Slapen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Jun 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    ik heb een vraagje.
    Als onze kleine er straks is wil ik dat hij de eerste tijd bij ons op de slaapkamer slaapt. Dit in het verband met borstvoeding geven maar vooral ook omdat ik vind dat hij zolang zo dicht bij mij is geweest dat ik niet vind dat hij meteen maar in een eigen kamertje moet.

Nu hebben we dus 2 ledikantjes gekocht. Eén hele mooie voor op zn eigen kamer en een simpele voor bij ons op de kamer. We halen dan de zijkant weg zodat hij direct aan ons bed grenst.
    Nu las ik alleen ergens dat wanneer ze zo klein zijn een ledikantje wel meteen heel groot is en het niet zoals bij een wiegje wat kleiner.
    Nu hebben we nog een heel mooi reiswiegje gekregen en ik dacht dan zetten we die de eerste tijd gewoon in het ledikantje. Alleen is dit reiswiegje al eens gebruikt door mijn nicht en vroeg ik mij af of het 'matrasje' dan nog wel goed is?

(Of is er misschien iemand met een ander idee/visie?)

2. Niet meer actief

O sorry in het verkeerde topic gepost!

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben strax de kleine in de kinderwagen naast ons bed hebben we bij youame ook gedaan

4. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Je kunt altijd een nieuw schuimrubber matrasje kopen en op maat laten snijden, heb ik ook gedaan voor onze tweedehandswieg en ik was maar Eur 10,- daarvoor kwijt!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet te lang doen hoor, dan willen ze straks niet meer op hun eigen kamer! iemand die ik ken heeft de baby 3 dagen op hun kamer gehouden, toen de baby daarna naar zn eigen kamer ging heeft ie weeeeeken lang gehuild. Mijn VK zegt ook, alleen de 1e dag, daarna eigen kamertje.

6. Niet meer actief

'Willen' ze niet meer op hun eigen kamertje?
    Kom op zeg we hebben het over een baby..
    Waarom zou ik mijn kindje die ik 9 maanden in mijn buik heb gedragen na 1 nacht alleen op een kamertje neer leggen?

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    die van mij gaat ook echt niet te lang bij mij op de kamer! Wat een drama heb ik met mijn zoon gehad! no way dat hij nog alleen wou slapen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Iedereen zijn eigen mening, ik vindt het ook beter dat de kleine meteen op zijn eigen kamer gaat liggen. Moet toch een keer alleen slapen....
    Trouwens dan is wel de slaapkamer van de kleine dichtbij.
    Het ligt denk ik ook een beetje aan jezelf hoe je ingesteld bent hoor....niet verkeerd bedoeld voordat ik dalijk verkeerde reacties krijg, haha

Groetjes Cindy

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    ohh en een tip als je de kleine wel op de kamer neemt je kunt ook gewoon de kinderwagen naast je bed zetten. Ik zet gewoon het bedje van de kleine haar eigen kamer naast ons bed kun je zo overzetten.

10. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Tot een half jaar kun je je kind niet "verwennen met aandacht" had ik gelezen.
    Dus ik suste mijn zoontje altijd in slaap tot die tijd, ook 's nachts.
    Na dat half jaar was ik helemaal brak en kapot van dat steeds naar zijn wiegje rennen. Al sliep hij op een eigen kamertje. Hij kon zichzelf niet in slaap krijgen.
    Na 7 maanden daar echt korte metten mee moeten maken :cry:
    Heeel moeilijk, maar het resultaat was na drie nachten een hele rustige, goed slapende baby.
    Bij de tweede zal nu ik ook iets "harder" in het begin zijn. En niet bij elk kikje oppakken.
    Als hij/zij op je kamer staat heb je die neiging misschien wat sneller en slaap je lichter. :rolleyes:
    Maar goed ieder doet het op zijn eigen tijd en manier ;)
    Succes!

11. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,848
    4,074
    113
    Ik heb wel een wiegje (dat trouwens echt groot is en dus niet veel kleiner dan het ledikantje) maar dat is voor de 1e nacht of in het geval er complicaties zijn en ik dus extra op de kleine moet letten.
    Ik wil de kleine dadelijk ook alleen de 1e nacht bij ons en daarna direct op de eigen kamer.
    Over het matrasje heb ik op verschillende plekken gelezen dat het beter is om een nieuw matrasje te gebruiken.

Share This Page