19 weken zwanger en morgen darmendoscopie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door millie79, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. millie79

millie79 Lid

15 aug 2008
    20
    0
    0
    Stewardess
    Almere
    Dag allemaal!

Ik heb morgen een darmonderzoek en ben 19 weken zwanger. Nu maak ik me niet zo heel veel zorgen om het onderzoek maar wel een beetje over het laxeermiddel Moviprep wat ik moet drinken voorafgaand aan onderzoek.. Is er hier misschien iemand die dit ook heeft ondergaan en ervaring heeft met dit laxeermiddel tijdens zwangerschap?

Liefs Millie

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kan geen kwaad voor de vrucht. Het bestaat uit macrogol en een aantal zouten. Macrogol wordt in geringe mate tot niet geabsorbeerd.
    Over het gebruik tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen.

Omdat je 24 uur alles doorspoelt en geen goede stoffen opneemt, moet je daarna wel weer meteen gezond gaan eten en/of een multivitaminepreparaat gaan slikken.

Hier bij een link over de eventuele risico's van een endoscopie tijdens zwangerschap:
    http://www.pouch.nl/pforum/showthread.php?t=1049

3. millie79

millie79 Lid

15 aug 2008
    20
    0
    0
    Stewardess
    Almere
    Dank je wel voor je reactie hoor!

Ben toch wel wat relaxter nu.

Groetjes Millie

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou t ff navragen bij je arts.
    Weet die dat je zwanger bent?

Ik hoor allemaal nare verhalen namelijk over laxeren...niet zozeer t middel maar dat t vele poepen ook de baarmoeder kan activeren.

5. millie79

millie79 Lid

15 aug 2008
    20
    0
    0
    Stewardess
    Almere
    Ja, ze weten in het ziekenhuis wel dat ik zwanger ben hoor, maar ondanks dat ze zeggen dat het geen kwaad kan, maakte ik me toch een beetje zorgen.. Ik denk dat ik me niet al te druk moet maken en mocht er een ontsteking zitten dan moet dat toch zo snel mogelijk behandeld worden want de klachten waar ik nu mee rondloop zijn ook absoluut geen pretje!

Liefs millie

Deel Deze Pagina