slapende handen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sydneys, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

hebben hier meer mensen last van? ik heb het opgezocht op google en ik vond dit:

Veel zwangere klagen over slapende handen en soms pijn tinteling in hand of onderarm.
    Deze klachten treden het meest 's nachts op, maar er zijn ook zwangere die er bij de dagelijkse werkzaamheden veel last van hebben.

De klachten worden veroorzaakt door vochtophoping in een tunneltje in de onderarm (de carpale tunnel genaamd), waar de pezen en een zenuw van de hand en vingers doorlopen.
    Ook al houd je geen zichtbaar vocht vast, in de zwangerschap heb je altijd extra vocht in je lichaam. Het vocht in dit tunneltje zorgt ervoor dat de zenuw bekneld raakt en dit geeft klachten als tinteling, slapende hand en soms zelfs pijn waar je 's nachts van wakker wordt. Veel vrouwen klagen over verminderde kracht in de hand.
    Met een deftig woord wordt dit Het Carpale tunnelsyndroom genoemd.
    Tip 1: Je kunt proberen de klachten te verminderen door een aantal keer per dag (zeker voor het slapen gaan) 10 minuten met je hand in warm water vingeroefeningen te doen. Soms verminderd dit de klachten.
    Tip 2: Ga niet op je zere hand liggen en leg die arm bijvoorkeur iets hoger door hem bv. op een kussentje te leggen.
    Tip 3: Polsbeschermers die bij het skaten gebruikt worden helpen vaak goed. Let hierbij wel op dat je polsen in een mooie rechte lijn staan. Soms is het nodig om de beschermer iets bij te buigen om je pols recht te houden.
    Na de bevalling verdwijnen de klachten meestal volledig, al kan dit wel enkele maanden duren.

ik slaap nu al een maand of 7 zeer slecht en nu heb ik dit erbij!
    ik slaap altijd op mn zij, met mn arm onder mn kussen, doe ik dit niet, dan slaap ik helemaal niet!

nu word ik ook al wakker van slapende handen en armen, alsof een volle blaas snachts, kramp in mn been, een babytje die graag op et matras springt in mn buik en gewoon slecht slapen al niet genoeg was:p

het doet snachts echt pijn, dan wissel ik van zij en een uur later of nog niet eens word ik er weer wakker van, niet leuk!;)

zelfs overdag heb ik tintelende handen,niet zoals snachts maar wel vervelend

nog mensen dit?

2. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

27 okt 2012
    139
    0
    0
    hey

Ik had al Carpale tunnelsyndroom voor mijn zwangerschap. Door een spuit in mijn polsen te krijgen (ongeveel 6 maand geleden) had ik hier geen last meer van. Eergisteren kreeg ik het gevoel terug, en ben bang dat ik weet een paar slapeloze nachten tegemoet zal gaan. het symdroom komt ook vaak voor als je veel de zelfde handelingen maakt met je handen. Een oplossing als het probleem zich blijft voordoen is opereren....

Ik heb het vooral snachts en dan word ik er wakker van omdat mijn handen meestal mijn ringvinger en pink slapen. als ik in de auto zit of lang stil zit in de zetel krijg ik dit ook altijd.

ik hoop dat het bij jou terug over zal gaan!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja ik had er al eens van gehoord, ik denk en hoop dat het gewoon een zwangerschapskwaaltje is bij me, hopelijk gaat het niet blijven duren tot bij de bevalling

4. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Sinds ik zwanger ben heb ik hier last van...
    Ik dacht zelf dat t kwam door de bloedsomloop die veranderd tijdens een zwagerschap...
    Dit klinkt ook erg logisch...
    Ben bang dat t er gewoon bij hoort...

5. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik heb er helaas sinds 2 weken ook last van en slaap hierdoor erg onrustig. Vaak word ik wakker van de pijn, om gek van te worden:(
    Wat een beetje helpt is om m'n armen recht naast m'n lichaam op een kussen te leggen, alles in een rechte lijn dus. Hopelijk is het snel over na de bevalling!!

Deel Deze Pagina