zere voeten van het vocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    au au au.....

mijn voeten zijn erg opgezet.... ik hield al een tijdje een beetje vocht vast... maar nu gaat het ineens heel hard.

pas geen schoenen meer en kan geen sokken aanhebben....

straks weer met de benen omhoog... en maar hopen dat de baby snel komt!!

wat kan ik er verder aan doen??

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik had het ook heel erg aan het eind van mijn zwangerschap, vreselijk!

Benen omhoog, weinig zout, regelmatig een stukje lopen, geen knellende schoenen en sokken dragen.

Maar het enige dat écht werkt is bevallen!
    Succes met de laatste loodjes :)

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Koud voetenbad neemt de druk even weg.
    Ik heb hele avonden met mijn voeten in een bak water gezeten.

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    dank je wel voor je reactie.... ik eet bijna zoutloos.. dus dat kan het niet zijn, loop wel regelmatig ene klein stukje... vandaga wel veel gestaan met het strijken... tja dat moest gebeuren!!!
    ik ga voor je laatste tip!!! bevallen!!!! nu mag het komen hoor

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    vanaf hoeveel weken hadden jullie er last van dan? kwam de baby toen ook snel???

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    brandnetelthee drinken hielp hier een beetje
    bleekselderij werkt ook vochtafdrijvend
    zoutloos/ weinig zout. Dus ook chips, koek, snoep, kant en klaar gedoe even niet doen

Als t echt pijn doet steunkousen (ik kon ze van mn oma lenen)
    zag er niet uit, augustus en dan die dingen maar t hielp wel!

Had ook alleen nog die lelijke crocs, 1 maat te groot en insmeren met bodylotion anders kwam ik er niet in. Heel fijn dat vocht! Ik leef met je mee!

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik was hoogzwanger in de zomer dus had er al vrij snel last van ;)

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    ik heb er nu sinds deze week ook last van... ik weet niet meer of ik nog wel enkels heb :)
    'smorgens is het weg (maar ik slaap dan ook met mijn benen bijna in nen hoek van 90° bij wijze van spreken)
    Maar ik pas ook in geen schoenen meer .. en sinds de gyn zei dat ik op dieet moet, voel ik me daarenboven ook nog eens lomp en dik en onsexy... dip ..

kheb deze nacht ook geslapen met een ijszak aan mijn voeten... rillen, maar effectief (denk ik :))

maar ik sta open voor verdere tips :)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier is het ook al begonnen.. sinds vandaag steunkousen aan en dat zit wel erg lekker. Bevallen is voor mij voorlopig geen optie. Ik moet helaas nog de zomer door.

Succes met de laatste loodjes!

10. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    zo te lezen heb ik dan nog 'geluk'dat het nu pas begint.

ik heb het bij 1 voet heel erg.. de andere minder..... gek he?

vannacht de benen omhoog gehad... maar heeft niet veel geholpen.

straks een wisseldouche nemen... schijnt wel te helpen

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook, bah, vreselijk!! Kan bijna geen schoenen meer aan zonder dat t vervelend en pijnlijk is. (nog maar 1 paar dat ik expres 1 maat te groot gekocht heb en die zit al niet meer prettig)
    Mijn handen zijn nog veeel erger trouwens. Kan niets meer oppakken, open maken.. het doet allemaal zeer en tintelt! En mijn vingers zijn echt worstjes.... brr.
    Ja, de laatste loodjes...
    Sterkte meiden!

12. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    hehe
    ik heb ook dat vingerprobleem. ze zien er niet echt dikker uit, maar mijn ring ligt toch al een 3-tal weken in de kast..
    en alsk smorgens wakker word, kan ik mijn vingers niet meer plooien :eek:)
    gelukkig gaat dat snel over, maar kheb dan wel de hele dag pijnlijke gewrichten in mijn vingers. waarschlk dat vocht die niet weg kan.
    Tis soms wel frustrerend als je dorst hebt en de fles water niet open krijgt omdat je je vingers niet kan plooien.. of je dons terug goed leggen. maar tegelijk ook grappig.
    Ik neem het er graag bij zenne, maar tmag nu toch wel beginnen inkorten.. mijn geduld raakt op :eek:))

13. Misschien een tip die iets kan betekenen voor jullie.Tegen het eind van de zwangerschap van mijn dochter had ik heel veel last van vocht,deed ook pijn zo strak stond alles.
    Mijn tante doet voet reflex therapie en die heeft mij toen behandeld.Eerste dag erna niks te merken maar dag 2 plaste ik mij helemaal leeg en was de ergste druk van mijn handen en voeten.
    Helemaal weg was het niet maar het gaf wel verlichting.

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier al een tijdje veel vocht, maar niet zo als nu.. Sinds zaterdag he bik klompvoetjes.... en knuisjes.. Het echte vocht heb ik dus ook pas nu gekregen, helaas.. slapa nu ook met de voeten hoger dan de rest.. ligt zo niet lekker en of het helpt.. tot nu toe krijg ik ook bijna geen schoenen meer aan.. zit dus echt te wachten op meer zon zodat ik ongezien slippers kan aandoen :p

Deel Deze Pagina