Hey hallo, ik ben waarschijnlijk zwanger (heel licht wel duidelijk streepje, maar nog 1 dag voor NOD dus er kan nog vanalles gebeuren) en heb net een week geleden een weekendje snowboarden geboekt. Of het handig was van me dat te doen of niet, dat weet ik niet. Maar het is geboekt en we gaan al 9 januari. Als alles goed gaat ben ik dan bijna 8 weken zwanger. Wat zouden jullie doen? Wel snowboarden, niet snowboarden, voorzichtig snowboarden...? Afzeggen? Het liefst zou ik het laatste doen, maar dat is geen optie meer.
ik zou gewoon gaan. ik ken een hoop mensen die tot een maand of 4, 5 skieen/ snowboarden. Wel heel voorzichtig doen. Kun je het al een beetje goed? als je een beginnend bent en veel valt zou ik misschien het niet doen. mijn moeder is toen ze 5 maanden zwanger was van mij gaan skieen, en toen heel hard gevallen. ze was erg geschrokken, meteen gestopt, maar verder niets aan de hand. Ik zou gewoon heel erg voorzichtig doen. Risico is alleen wel met 8 weken dat je je een beetje beroerd voelt. Dus even afwachten hoe goed je je voelt?
Nou ik zou persoonlijk niet zo'n risico nemen en het dus ook niet doen. Zelf kan je misschien goed snowboarden ( weet ik natuurlijk niet) ,maar een ander hoeft maar niet op te letten. Stel je voor dat er wel wat gebeurd daardoor.
Als je 8 weken bent zit je kindje nog goed verborgen achter het schaambot. Er kan dus weinig fout gaan als je valt. Als je ervaren bent zou ik zeker gewoon gaan. Je moet er alleen even rekening mee houden dat je beter niet boven een bepaalde hoogte kunt komen (weet niet precies hoeveel, ik dacht 2000 meter). Waarom dat was weet ik niet meer, moet je misschien even googelen. En inderdaad, misschien ben je wel hartstikke misselijk tegen die tijd.... En de apres ski wordt misschien ook wat saaier zonder drank... Blijf je twijfelen overleg dan met een verloskundige.
Je bent nog zo pril zwanger! Ik zou lekker gaan snowboarden. Met die kleine kruimel gebeurt echt niks, die zit goed beschermt. Geniet er van!
Ik had vorige zwangerschap hetzelfde, de reis had ik al geboekt en was toen ik ging 12 weken zwanger. Ik heb wel geskied, maar een stuk minder dan normaal op rustige tijdstippen en simpele pistes. Net als hier boven al gemeld, kun je beter niet naar een gebied gaan wat hoger ligt dan 2150 meter, omdat er daar minder zuurstof in de lucht zit. Deze winter ga ik ook op de wintersport, stond al geboekt, maar dan ben ik 4 maanden zwanger en ga ik niet meer skien.
Hey Meiden, bedankt voor jullie antwoorden. Ik had me nog niet beseft dat de kleine goed en veilig is weggestopt. Ook vind ik dat ik best aardig kan snowboarden en ik doe sowieso altijd al erg rustig (als laatste beneden en niet off piste). Dat van die hoogte is alleen wat zorgwekkend omdat we naar Tignes Frankrijk gaan. Volgens mij liggen alle gebieden daar erg hoog. Ook het hotel al. Ik zal dat nog even uitzoeken. Maar ik ga denk ik gewoon en dan rustig aan doen. Lief had al bedacht dat we het dan in het grootste geheim tegen ons reisgezelschap zeggen, zodat zij weten waarom ik 'saai' (lees: weinig snowboarden en niet drinken) ben.
