neef geeft zelfde naam als onze baby (nog niet geboren) wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zoe2008, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Neef geeft zelfde naam.. wat nu?

1. Gewoon voor jullie eerste keus gaan!

2. Naam beetje aanpassen: Finn wordt Finley

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Mijn neef en zijn vriendin hebben gisteren (7-12) een zoon gekregen. Nu blijkt dat deze dezelfde naam heeft als die wij hebben uitgekozen voor onze zoon. Ons kindje moet nog geboren worden (ben 13-12 uitgerekend).

We hebben geen alternatief waarmee we even tevreden zijn, we kunnen de naam wel een beetje anders maken, maar dat blijft toch 2e keus Ik baal er stevig van.. wat zouden jullie doen?

Ik zie mijn neef en zijn vriendin niet vaak...

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Aangezien je je neef en zijn vriendin niet vaak ziet zou ik de naam gewoon houden, ook al is ie hetzelfde.

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Gewoon de naam houden. De enige situatie waarin ik het niet zou doen is als het mijn zusje of zwager/schoonzus zou zijn die het kind dezelfde naam geven.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je elkaar niet heel vaak ziet: bij je eerste keuze blijven!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Als ik jou was zou ik gewoon bij je eeste keuze blijven. Als je nou net een paar weken zwanger zou zijn, is het misschien nog een ander verhaal, maar ik neem aan dat jullie inmiddels al helemaal aan de naam gewend zijn en aangezien je ze toch niet vaak ziet, zou ik er geen probleem van maken...

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou gewoon de naam houden die je zelf het mooiste vindt. Je bent bijna uitgerekend, beetje laat om dat nu nog te veranderen.

7. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    we zijn idd al helemaal aan de naam gewend.. kan elk moment bevallen dus vandaar ook mijn vraag, nu zou elke andere naam een echte 2e keus zou zijn.... aan begin zwangerschap zou ik ff balen, maar op zoek gaan naar een andere naam...

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zou bij de eerste keus blijven maar wel mijn neef even bellen/schrijven nu om het vast kenbaar te maken en dat je geen alternatief hebt. Lijkt me wel zo netjes.

C.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Gewoon voor je eerste keus gaan. Je ziet ze immers niet vaak! Om een paar dagen voor je uitgerekende datum de naam nog veranderen zou ik niet meer doen!

10. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ik zou ook voor de naam gaan die je bedacht heb! Je bent bijna uitgerekend!

Wel zou ik je neef hier van te voren over informeren.. Want kan me voorstellen dat het voor hem wat vreemd is.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou die naam ook houden! Zeker omdat je bijna uitgerekend bent! Als je nou net 10 weken zwanger was, vind ik het wat anders, maar nu.... Gewoon die naam houden!
    Ik vond het ook wel spannend hoor, er waren zoveel vrienden van ons uitgerekend de afgelopen maanden, elke keer weer spannend welke naam zij hadden. Maar onze naam zat er niet bij gelukkig! Nu zijn er nog een paar vriendinnen van mij tegelijk met mij ongeveer uitgerekend... maar nu gaan we echt voor onze naam, ook al geven vrienden dezelfde naam...

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik zou ook gewoon de naam houden, je ziet ze idd niet vaak en is beetje laat om nu nog een andere naam te gaan zoeken en mssn wel zonder succes een naam te vinden, dus ik zou gewoon de naam houden en even je neef laten weten dat jullie die naam ook zouden geven en dt ook gewoon doen, dan gaat ie straks tenminsteniet denke van ey je hebt onze naam gepikt:p
    Liefsss Adorable

13. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    zojuist mijn neef een bericht gestuurd.. uitgelegd dat we deze naam ook prachtig vinden en dat we deze ook al maanden in ons hoofd hebben. Heb gezegd dat ik hoop dat ze het als een compliment beschouwen voor hun naamkeuze...

hoop dat ze het goed oppakken en dat ze het nog niet tegen anderen zeggen...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat je zou kunnen doen is er fynn van maken is het zelfde maar net anders geschreven

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Balen zoiets ja....

Maar ik zou gewoon voor de naam gaan die jullie al die tijd gekozen hebben hoor: Finn.

Maar zie dat je hem al gemaild hebt. Ben benieuwd naar zijn reactie...

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja ik zou het zelfde doen!
    vooral met een naam. Even bellen of mailen.. Ik vind je mail wel erg netjes en leuk geschreven!

Ik had het met de trouwring, nicht van ron had de zelfde uitgekozen als wij, hun hadden ze al besteld, we hebben een andere gekocht, omdat ik het vervelend vond om precies de zelfde te kopen. Hun hadden geen probleem mee.
    We hebben toen een alternatief gekocht.
    Eigelijk heb ik er wel spijt van!
    Dus ik zou zeker de naam (wat nog meer gevoelsmatiger ligt) houden.
    gr brenda

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Amen;)

18. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    niet veranderen gewoon de naam houden. Jullie vinden het mooi en hun ook dus nou mooi meegenomen dan weet je in ieder geval dat ze de naam mooi vinden.

Liefs riv

19. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ja dat soort situatie´s ben ik ook altijd bang voor toen ik zwanger was van mijn eerste hadden we 2 namen die we super mooi vonden, kregen rouwkaart van mijn vriends oma en daar stond dus ook familie en kleinkinderen op en daar kwamen onze namen allebij al in voor en de ene wel 2x dus die vielen snel af. Toen heb ik van die 2 namen 1naam gemaakt en die was zo onwijs mooi dat is hem geworden.
    Bij onze dochter waren we voor de zwangerschap er al over uit hoe ze zou gaan heten als het een meisje was. Toen ik zwanger raakte waren er nog 3vriendinnen zwanger en 2daarvan net voor mij uitgerekend. Ik hoopte zo dat ze niet onze naam zouden nemen voor hun kindje als het een meisje was, had wel verteld dat als 1 van hun de zelfde naam had als ons dat we hem wel zouden geven en dat was ook goed voor hun.
    Ik beviel van een meisje en hun allemaal van een jongentje.
    Nu ben ik niet bang dat iemand mijn naam geeft als ze eerder als mij bevallen deze naam is zo appart dat zal wel heel toevallig zijn... Je weet het natuurlijk maar nooit maar ook als iemand uit onze vriendenkring nu weer eerder bevalt hebben we voor onszelf al uitgemaakt dat we deze naam gewoon gebruiken en niet meer veranderen.

Ik denk dat je neef het helemaal niet erg vind als je de zelfde naam gebruikt ik zou het zelf een eer vinden denk ik wees trots op de naam je weet dat andere hem ook mooi vinden ja toch?

Succes met de bevalling het is al zeer snel zo te lezen.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het ook niet meer veranderen! Ik neem aan dat jouw kindje en jouw achterneefje niet dezelfde achternaam krijgen? (Anders zou je een naamgenoot in voor- en achternaam creëren).

Deel Deze Pagina