Rug- en bekkenpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dotje1986, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.760
    195
    63
    Ik heb sinds een week extreem veel last van voornamelijk rugpijn en bijkomende bekkenpijn. De pijn trekt door naar mijn knieen en buik.. Dus niet zo erg fijn.

Nu heb ik met mijn verlos. praktijk gebeld, maar kunnen inprincipe niets voor me doen. Ik moest contact opnemen met de arbo en elk uur een rondje gaan lopen en misschien minder gaan werken. (werk nu 40 uur per week)

Ik weet alleen niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet.. Heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt door mijn vk..!

En heeft 1 van jullie er misschien ervaring mee?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk serieus niet dat ze meer voor je kunnen doen..wat had je dan graag gewild?
    Minder werken, arbo inschakelen en een fysio is het enige wat je kan doen denk ik.
    Succes meid!
    Elmo

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    inderdaad VK kan hier niets aan doen behalve wat meer rust voorschrijven. Ik heb het ook en ben nu 24 uur gaan werken ( 5 halve dagen) en heb fysio en dat helpt wel..

4. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.760
    195
    63
    Ik weet dat ze niet veel meer kunnen doen dan dit.. De manier waarop het is gegaan is niet netjes geweest.. Het werd al afgeschreven met het hoort erbij..

Maar ga dan zo de arbo bellen, dat is het beste voor mijn gezondheid en die van mijn kleine!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook last van mijn rug en bekken maar het niet eens aangekaart bij de verloskundige, ik vind zelf dat het erbij hoort ;). Kan niet langer dan een kwartier achter elkaar lopen, dan waggel ik van de pijn. Lang achter elkaar zitten gaat ook pijn doen, dus ik loop de hele dag kleine stukjes, elk half uur in ieder geval, meestal vaker. Dan is het wel uit te houden. Mocht het erger worden, dan ga ik wel om fysio vragen (bij de huisarts), maar ik heb het al zo'n 6 weken en het wordt niet erger, dus ik hoop dat het zo blijft.

6. kimbloempje

19 okt 2007
    16
    0
    0
    bij mij is het ook begonnen met 20 weken, daarna ging het een tijdje beter. Wat je het beste kan doen is fysio. zij geven oefeningen en tips. Het hoort er nm niet bij, dat dacht ik ook. Maar er is heleaas ook niet zo veel aan te doen. Probeer aan jezelf te denken, wat vaak moeilijk is en probeer lopen liggen en zitten af te wisselen.

succes ermee

gr kim

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid je kan ook via je huisarts fysio aanvragen! heb ik ook gedaan! ;) en ja fysio verlicht de pijn ,maar rust is beste middel dat het niet erger wordt!en over gaat het pas erna!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik rust ook veel, doe alleen in het weekend wat meer, werk doordeweeks fulltime en doe als ik thuis kom helemaal niets meer behalve koken.
    Ik doe aan zwangerschapsyoga, daar doen we ook oefeningen voor je rug en bekken en dat helpt ook echt.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad en ook door mijn verloskundige werd ik met een kluitje het riet in gestuurd.. althans zo kwam het over op mij. Zij kunnen gewoon niets meer voor je doen, het beste wat je kan doen is naar een fysiotherapeut gaan, die kan je oefeningen laten doen en door middel van massage alles wat soepeler maken. Succes ermee, ik weet hoe het voelt. Mijn rug is net een grote blok beton.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ken het idd, alleen werd er bij mij wel goed op gereageerd door de vk en fysio. alleen op mn werk zijn ze er niet zo blij mee en dat merk ik af en toe wel. ik wissel het lopen en zitten af en dan is het wel uit te houden.
    liefs doris

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik ken het ook,ik had het bij mijn vorige zwangerschap heel vroeg,rond 13 weken al ofzo,dat ik niet lang kon lopen en staan.
    Ik ben voor 25%in ziektewet gegaan(ik werk ook 40 uur) en therapie gehad maar dat hielp niet echt,het beste is toch echt goed rusten meis!

Succes ermee en ga gewoon voor 25 of meer %in de ziektewet?
    -x-

Deel Deze Pagina