Slaperige baby

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door carmpje, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ik heb een ontzettende slaperige baby. Ik krijg haar echt amper wakker. Al sinds een aantal dagen. Ze is nu 12 dagen.
    De borstvoeding loopt in principe goed, maar nu ze dus alleen maar wil slapen weet ik niet wat ik moet doen. Ze pakt een borst soms 5 minuten. Vervolgens moet ik blijven stimuleren maar dat werkt niet. Ze sabbelt dan maar wat.
    Ik ben bang dat mijn borstvoeding terug loopt en zij te weinig voeding krijgt.

Heeft er iemand tips?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoevaak drinkt ze in 24u? Is dat op haar verzoek of het jouwe?

Weet je hoe de groei is?

Heeft ze genoeg natte luiers?

Is ze als ze wakker is goed wakker, alert ed.?

Als je haar voedt en ze valt in slaap kun je haar dan afkoppellen en wakker maken? Niet te zacht met haar doen (ook niet door elkaar schudden :rolleyes: ), "streng" tegen haar praten, niet te warm kleden tijdens het voeden, sokken uit onder de voetjes kriebellen, evt met een nat washandje wat wakker wrijven...

Is idd wel belangrijk om hier ff goed op te letten. Misschien even het cb bellen (maar niet blindelings op hun advies vertrouwen,s ommige cb's werken meer tegen dan mee). Evt. een lactatiekundige bellen voor tips. Op het borstvoedingsforum.nl nog eens vragen.

Zolang ze goed groeit is het niet zo'n probleem maar je moet er wel ff op blijven letten.

Hopelijk lees je dit en kunnen we je nog wat verder helpen met meedenken.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wat zeeuwsmeisje al shcrijft indd.

ik heb het met Dano ook gehad dat ik hem nauwelijks wakker kreeg in het begin. zelfs een keer de HA gebeld, ze zei als hij binnen een half uur niet wakker is dan moet je weer bellen. ik heb een washandje nat gemaakt en daarme op zn polsen en voetjes gewreven en toen werd ie wakker. dus dat moet echt helpen.

sowieso zijn die hele kleintjes de eerste twee weken in een soort van winterslaap.

als ze verder nog goed plast, en alert is wanneer ze wakker is dan hoef je je denk ik niet al teveel zorgen te maken.

verder mag ze maximaal 4 uur tussen dr voedingen hebben met borstvoeding.

maar voor de zekerheid kun je altijd even bellen. en ik zou in dit geval niet eens het CB bellen maar direct de HA.

Mijn vertrouwen in CB is namelijk niet zo groot. Maar dat moet je voor jezelf weten natuurlijk.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zit nog in je kraamtijd dus je kunt ook je verloskundige bellen hiervoor! Beter dat dan het CB.... Maar het washandje is een super tip. Probeer eens!

5. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ontzettend bedankt voor de tips.
    Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd. Dat koude washandje hielp een heeeeeeeeel klein beetje. Ze werd er niet wakker van, maar reageerde er wel op. Zo van: hou op, je irriteert me!
    Normaal wordt ze wakker tijdens het verschonen, maar dat deed ze nu ook niet.
    Ik vond het echt doodeng!

Ze heeft wel genoeg natte luiers, drinkt elke 3 uur (moet ik vaker aanleggen?) maar als ze drinkt, dan drinkt ze max 5 minuten uit zichzelf en vervolgens moet ik allerlei trucjes uithalen om haar te stimuleren. Dat helpt een aantal minuten en vervolgens gaat ze gewoon liggen sabbelen of pitten.

MIsschien zal ieder ander blij zijn met zon slaapkop, maar ik vind het eng en ik maak me zorgen om de voeding. krijgt ze genoeg en blijf ik genoeg aanmaken?

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had ook een slaapkop alleen werd die soms uberhaupt niet wakker... ik kolfde dan en `goot` het met een cupje naar binnen. Maar hij was dan ook in het begin erg veel afgevallen.

Ik denk dat je eerst ff moet weten hoe de groei is... gaat dat nog goed? Ik zou morgen ff met het cb bellen voor het wegen. Je zou voor de zekerheid overdag elke 2u kunnen voeden, dan wordt de bv wat vaker gestimuleerd en een boel kleine beetjes drinken maakt veel goed.

Grote kans dat het over een paar weken al beter is.

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb dit ook gehad, als ik haar weer neerlegde in haar bedje dan kwam ze na een aantal minuten weer! Werd er echt gefrustreerd van, ook omdat het vanaf het begin redelijk goed ging met de bv, naderhand werd ik onzeker of ze nog genoeg binnen kreeg (wat dus niet kon).

Nu verschoon ik haar tussen door, bij mij helpt het super! En kijk altijd even of ze een boertje moest laten (ik dacht dat dat alleen bij flesvoeding was :oops: ).
    Het verschilt natuurlijk bij elk kindje, zelfs 's nachts komt ze nog maar 1 keer (voor mij een teken dat ze verzadigd is).

gr. Kat

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou even om de 2 uur gaan aanleggen zodat ze wat sterker wordt. Na een borst verschonen en dan aan de andere borst aanleggen. Eventueel tijdens het voeden met borstcompressie voor meer vette melk zorgen.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hoe is het nu carmpje?

10. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    hoe het nu gaat?
    ik snap er niets meer van...
    áls ze slaapt, dan krijg ik haar bijna niet meer wakker, maar dan moet ze eerst in slaap vallen. ze is de laatste dagen erg veel wakker en huilt dan ook veel. ze komt vaker voor voeding, misschien omdat ze toch wakker is?
    zoals nu, slaapt ze bij papa op schoot. om 00.00 moet ze haar laatste voeding voor vandaag krijgen, maar ik weet nu al dat ik haar straks moeilijk wakker krijg.

Ze heeft wel genoeg luiers, maar toch ben ik onzeker zeg.
    waarom is ze zoveel wakker? is ze ontevreden?
    Dat ze zo vast slaapt zou volgens het cb een teken zijn dat ze verzadigd is, maar ja, hoe lang duurt het voordat ze eindelijk slaapt?

Ik wil echt 6 maanden borstvoeding geven, als dat kan. maar door die onzekerheid heb ik al een aantal keren gezegd, dat ik er mee stop.
    MAar diep in mijn hart wil ik dat helemaal niet..
    (en ik doe het ook niet!)

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien kun je contact opnemen met een lactatiekundige? In veel gevallen i
    wordt dit gewoon vergoed.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kindje is nu echt bezig met haar ritme, het enige wat je kan doen is veel aanleggen.
    ALs je erg onzeker bent kan je je vragen stellen aan de lactatiekundige hier op het forum, of er zelf 1 bellen. Op borstvoedingsforum.nl vind je de telefoonnummers.

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    meid, ik denk dat iedereen hier dit herkent! In het begin voel je je zo onzeker, maar na verloop van tijd...... :) :)
    Gewoon een LK inschakelen of je verloskundige bellen met vragen.... aan CB heb je eigenlijk nooit wat in geval van BV vragen...
    of een vrijwillerger van LLL of BVN

Succes en echt, na een paar weken gaat het allemaal veel makkelijker en voel je je echt zekerder!

Deel Deze Pagina