter om warm te worden zodat ik later makkelijker in slaap val. Dat werkt niet altijd. Ik hoop meestal tussen 10 en 11 uur te slapen, en heb mijn wekker, afhankelijk van wat er die dag gaat gebeuren, tussen 6 uur en 7.30 uur staan.

17. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Momenteel slaap ik erg weinig:roflmao:. Normaal gesproken probeer ik rond 12 uur te gaan slapen, zodat ik rond de 6/7 uur slaap heb. Lukt lang niet altijd, maar ik heb gelukkig weinig slaap nodig.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik ga meestal tussen 2130 en 2230 naar bed, ligt eraan wat op tv is en hoe moe ik ben.. Vaak lig ik er zelfs al om 2030 in! De wekker gaat om 720 op en in het weekend rond 900-930 en ja dan lig ik max om 2300 in bed maar meestal eerder, op vrijdag nooit na 2230. Ik ga er wel minstens 3 keer uit voor de wc maar slaap weer snel in. Overdag slaap ik vaak nog een uurtje of 2.. Eerst moest het altijd pikdonker zijn maar nu ben ik zo vermoeid dat ik snel slaap waar dan ook.

19. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Ik ga altijd tussen 21.30 en 22.00 uur naar bed. Ik sta dan op als de eerste wakker wordt, dat is tussen 06.30 en 07.30 uur. Ik moet er in de nacht vaak nog wel 1 a 2 keer kort eruit. Ik slaap altijd veel en lang. Maar ik heb ook 2 keer een jaar lang om de 2 uur eruit gemoeten, en dan functioneer ik ook prima eigenlijk. En ik slaap overal goed en zonder problemen, licht of donker, herrie of geen herrie maakt niet zoveel uit.

20. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik ga tussen 22.30/23.00 slapen. 'S morgens sta ik om 5.45 op. Als ik het weekend vrij ben 8.00/8.30.
    Als ik avonddienst heb kan ik moeilijk in slaap komen, dan is het pas 0.00/0.30 als ik slaap.
    Iets doen om slaap te bevorderen doe ik niet.

Deel Deze Pagina