Vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Onze dochter kruipt en staat sinds afgelopen maandag. Kruipen hardstikke leuk maar dat staan. Ze klimt overal op, staat in of tegen dr box, de bank, haar speelgoed. En daarbij valt ze ook. Ze kan geen moment meer alleen staan, je draait je om en ze klautert weer. Op het kdv is ze al eens hard omgegooid toen ze stond.

Vind het allemaal maar eng:( hoort er bij dat snap ik. Kan ik haar helpen op de " juiste" manier te vallen of moet ze dat zelf leren?

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Over een paar maanden is zij degene die iemand omgooid ;)
    Hoort er allemaal bij, is even wennen.
    Ik vond het ook eng in het begin.
    Zorg ervoor dat haar omgeving zo veilig mogelijk is, dat ze niet tegen een harde tafelpunt aan kan vallen.
    Vaak vallen kinderen dan op de billen en dan is die luier extra handig!
    Waarschijnlijk vindt jij het erger dan zij.
    Ze wordt groot met vallen en opstaan :)

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Goed opletten met dingen waar ze op kan klimmen. Maar het is geen goede periode voor het hart. De oudste had ik bij wijze van het liefste een helmpje op gedaan en de jongste zal hier binnenkort ook mee gaan beginnen.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Nou idd een helmpje zou niet slecht zijn. Alles is ip babyproof maar bijv het tv meubel of de tafelpoot is erg leuk om in te klimmen pfff. Ze heeft zoveel speelgoed maar ze wil juist naar de dingen die niet mogen van mama:D

5. Lauriann

Lauriann Lid

24 jul 2014
    84
    0
    6
    Grappig, paar weken terug opende ik hier hetzelfde topic. :D

Wat hier heel erg heeft geholpen is het voedingskussen (of gewone kussens) achter haar neerleggen. Zo ziet ze dat jij haar niet helpt en dat ze het echt zelf doet en als ze valt, valt ze in elk geval zachtjes en leert ze zo zacht, maar goed vallen.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier ook een brokkenpiloot.
    wij zijn er nu aan gewend maar ik zie dat anderen het nogal eng vinden als ze weer eens valt.
    ze is er ondertussen heel handig in.
    alleen bij de tafel hielden we het in de gaten met vallen omdat er best scherpe randen aan zitten.
    verder hebben we het gewoon laten gaan.
    natuurlijk bij huilen wel troosten..

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Toevallug laurian! Heb het even opgezocht, zelfde angst hebben wij :p

Ja precies cactusje, die hoeken van de tafel brrr.

8. Fleurdesoleil

4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben die van ons in bubbeltjesplastic gewikkeld toen. Werkte erg goed.
    Wil je een stuk? Heb nog wel wat over.

Grapje natuurlijk hihi.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vond het ook zo eng zeker bij tafelpunten en scherpe dingen.
    Maar uiteindelijk kreeg ze de grootste bult door tegen de stoelpoot aan te vallen.
    Daardoor maak ik me nu een stuk minder zorgen, ze kunnen zich overal aan bezeren.
    Wel let ik natuurlijk nog steeds op bij de tafelpunt maar verder laat ik het los.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Ik probeer het ook zeker los te laten en dat gaat steeds beter :) Ze valt nu ook meer op haar kont dus dat doet ze goed. Had dit gewoon nog niet verwacht, dacht dat het nog wel even duurde :p

En bubbelplastic goed idee!

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat de salontafel betreft begon hij veel op de bank te klimmen toen de salontafel in de hoek stond met de kerstboom erop. Ik denk dat ik hem zodra de kleine ook zulke taferelen uit gaat halen weer ga verkassen. Dan kunnen zij hem even gebruiken voor de toet toet of zo. Die hoekjes die je kunt kopen om de punten minder hard te laten zijn vind ik niet stomp genoeg. Vooral als de val van de bank is. In het begin mocht de oudste ook alleen op de bank als ik er zelf op zat.

Maar gaande weg zie je dat ze bepaalde dingen oppakken en kun je het een beetje los gaan laten. Ik laat ze het vertrouwen wat dat betreft winnen. De speeltuin is de volgende uitdaging voor jou :p

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Als we naar de speeltuin gaan is ze al weer wat ouder, nu is ze nog zo kwetsbaar. Maar zal ongetwijfelt spannend zijn :p Goede oplossing bij jullie met de tafel!

13. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi,

Ik snap je. Vond t hier ookmbij alletwee een lastige periode. Sommige kinderen proberen eerst voordat ze iets kunnen, andere doen pas iets als ze zeker weten dat ze het kunnen. Maar toch was die periode ook weer zo.voorbij zonder al te grote ongelukken

Deel Deze Pagina