Hoi Meiden, Even een vraagje, Sinds de bevalling schommelt Liz erg met haar temperatuur. De eerste week ging ze wel regelmatig naar de 37 graden en als ze er onder zat dan kreeg ze gewoon 2 kruiken ipv 1. Nadat de kraamhulp wegging mochten we de kruiken weglaten en alleen nog 's nachts een kruik geven. We mochten ook stoppen met temperaturen maar voor mijn eigen gevoel wil ik dit toch doen. Dit doe ik 's morgens en 's avonds een keer. Haar temperatuur blijft 36,6 en vanmorgen was hij zelfs 36,3 (haar mutsje was eraf gevallen). Misschien is haar temperatuur wel gewoon laag, dat kan natuurlijk. Maar ik vraag me af als dat zo is wanneer we dan naar buiten mogen. Dat zou betekenen dat ze zelf nooit naar 37 graden zou gaan en dan zou ik dus nooit naar buiten kunnen dus dat klopt niet. Hebben jullie ervaring hierin? Alvast bedankt!
Temp moet tussen de 36,5 en 37,5 zijn. Ze kan denk ik nu haar temp dus niet zelf regelen. Ik zou idd nog niet naar buiten gaan en even het CB bellen voor advies. Wat voor kleertjes heeft ze aan?
Ze heeft een rompertje aan met een shirt met lange mouwen en een broekje erover en de sokjes aan. En als ze uit bed is heb ik haar altijd in een wikkeldoek. Ze ligt dus nooit zo in haar kleertjes. Of onder dekentjes of in de wikkeldoek. In haar nek voelt ze echt goed warm aan, maar ja de temperatuur wijst anders uit. Andere kleertjes aantrekken?
Ik zou inderdaad ook adviseren om het CB te vragen om advies. Wat betreft de kleertjes: ik denk dat je haar inderdaad wel wat warmer aan zou kunnen kleden. Het is immers winter. Mijn zoontje van 11 maand heeft heel wat meer spek op de botten dan een pasgeboren baby maar heeft ook niet genoeg aan 2 laagjes dus kan me voorstellen dat dat het probleem is bij jouw dochter. Maar nogmaals; ik ben geen expert dus zou het zeker even bij het CB navragen. Wat voor wikkeldoek heb je overigens? Ik gebruikte destijds de wrapper van Lodger. Dat is een hele dikke omslagdoek (soort fleece). Misschien is zoiets voor je dochter ook handig?
Kleertjes lijken mij goed hoor en ook fijn dat ze lekker in de wikkeldeken ligt, deden wij ook best nog een tijdje. Zou 's nachts inderdaad nog lekker een kruikje gebruiken en de temperatuur op haar kamer in de gaten houden. Het is normaal dat haar temp 's ochtends lager is. Ik vind 36,6 wel normaal hoor. Zou als je naar buiten gaat, gewoon erg goed inpakken met goede muts, dubbel dekentje en de wagen met kruiken voorverwarmen. Lijkt mij geen probleem.. Zou het alleen niet zo'n lange wandeling van maken, eerst 10 minuutjes of zo?
Onze dochter had hetzelfde, kon zich niet goed warm houden (in september), de kraamhulp heeft haar toen een romper met korte mouwtjes aangedaan ipv mouwloos en dat hielp al.. Nu heeft ze trouwens altijd een romper met lange mouwen aan, met alleen een tshirtje heeft ze heel koude armpjes..
dank jullie voor de reacties. Morgen komt het CB voor het intakegesprek bij ons thuis dus dan kan ik het mooi vragen. Wij hebben een dikke wikkeldoek (ook fleece) en die is echt warm. Ze heeft ook een romper aan met korte mouwtjes en daaroverheen een shirt met lange mouwen. Dus aan de romper zitten ook wel mouwtjes. Ik zat ook te denken om daar dan nog een vest over te doen, maar kan me ook voorstellen dat dat echt weer veels te warm is. En met vest aan slapen ziet er irritant uit omdat die rits in de weg zit. Maar we zijn nu de bedje iedere keer aan het voorverwarmen dus even kijken of dat wat uithaalt. In de box ligt ze overigens in de wikkeldoek en dan nog een fleecedekentje eroverheen.
sommige kinderen hebben ook gewoon een lage temp. Ties is een enorme koukleum met een standaard temp van 36,4 graden, net als zijn moeder
ja daar zat ik ook aan te denken. Mijn temp. is altijd 36. En nooit hoger. Misschien heeft ze het wel van mij. Maar vraag het mrogen nog even aan CB want wil niet dat ze het koud heeft en als dat inderdaad haar temp is dan is het goed maar moet gewoon niet te laag zijn
kiara is ook begonnen met een te lage tempratuur en sukkelde er ook erg mee.. !! als wij naar buiten gingen ( kwam al gewoon vnaf dag 3 buiten ) namen we 2 kruiken mee. en savonds in bed nog 1 kruik overdag zorgen dat de temp binnen goed is.. en gewoon als je naar buiten ga had ik een extra dikke fleece kleed .. en ze bleef goed op temp. ik had ook haha berenpak noem ik het een pakje et voetjes er al aan .. en zeblef altijd goed
neee als jij een goeie kruik heb en je het vult tot het randje tekt de dop vacuum waardoor hij niet opene kan schieten ik neem altijd een kruik mee werd aangeraden door de kraamzorg mits je hem goed gebruikt !
thankx voor de tips. Ik maakte me toch beetje zorgen om haar temp. dus heb buiten het rompertje en shirtje nog een vest eroverheen getrokken. Even kijken of dat wel goed is voor haar temperatuur. Als dat zo is, dan is de andere kleding gewoon te weinig voor haar en voor de tijd van het jaar.
O ja, L had de kraamweek een temp van 37,4. 2e week ineens 36,3 en 35,8 en 35,2!! Nu extra kledinglaag en ineens vandaag weer 36,8.
Mijn zoontje had ook een lage temperatuur de eerste weken, een keertje zelfs 35,7 gehad 's avonds, toen schrok ik me kapot! Maar wat echt goed heeft geholpen is wollen kleertjes! Die houdt de warmte onwijs goed vast, ik heb een wollen rompertje, sokjes en een slaappakje gekocht, en een mutsje. Het is wel wat duurder dan katoen maar het werkt dus als een speer. En ook super is bloot tegen bloot.. leg je kindje bloot op jouw blote borst, een wollen dekentje (of een trui of vest oid) over kindje heen, lekker onder de dekens minimaal een uurtje..moet je dan eens temperaturen, bij ons scheelde dat 0,9 graden..! Succes!
Ik woon niet in Nederland maar hier werd geadviseerd de eerste paar weken een romper met lange mouwen, daaroverheen een t-shirt lange mouw en daaroverheen een vestje. En dan hadden we uk de eerste weken in een lodger overal liggen. Ze liggen nog zo stil dus van de bewegingen kunnen ze nog niet echt warm worden. Vraag het ff bij het CB na ik denk dat een extra vestje geen kwaad kan. Successs en geniet van de kleine uk.
Mijn dochter heeft in het begin heel veel moeite gehad om zich warm te houden. Ondanks dat het 30 graden was had zij dus een kruik 's nachts in het bed. Kraamzorg zei ook om dit na de kraamtijd niet meer te doen, na 3 nachten 53,2 te hebben gewoon standaard 2 kruiken gedaan tot ze zich wel warm kan houden. Mijn dochter heeft overdag 1 romper met lange mouw en 1 truitje lange mouw, 's nachts overigens ook en een slaapzak zonder mouw.