Ongesteld en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kwebbeltje, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi ilse,

Daar was ik weer met een vraag. Ik weet dat als je ongesteld bent de borstvoeding kan kelderen. Nu ik zelf ongesteld ben geworden heb ik de volgende vragen. Ondanks dat ik (nog) niet merk aan Tijn dat hij minder bv krijgt wil ik graag weten of het verstandig is om toch wat vaker aan te leggen. Dus om het kelderen een beetje voor te blijven. Of misschien vandaag a 2 uur als Tijn slaapt? Lastig!

ilja

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ja jan zeker met vaker aanleggen het kelderen wat inperken. Maar....het is wel heel vroeg om nu al te menstrueren. Hoe was dat bij je andere kindjes?

Is het niet nog een soort nabloeding, Of is het hetzelfde verloop als je normale menstruatie.

Als het nog een staartje van de bevalling is dan neemt de productie niet af. Bij een echte cyslcus heb je de week voorafgaand aan de menstruatie vaak gevoeliger tepels en een dip in de productie.
    Ook is de smaak anders (maar goed dat merk jij niets van, alleen Tijn)

Succes

Ilse

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik was bij de meiden ook weer na ongeveer 6 weken ongesteld. Tepels waren de laatste dagen iets gevoeliger, maar niet pijnlijk. Wel vind ik de toeschietreflex een stuk pijnlijker.
    Het lijkt op een menstruatie, alhoewel het bloedverlies nu weer wat minder is. Nouja....ik heb vandaag in ieder geval al twee keer tussen de voedingen door gekolft. Kan nooit kwaad toch ;) En gisteravond kwam Tijn a twee uur. Maar ik zag dat als clusteren voor de nacht. Vannacht weer normale tijden tussen de voedingen. Dus ik dacht zal vast door de bloeding de voeding iets aan het teruglopen zijn.

Ilja

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
    Je bekijkt alles heel helder en nuchter. Gaat allemaal goedkomen daar!

Ilse

Deel Deze Pagina