erge buikpijn na inspanning

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pandora, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben nu 12 weken zwanger en werk in de gehandicaptenzorg, wanneer ik een dienst ( slaapdienst ) heb, krijg ik tegen 22.00 verschrikkelijke buikpijn ter hoogte van mijn navel, en dan over de hele breedte van mijn buik. ik ben dan de hele avond al hard aan het werk geweest en heb veel gelopen
    Dit trekt pas weg in rust
    Thuis heb ik hier nauwelijks last van.
    wie weet wat dit kan zijn?

2. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rustiger aangaan doen , dit is bandenpijn.

Ik werk ook in de zorg , en heb al meerdere malen midden in de nacht gekrampeerd van de pijn tot jankens aan toe.
    Ben nu 20weken zwanger en verloskundige zei dat ik t deze week nog mocht aankijken en wanneer ik komende dagen weer zoveel pijn heb verplicht ze mij halve dagen te gaan werken..

Kortom je moet en zal een stukje terug moeten doen , je uren anders indelen , je werk anders indelen , geen zware dingen meer tillen , meer rustmomenten etc etc

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ga dan op mijn werk inderdaad ook huilend in bed liggen, omdat ik echt niet meer kan....en omdat ik daar niet genoeg kan slapen/rusten is het de volgende morgen nog niet helemaal weg....het gaat pas weg als ik thuis heb geslapen :(
    maar dat bandenpijn dan ook een teken kan zijn rustiger aan te doen? kan het anders gevaarlijk zijn?

4. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of het gevaarlijk is , maar goed is het zeker niet. Je lichaam geeft gewoon aan dat t te zwaar is.

Maar waarom slaapdiensten werken ? Je mag wanneer je zwanger bent niet meer opgedragen worden om onregelmatig te werken dus ook geen slaapdiensten.
    Evt mag je in overleg wel avonddiensten werken.

5. Juudje79

Juudje79 Actief lid

18 okt 2010
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Google maar eens op bandenpijn , Ik wist eerst niet dat t bandenpijn heette , via mijn verloskundige kwam ik er achter en ben ik gaan googlen.

Ik krijg van een vriendin nu een buikband die wat meer ondersteuning biedt. Hopelijk helpt dat een beetje , volgens haar (zij werkt ook in de zorg) helpt t wel wat. Maar je moet en zal naar je eigen lichaam moeten luisteren.

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    heel duidelijk hebben ze mij nog helemaal niet verteld dat ik dit niet meer verplicht ben, het is dat ik dit gelezen heb en het daarom weet :x ik heb er nu zelfs nog een aantal keer 3 in een week gedraaid en heb al aangegeven dat ik dat niet meer trek...het enige wat ze tot nu toe zeiden is "dan houden we daar rekening mee en proberen we er niet meer dan 1 in te plannen"

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb t ook kijk uit rustiger aan doen en blijft t dan nog moet je echt minder gaan werken meis goed aan jezelf en je kindje denken

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    minder werken wordt dan een gedeeltelijke ziekmelding neem ik aan?

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja bijvoorbeeld halve dagen werken of aangepast werk

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    pffffffff.....al meer mensen in mijn omgeving hebben gezegd dat ik zo niet door kan blijven gaan...heb ook veel last van mn bekken (????) na zo'n diensten pijn bij mn stuitje die door trekt naar mn rug, kont en bovenbenen
    Komende week moet ik weer naar de VK...ik zal het allemaal wel eens aan haar voorleggen, als het beter is, doe ik het achter mekaar....maar had het niet verwacht me met 12 weken zwangerschap al zo gammel te voelen dat ik al rustiger aan moet gaan doen :)

11. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey,

wat rot meis, wel herkenbaar..ik maak 4 avonden per week schoon (7uur totaal) op een kdv, hard werken altijd..en op vrijdag 4 uur bij mensen thuis...ik heb ook tijdens het werken al last en al helemaal als ik thuis kom..bandenpijn,rugpijn,en trekt beetje naar mijn benen..mijn vk zegt dat het geen probleem is en niet erg is.Daarnaast ben ik ook erg misselijk en moe (wat er ook wel bijhoort)
    ikk ga wel eind febr stoppen omdta ik het zo niet volhoud..denk aan jezelf meid,rustig aan!

Deel Deze Pagina