nitrofurantoine bij blaasontsteking

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door merah, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Drie dagen voor mijn NOD ben ik begonnen met een kleine kuur Nitrofurantoine vanwege een blaasontsteking waar ik al een tijdje mee liep. Omdat ik niet wist of ik zwanger was heb ik uitdrukkelijk gezegd dat ik met een behandeling (IUI) bezig was en dat ik enkel iets wilde als het geen kwaad kon.

Dit middel schijnt ook te worden voorgeschreven voor vrouwen die zwanger zijn en zowel de doktersassistente als de apotheker zeiden me dat het geen kwaad kon, mocht ik toch zwanger blijken.

Vandaag ben ik ongesteld geworden. Dit is echter zo veel heftiger dan nogmaal, dat ik bang ben dat ik misschien toch zwanger ben geweest.

Kunt u iets zeggen over het gebruik van dit middel bij een zeer vroege zwangerschap?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Geen zorgen deze antibiotica is geheel veilig om te gebruiken tijdens het zwangerworden of tijdens de zwangerschap.

Imke

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank voor je reactie.

Ik denk dat ik overgevoelig bent voor de antibiotica. Ik heb al twee dagen het gevoel dat mn longen in de verdrukking liggen, heb spierpijn rond mn romp en heb ook koorts gekregen nu. Dit zijn ook dingen die in de bijsluiter staan.

Maakt dat je antwoord nog enigszins anders? De menstruatie is zo anders en heftiger dan normaal (incl krampen en stolsels) dat ik graag zou weten wat er aan de hand is. Al krijg ik daar een eventueel bevrucht embryo niet mee terug natuurlijk...

Deel Deze Pagina