Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    mijn zoontje van 10 maanden komt nog steeds snachts voor de fles of het echt voor de fles is vraag ik me af of dat het gewoon wakker is maar zodra ik hem een klein flesje geef en terug leg gaat hij wel veder slapen.
    Zoiezo is mijn zoontje een moeilijk slaper hij doet al heel lang maar 1 slaapje smiddags van 12.15 tot 15.00 en als we geluk hebben tot 15.30.
    S’avonds ligt hij om 2000 in bed en komt dan snachts rond 0400 en dan s’ochtend weer om 06.45 ik weet niet zo goed wat ik kan doen maar na 10 maanden begin ik die van snachts wel vervelend te vinden. Mijn dochtertje sliep allang door toen zei zo oud was. Nou is het ene kind de andere niet
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik denk dat je er niet zoveel aan kan veranderen, hier kregen ze op die leeftijd ook allebei nog een fles s nachts. Beide kinderen hebben tussen de 6-9 maanden een periode van enkele weken doorgeslapen, maar blijkbaar daarna toch weer nodig.
    Bij de oudste met 1,5 cold turkey met de nachtfles gestopt, was de enige fles die hij nog kreeg, overdag was hij er allang af.
    De jongste is net 2 en slaapt de meeste nachten ook nog niet door, zij drinkt dan wat water uit de fles, maar ze drinkt overdag ook nog uit de fles. Proberen we nu af te bouwen, maar door ziekte afgelopen jaar heeft dat wat vertraging opgelopen.

    Verder vind ik dat hij eigenlijk best goed slaapt, hij slaapt 3 uur in de middag, dat is best heel lang. Hier sliep ze toen inderdaad nog 2x, maar 1-1,5 uur dus komt op dezelfde hoeveelheid uit dan.
    De oudste sliep op die leeftijd erg slecht overdag. Hij sliep 1 of 2x 3 kwartier. Hij ging vanaf 12-13 maanden overdag weer beter slapen en deed toen 1 slaapje van 1,5-2uur.
    Dus wat je beschrijft vind ik best normaal klinken. Als hij echt van honger wakker wordt kan je misschien nog proberen overdag meer te geven als hij niet zoveel eet, maar hier was dat op die leeftijd eigenlijk de oorzaak niet.
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier ook nog hoor. Hij is nu 9.5 maand bijna elke nacht nog wel een voeding en vaak ook nog een x eruit om speen te geven. Ach hij ontwikkelt en groeit dus zal wel goed zijn. Zolang hij gelijk weer door slaapt erna vind ik het prima. Volgens mij is tot 12 maanden een nachtvoeding heel normaal en ook zat kindjes die er daarna nog om vragen en anders is het geen voeding maar dan moet je alsnog eruit voor een kus of knuffel of speen oid.
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Gewoon flesje geven. Maagjes van baby's zijn kleiner dan die van ons en ze hebben daarom vaker voeding nodig zodst hun bloedsuiker niet te ver daalt. Slaapt ze vanzelf door? Prima. Zo niet, ook prima. Mijn 13 maander krijgt ook nog een flesje 's nachts, soms zelfs twee. Mijn zoontje heeft tot 1.5 jaar nachtvoedingen (ja hij dronk nog elke 3 uur) gehad en mijn oudste dochter ook tot een jaar ongeveer. Allebei zijn uit zichzelf ermee gestopt.
     
  5. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Het is inderdaad vermoeiend, maar ik ben er wel makkelijk in en geef gewoon dat flesje, des te sneller slapen we allemaal weer.
    Mijn zoontje van nu 13.5 maand was net een maandje van de nachtfles af en sinds deze week helaas weer terug op de nachtfles, omdat er tandjes doorkomen. Hij wordt waarschijnlijk niet van de honger wakker, maar van de pijn, maar gaat zonder flesje echt niet verder slapen, dus is voor mij de keuze snel gemaakt. En natuurlijk hoop ik dat hij snel de nachtfles weer laat voor wat het is, maar dat laat ik aan hem over.
    Mijn dochter heeft van 4 maanden tot 11 maanden niet om een nachtfles gevraagd (werd wel vaak wakker voor andere dingen), maar vanaf 11 maanden totdat ze denk 19 maanden was kwam ze wel weer voor een nachtfles. Maar ook die heeft ze toen vanzelf weer laten vallen, ik heb haar daar gewoon in gevolgd.
     
  6. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Volgens mij zeg je het zelf al, het ene kind is het andere niet ;).

    Eerlijk gezegd lees ik niets geks maar hier 3 heel slecht slapende kinderen.
    Oudste deed als baby al geen slaapje meer overdag en sliep pas door met 3 jaar.
    Middelste sliep na 6 maanden hooguit nog een krap uur overdag, wordt vier en slaapt nu pas min of meer door.
    Jongste is 20 mnd en slaapt een uurtje overdag en wordt nog zo drie keer wakker in de nacht .

    Wel vermoeiend inderdaad maar volgens mij niet uitzonderlijk :D
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn zoon sliep rond de 4 maand van 7 tot 7.

    Mijn dochter is 9 maand en heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen ;) elke nacht wil ze nog een voeding.

    En ik geef die ook gewoon. Ze wil drinken dus krijgt ze dat. Het gaat vanzelf beter.
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    ‘Maar 1 slaapje van 3 uur’ denk dat je daar heel blij mee mag zijn. Is juist hartstikke goed. Ons zoontje van 14 maanden komt ook nog steeds s nachts en als hij tandjes krijgt komt hij vaak nog 2x. Vermoeiend is het wel ja.. maar we slapen allemaal sneller als ik hem die fles geef!
     
    Minime2 vindt dit leuk.
  9. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Bij mijn zoontje komt ook ze tandjes door 4 in een keer ik denk ook dat hij komt door de pijn en niet echt voor de honger maar idd zonder fles slaapt hij niet veder.
     
  10. Minime2

    Minime2 Actief lid

    22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties ik ben dus gewoon verwend met me dochtertje waardoor ik dit nu raar vind bij me zoontje . Wel slaapt hij overdag ook niet altijd goed vaak 3 uurtjes maar soms slaapt hij ook maar van 12.15-1400
     

Deel Deze Pagina