Heb al meerdere toppics geopend over mijn zoontje... Hij is nu 13 weekjes en het gaat nog steeds niet optimaal....helaas! Hij heeft verborgen reflux en heeft daar al medicijnen (zantac) voor vanaf dat hij 2 weken oud is, hij heeft nu sinds woensdag weer andere medicijnen voor gekregen van de kinderarts (losec). Ook heeft hij 3x daags 2 ml motillium, alleen heb ik niet het idee dat het hiermee echt verbeterd is....Zal ook de ka bellen en overleggen met haar of ik hier mee door moet gaan, wil niet dat er allerlei troep in zijn lichaampje zit wat toch niet werkt...(naar mijn idee) S'nachts slaapt hij heel goed, heeft hij eigenlijk altijd al gedaan omdat hij overdag dus vaaak zo weinig en slecht slaapt! Ik pas de rust en regelmaat toe al 13 weken, maar tot nu toe pakt hij het niet op zeg maar, nou is dat ook niet heel erg, hij is nog erg jong en heeft al een hoop meegemaakt in zn korte leventje, maar ik hij is soms gewoon oververmoeid en ik merk dat hij steeds slechter in slaap komt! Als hij moeheidsignalen afgeeft leg ik hem altijd in bed, maar zodra ik weg loop zet hij het op een krijsen / gillen, en dit lijkt wel alleen maar erger te worden, ik laat hem niet huilen, maar neem hem bij me en probeer het daarna weer, maar gaat dan meestal gelijk weer huilen... Als ie weer rustig is en ik leg hem in de box gaat hij na wat piepen / wurmen / speen geven wel slapen! Wel word hij vaak in een uur tijd 5 keer huilend wakker ongeveer.... Voelt hij zich dan zoooo ellendig?! Terwijl we het zo goed mogelijk proberen te doen....!!! Soms weet ik niet meer waar ik goed aan doe!! Wij krijgen al hulp via het zh van cardea om te kijken waarom ons mannetje nou zo veel huilt enzo, en ze zei dat hij erg gespannen toont en dat we moeten proberen hem eerst ontspannen te laten worden! Ze zei pas wel de rust en regelmaat toe, maar als hij niet wil (in bed) neem hem dan bij je of in de box, want hij moet zich eerst weer veilig gaan voelen... Ik doe er alles aan, maar op de een of andere manier wil het toch niet lukken..... Misschien hebben jullie nog adviezen wat kan helpen, want ik wil hem graag bij me nemen, maar niet verwennen zoals ik dan vaak lees... Is dit al mogelijk eigenlijk?? We hebben al een zoontje van bijna 18 mnd en die was zoooo makkelijk dus dit is echt een wereld van verschil... Op advies van cardea ga ik vanaf volgende week ook ff de ziektewet in (moet weer gaan werken) om het thuis eerst op orde te krijgen! Zoo het is een heel verhaal geworden, maar ook best lekker ff van je afschrijven! Hoop dat t niet te warrig is!!
En als je nou een rustig muziekje opzet ergens boven. Misschien voelt hij zich wel alleen in zijn kamertje overdag. Je hebt volgens mij speciale baby cd-tjes
Je verhaal is best herkenbaar en ik snap heel goed hoe moeilijk het is voor jullie. Onze dochter was (is nog steeds) ook een moeilijke slaper overdag.. Ze is met 4wkn geopereerd aan een pylorishypertofie (een verdikkig van de spier tussen maag en darmen) Hierna moest het beter gaan, maar ze bleef de hele dag huilen, nou huilen meer schreeuwen en krijsen! Dus terug naar de kinderarts. Ze bleek een hele ernstige form van reflux te hebben. We vertelden ook steeds aan de artsen dat ze zo bleef spugen maar het werd niet seriues genomen. Tot we dus de onderzoeken kregen! Ze werd gezet op 3x daags 3ml motilium en omerprazol (maagzuur remmer)zelfde als losec. Het heeft nog zeker een maand geduurd voor er rust in haar lijfje kwam!! Ze ging toen toch wel 2keer slapen over dag en dat was een hele verademing kan ik zeggen hoor (jullie snappen vast wel hoe ik dat bedoel) Misschien heeft jou mannetje wel last van brandenmaagzuur, net als ons meisje! En daar blijven ze heel onrustig van hoor! Al ga je op je tenen door het huis en zit iedereen de hele dag stil, dat helpt helemaal niks hoor! Geef de losec even de kans, het kan nog zijn dat hij last heeft van z'n slokdarm..........die moet genezen. Ik hoop dat hij snel wat rustiger word! Sterkte!
