beconase tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anael2009, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi allemaal,

heb aangeboren vernauwing van de luchtwegen en ben eigenlijk nu continu verkouden..

Nu heeft mijn huisarts mij Beconase voorgeschreven. Wie heeft dit ook gebruikt tijdens de zwangerschap? Ik hou er eigenlijk niet zo van om medicijnen te gebruiken nu!

groetjes

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    ik gebruik het nu sinds ik een hele fikse griep/voorhoofdholteontsteking heb gehad 7 weken geleden.
    Beclamethason, de werkzame stof in beconase en becotide ( pufje voor je longen zeg) is veilig tijdens de zwangerschap en het aangewezen middel.
    De longarts heeft dit advies aan mijn ha gegeven.

Gewoon gebruiken hoor als het je helpt.

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik gebruik zelf flixonase, dat is vergelijkbaar.
    ik heb het advies gekregen dat je het wel mag gebruiken als je het echt nodig hebt, maar liefst met mate. ik gebruik het al jaren dagelijks, tijdens mijn zwangerschap alleen als ik een verkoudheid voel aankomen. ik probeer dus wel tre minderen. ,

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    als je te weinig zuurstof binnenkrijgt doordat je geen medicijnen gebruikt is dat ws slechter voor je baby dan medicijnen die volgens je arts nu veilig gebruikt kunnen worden

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je echt een astma/COPD-achtige aandoening hebt, mag je Beclometason wel gebruiken:

"Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap.
    "

Fluticason/Flixonase is ook een corticosteroid, maar heeft toch een iets andere werking en mijn kno-arts adviseerde mij deze om te ruilen voor de Beclometason.

Flixonase:

"Zwangerschap/Lactatie
    Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. In dierproeven zijn corticosteroïden teratogeen gebleken.
    Overgang in de moedermelk: Ja, bij dieren.
    "

Een corticosteroid moet je wel regelmatig gebruiken om het op te bouwen in je bloedspiegel, slechts af en toe een puf of spray heeft geen nut.

Ik gebruik liever ook geen chemische middelen en kan gelukkig zonder, maar ik heb dan ook geen astma, maar slechts een chronisch verstopte buis van Eustachius. Ik red het met spoelen met zout water!

Succes!

Deel Deze Pagina