Hallo allemaal, mijn naam is Nicolien en ik ben in tegenstelling tot de meeste van jullie, niet zwanger. Ik kom om tips vragen. Mijn collega gaat over 4 weken met zwangerschapsverlof en wij willen voor haar een boek maken met allemaal tips. Tips over de laatste weken van de zwangerschap, tips over de bevalling, tips over net na de bevalling, tips over hoe om te gaan met..... en noem maar op. Mijn kind is al 14 jaar, ik kan zelf totaal geen 1 tip bedenken. (ja behalve dat ze de sokjes van de baby in een lingeriezakje moet doen als ze gaat wassen!) Wie o wie helpt mij? ALvast bedankt voor de moeite! Groetjes Nicolien www.voorlooman.nl
Wat een leuk idee zeg! Zal ze vast heel blij mee zijn. Vast wat dingen die mij te binnen schieten: * Laat je op het einde van de zwangerschap nog eens extra verwennen, zoals bv nog eens lekker naar de kapper ofzo. Na de bevalling komt het er voorlopig niet van * Luister alvast geregeld tijdens je zwangerschap naar muziekknuffels of iets anders, je baby zal dan na de bevalling deze deuntjes herkennen als je hem er weer naar laat luisteren * Neem voldoende rust de laatste weken, maar blijf wel zoveel mogelijk in beweging. Dan ben je na de bevalling weer sneller op de been omdat je minder aan conditie heb ingeboet. Dus iedere middag een middagdutje en daarna een stukje wandelen * Koop alvast wat leuke albums, dan kun je na de eerste kraamweek alvast beginnen met het inplakken van leuke foto's * Zorg dat je een lege fles hebt om na de bevalling als e geplast hebt na te spoelen mt water. Vooral al je hechtingen hebt is dit prettig maar ook als je geen hechtingen hebt is het hygienisch ivm het vloeien. * Koop alvast een leuk touwtje (bv rose of blauw) met van die leuke mini wasknijpertjes. Dan kun je de felicitatiekaarten leuk ophangen bv in de woonkamer of babykamer
* Oefen je maxi cosi in de auto * Ipv beschuiten smeren. Je koopt diepvries soesjes, smelt witte chocolade en doet de muisjes eraan. Dan hoef je alleen maar een paar soesjes te ontdooien ipv beschuiten smeren * Een lijstje met wie je moet bellen na de bevalling * Het uitkoken van flesjes doe je in een pan met een scheut witte azijn. Dit voorkomt kalkaanslag. * Ijsblokzakjes in huis hebben om de afgekolfde melk in te vriezen. (als ze bv geeft) uh meer weet ik zo niet.
rust nemen tijdens de kraamweek zorg dat je voldoende beschuiten en muisjes in huis hebt haal alvast extra kraamverband en celstofmatjes (bij Kruidvat). In je kraampakket van de verzekering zit te weinig.