samenspelen leeftijdsgenootjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MaMa, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zoontje van 3,5 jaar heeft steeds meer interesse om samen te spelen met andere kinderen maar het lukt hem niet zo goed wat hem verdrietig maakt. :(
    Hij gaat naar de speelzaal, als de kids bekend zijn gaat het wel. Maar in de speeltuin durft hij niet op anderen af te stappen. Hij is nog zo klein het groeit vanzelf maar hoe kan ik hem hier meer bij ondersteunen. Laatst liep hij enthousiast op een kindje af en draaide last minute gauw weer om. Heb daar hem geprezen wat goed dat je op het kindje af stapte maar hij was teleurgesteld dat hij geen hoi had gezegd.
    Als ik mee speel dan praat hij vaak via mij tegen het kindje ipv rechtstreeks, heb dus eerder het idee dat ik een belemmerende factor ben in de stap richting kindjes dan dat het helpt. :)
    Heb al geprobeerd het een beetje voor te zeggen, van dan zeg je hallo ik ben..
    Maar is rollenspellen op deze leeftijd wat? Wil er ook niet teveel de nadruk op leggen eigenlijk.
    Laats zei ik kom dan zoeken we een rustig strandje om te spelen. Zei hij nee ik wil met mensen spelen. Dus hup druk strandje opgezocht ;) maar met niemand gespeeld
    Hij zit zichzelf een beetje in de weg op dit moment :cool: hoe kan ik hem helpen?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ken je andere mensen met jonge kinderen? Misschien daarmee afspreken zodat het net een tikje minder eng is en hij wat succeservaringen op kan doen?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Rollenspellen kunnen heel goed helpen, je kunt hem zo wat handvatten geven. Je kunt bijvoorbeeld een popje/autootje/treintje op een groepje andere speeltjes toe laten lopen en dan een beetje overdreven doen van mag ik met jullie meespelen? het klinkt heel suf maar het kan echt helpen, je kunt er zo een heel verhaal van maken, want misschien vindt het popje het wel een beetje spannend en kunnen de andere speeltjes hem een beetje helpen. Zo kan hij uiteindelijk zelf bedenken hoe hij het aan wil pakken.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ken niet zoveel mensen met een kind van zijn leeftijd en degene die ik ken wonen ver weg helaas
    Moet het hebben van de buurtkindjee en dat zijn er ook niet super veel

Nou kunnen het inderdaad met de speeltjes en keertje proberen

Deel Deze Pagina