Hallo, Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen. Tot aan het afbouwen van de laatste voeding verliep het goed. Nu heb ik echter last van pijnlijke tepels. Ik heb geen harde plekken in mijn borst maar voel wel wat kleine knobbeltjes in mijn tepel. Als ik ze masseer dan komt er ook nog wat melk uit mijn borst. Ik ben bang dat de melkkanaaltjes verstopt raken. Wat is wijsheid? Toch de druk eraf kolven, eenmalig de borsten leegkolven, masseren? Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes
Hoe heb jij afgebouwd? (qua snelheid?) Mijn voorkeur zou zijn ipv druk eraf kolven een keer goed leeg laten drinken.
Ik heb per 4 - 5 dagen één voeding afgebouwd. Ik zal eens proberen of mijn zoontje nog wil drinken bij mij.
Een per vier à vijf dagen is eigenlijk een beetje te snel, dan is de kans op problemen best wel groot, beter is om per voeding een dag of tien uit te trekken.
O, oke, De informatie die je krijgt is ook overal zo verschillend. Dit was op advies van een lactatiedeskundige verbonden aan het CB.......
Kijk gewoon hoe het gaat, leg af en toe aan. Het hoort geen pijn te doen, doet het pijn dan ga je te snel.