Hoi, Ik had even een vraag voor de ervaren moeders onder jullie: Ik heb nl altijd de wens gehad voor een groot gezin en mijn vriend ook. Liefst wilden we er wel 5! Nu ik zwanger ben heb ik best veel klachten (misselijk, lichte BI, lekkende borsten, veel moe etc..) maar ondanks dat viel ik me heerlijk! Ik zit echt op die bekende roze wolk! Daarnaast heb ik nog steeds veel zin om te vrijen dus ik vind dat we eigenlijk niks te klagen hebben... Ik roep dan ook heel vaak; op deze manier wil ik er wel 10, ik vind het geweldig! Maar mijn vriend antwoord nu ineens met; Nou we zien wel hoor, je hebt zoveel klachten.... Wat een domper zeg! zo ervaar ik dat echt niet! Nu is mijn vraag dus: slijten de herrineringen over de "ellende' tijdens zwangerschap en bevalling ook voor mannen? Net als bij de vrouw? Of moet ik mijn fantasie over dat grote gezin gaan bijstellen Groetjes, Romy
Hoi Romy, Wij wilden ooit 4 kinderen, daar waren we het over eens. Maar na de geboorte van de eerste kwamen we erachter hoeveel tijd en energie een kind vraagt. Natuurlijk is het superleuk, maar we zijn het er nu over eens dat 2 kinderen hebben ook heel mooi is. Dus mijn tip is om het even aan te kijken hoe het na de geboorte gaat. Hebben jullie tijd en energie om zoveel kinderen tijd en aandacht te geven.
percies zoals bloem zeg , het kost veel tijd ,energie en geld ook , ik wou vroeger altijd veel kids ,maar heb ik eentje , en heb bewust lang gewacht voor en 2 de 5 jaar omdat zo veel energie van mij vrat en depresieve tijden heb gehad ,ik ben nu zwanger van 2 de en vind het heerlijk dat straks een broertje of zusje komt maar ook bang voor de drukte die zal krijgen ,en wat ons beterft word het ook laatste kindtje 2 vinden we mooi
Bedankt voor de tips, ik zal inderdaad wel moeten afwachten haha! Maar ik weet weet wel wat een groot gezin inhoud hoor! Ik kom er zelf ook uit en werk nu via de thuiszorg als oppas voor gezinnen met gehandicapte kinderen en dat is voor mij een groot genot en de ideale manier om te oefenen...
Ik vind een groot gezin ook super! Wij krijgen nu nummer 3. Als ik de loterij zou winnen zou ik er wel een stuk of 8 willen. Gezellig! Als jullie allebei een groot gezin willen denk ik dat je er na dit kindje vanzelf weer "naartoe groeit". En ik geloof inderdaad ook wel dat de "slechte herinneringen" slijten. xxx
Onze droom was ook altijd een groot gezin, vier of vijf leek ons geweldig! We hebben een ruim huis dus dat was het probleem niet. Het probleem was dat het gewoon 'niet meer lukte' na twee kindertjes.... Nu hebben we het geluk dat het tóch, na zoveel jaren nog weer een keertje raak is, en dat terwijl de de oudste al 23 is, en de jongste werd gisteren 21, hihihi. @ RomyHennie: Het zal voor iedereen weer verschillend zijn: persoonlijk vind ik veel kinderen heel leuk, maar voor de ander zal 1 of 2 al genoeg zijn. Ik denk dat je man vast jouw kwaaltjes wel snel weer zal vergeten hoor. En met een jaartje of twee krijgtie vast wel weer de kriebels.... Geniet maar van je zwangerschap, want het is een voorrecht wat je zomaar in de schoot geworpen krijgt.
Inderdaad! Ik ben ook zoo blij om moeder te worden. Het lijkt soms wel te mooi om waar te zijn! Zeker als je soms hoort hoe moeilijk het gaat voor anderen, bijvoorbeeld bij babyboom. Ik gun het anderen ook echt, het is zo heerlijk
Ik ben zwanger van de vijfde Ik ben zielsgelukkig met mijn grote gezin. En de vorige zwangerschap had ik ook een bult kwaaltjes, maar dat zijn we allemaal vergeten nu 8) . Dit is echt wel onze laatste hoor, want ik merk het wel aan mijn lichaam: Het wordt steeds zwaarder
Hoi Angelina, Van harte met je zwangerschap en leuk om te horen dat jij zo happy bent met je grote gezinnetje! Ook heel fijn te horen dat jullie ook lijden een selectief geheugenverlies.... Groetjes!
Mijn man vergeet niet hoe ik ben als ik zwanger ben... Niet leuk dus. Maar goed, hij heeft het ervoor over gehad om voor een tweede te gaan en die zwangerschap was nog zwaarder! Ik denk dat als wij voor een derde zouden willen gaan dat hij nog steeds niet is vergeten hoe vervelend ik kan zijn (tijdens zwangerschap) maar hij kan ook bedenken dat 't maar tijdelijk (al lijkt 't soms een eeuwigheid ) is