Hoi Ons zoontje is nu 10 maanden. Ook hij had verborgen reflux. Hij bleef maar huilen na de eerste 2 weken, echt verschrikkelijk. Ik werd er heel onzeker van. We zijn toen 's avonds een keer op de huisartsenpost beland en hebben toen ook zantac gekregen. Dit hielp wel maar na een paar dagen was het weer hetzelfde en kotste hij zelfs alles uit. Ten einde raad zijn we toen maar met hem het zh ingelopen omdat we niet meer wisten wat we moesten doen. Hij heeft toen 6 dagen ter observatie in het zh gelegen. We zijn toen op een andere voeding overgestapt omdat hij misschien ook kma of intolerantie zou kunnen hebben, in combinatie met de reflux. Vanaf dat moment waren alle problemen over. We gebruiken de Zantac nu al heel lang niet meer, weet niet precies wanneer we ermee zijn gestopt.... De voeding die wij gebruiken is Nutramigen, is echt heel erg hypoallergeen en wordt vergoedt door de verzekering. Maar je hebt ook minder hypoallergene voedingen. Dus misschien zou dat een optie zijn? Ook zijn wij toen in gaan bakeren, en daar zweer ik bij! (als het nodig is natuurlijk) Door het inbakeren leerde hij om rustig te slapen en hij heeft nu echt een prima slaapschema. Het afbouwen met 5 maanden viel ook heel erg mee, een echte aanrader vind ik. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je verhaal vertoont iig veel overeenkomsten. Groetjes en succes!
Ik heb een muziek beertje maar hier brult hij door heen, heel soms word hij er rustig van maar niet vaak... En heb ook muziekjes op de babyfoon maar dat werkt ook niet...
Ohh wat erg al zo jong en al geopereerd moeten worden! Ja ik snap je haha ik ben al blij als ie een half uur slaapt!!! Ja ik denk ook dat hij nog steeds last heeft! Arm kereltje! Ook krijgt hij zelf gewoon bijna niet de slaap te pakken....wet alleen niet hoe ik m dat kan leren.....
Bij mijn dochter had heel veel spanning in haar lijfje, zware bevalling, blokkade in de nek waardoor ze dus niet goed of heel onrustig sliep.. Bij haar hielp massage heel erg goed om te ontspannen.. Vergt wel heel veel tijd want ik deed het iedere keer voordat ik haar op bed legde.. Inmiddels is het niet meer nodig voor ieder slaapje en is het beperkt tot één keer per dag..
Klinkt idd hetzelfde jou verhaal! Gelukkig gaat t nu goed! Ja heb ook aan kma gedacht maar lijkt verder geen sumptonen te hebben hiervan... Wel wat uitslag soms op zn voorhoofdje, maar soms is dit ook weer weg... Hij heef nu nutrilon ar en heeft deze ook echt nodig anders gilt hij moord en brand als hij dunnere voeding krijgt... Ik geef eerst de medicijnen de tijd en anders bel ik de ka om te kijken of hij geen kma kan hebben.....
Ik heb niet heel veel tijd om te reageren, maar mijn dochter (2,5 week oud) heeft ook reflux en helaas is het voor mij wel bekend want mijn zoontje (2 jaar oud) had het ook. Ik heb al meer van je gelezen maar alles wat je schrijft komt me zo bekend voor. Mijn dochter slaapt ook nauwelijks, behalve als ze in een voorgevormde draagzak hangt (ik heb de Bondolino). Het is niet de meest ideale situatie maar zo slaapt ze wel en dat hebben onze kleintjes zo hard nodig. En je hebt je handen vrij en kan nog best veel doen. Soms slaapt ze in de wandelwagenbak, maar alleen op haar buik (doet ze 's nachts ook). Ik weet niet hoe je daar over denkt, maar misschien is dit een optie? Ik leg de wandelwagenbak wel eens in de box, omhoog zodat ze best rechtop ligt en ook weer op d'r buik en zo slaapt ze af en toe ook best goed. Sterkte meid! Ik reageer later nog wel een keer met tips die bij ons goed werken.