Ja, ik ging toen ook naar Frankrijk. Wijntjes, kaasfondue, lekkere kaasjes...het zat er voor mij allemaal niet in. Bovendien sliep ik een gat in de dag. Maar goed, al met al ben je er toch even lekker uit.
je begeeft je niet de hele tijd op die hoge hoogten en het kan echt niet zoveel kwaad om even op een hoogte te zijn. Gewoon lekker gaan en er van genieten. Tja, even de gluhwein e.d. laten staan maar bedenk je maar dat je volgend jaar helemaal 'klem' zit met zo'n kleintje kaasfondue kan trouwens wel hoor.. de kans dat dat rauwmelks is zeer klein! En je kan het gewoon even vragen: au lait cru?
gewoon gaan, ik ben vorige jaar ook wezen skieen toen ik 8 weken zwanger was, je beeb is nog zo klein en ligt lekker beschermt in je buik. Ga nog lekker genieten, nu kun je nog!
Fijn dat jullie met me meedenken. Heb het ook even aan de vk zelf gevraagd en die zei ook dat ik gewoon lekker moest gaan. Tis allemaal nog heel pril dan inderdaad. Ja, die gluhwein zal niet kunnen en los gaan met après skien ook niet. Nu nog even bedenken hoe we dat gaan doen als onze reisgenoten me vragend aankijken als ik niets drink. Lief had het al over ze het in het grootste geheim te vertellen...
Je kunt zeggen dat je een antibioticakuur hebt voor blaasontsteking ofzo, dan mag je ook niet drinken. Maar fijn dat de vk het ook goed vond, fijne vakantie!
Ik ga zelf met kerst en heb het gisteren nog aan mijn VK gevraagd. Ik ben wel wat verder dan jij, maar mag niét skien (vind ik zelf met deze duur ook niet meer verantwoord). Helemaal in het begin is dat anders. Maar.....omdat ik graag wel met man en kids wil lunchen heb ik gevraagd tot hoe hoog ik (zonder ski's) naar boven mag. Haar antwoord was: maximaal 2200 meter en geen meter hoger! En daar ga je het in Tignes dus niet mee redden ben ik bang. Lastig........
Goeie vraag! Ik ga namelijk skiën en wel op het moment dat ik 12 weken ben. Ik ga sowieso mee want ik vind het supergezellig en ik kijk tegen die tijd wel hoe zeker ik me voel om te gaan skiën. Want ik kan me voorstellen dat als ik niet helemaal zeker ben van mezelf, dat het dan krampachtig gaat worden en volgens mij is dan de kans op ingelukken juist groter. En inderdaad, een beetje de rustiger tijden en pistes uitzoeken. Wat betreft de hoogte: op grote hoogten is het zuurstofgehalte lager en komt er dus minder zuurstof in je bloed en in dat van je kindje. Maar als je slaapt op minder grote hoogte wordt dat weer aangevuld, maar het is beter niet dag en nacht op grote hoogte door te brengen. Dat gezegd hebbende: vriendin van mij zwanger 12 weken in Val Thorens, iedere dag skiën en daar logeren (ligt heel hoog): gezonde zoon, niks aan de hand. Maar goed, je hoeft niet met alles de goden te verzoeken natuurlijk... Vooral moet je doen wat voor jou goed voelt op dat moment, net zoals met eten en drinken.
de hotels liggen al op 2100 meter hoogte. vooral die eerste 12 weken heeft je kindje alles nodig om alle organen aan te leggen etc. dus ook zuurstof. sorry maar ik zou het niet doen.
Gewoon lekker gaan hoor, je beeje is supergoed beschermd. Ben ook een snowboarder en jaloers,.. Nee hoor, ik heb het er graag voor over. Wat betreft de hoogte,... tja volgens mij kan korte periodes geen kwaad, als je zelf ook maar rustig blijft. (geen halfpipes op 3000 meter) Wat zouden vrouwen doen die zo hoog wonen en zwanger zijn? Zou het lichaam het dan gewend zijn ofzo? Veel plezier met boarden,... Oja, goed je spullen in de gaten houden. Bij ons waren de Burtons vorig jaar op de eerste nacht gejat Bleek het hele dorp beroofd te zijn van alle burtons,... Groetjes Judith