Onze dochter is geboren met 33.4. Ze woog bij geboorte 1690 gram. Al maanden zijn we erg met haar bezig in de zin van voedingen. Uiteindelijk werd ze getest op KMA, ze kreeg eerst nutrilon pepti. Dat ging goed, tot twee weken geleden. Alle ellende begon weer. Huilen, niet drinken, niet eten.... Nu zit ze aan de nutramigen. Ze valt ook af en eindelijk hebben ze besloten om haar op te nemen in het ziekenhuis om te kijken wat er aan de hand is. Ze is nu 10 maanden, gecorrigeerd dus 8. Ze weegt nu 6085 gram. We zijn erg verdrietig dat het nog steeds niet goed gaat met ons prinsesje en heb in dit stukje heel wat weggelaten wat er is gebeurd. Maar nu is mijn vraag, hoeveel wegen jullie kinderen of wogen met 10 maanden? Ik ben benieuwd omdat ze zeggen dat ze met een jaar rond de 10 kilo moet zitten. Dan heeft mijn meisje nog heel wat te gaan....
Bij geboorte met 28 weken elk een kilo. Nu ruim 10 (8 gecorigeerd ) maanden en 65 cm en 6,5 kg. Groei prima volgens onderste lijntje. Groei is altijd een ding geweest in het ziekenhuis. Thuis ging het beter gelukkig.
Mijn meisje werd rond 33w geboren met net 2 kilo. Rond 9-10mnd was ze een paar dagen heel ziek en viel van 6,6 kilo af tot 6,1 kilo. Op 1j woog ze 6,9 kilo voor een lengte van 69cm. Ze is nu 8 en 1m40. Ze wisselt al haar hele leven periodes van veel eten af met mindere periodes.
Onze dochter geboren 32.5 1500 gram woog met 1 jaar dacht ik 6 kg... Zal t nog even nazoeken... Kwam ook moeilijk aan en is nog steeds heel licht; 12.5 kg bij 4 jaar... Wij zijn met 1 jaar ons niet meer druk gaan maken om de grafieken... Dat had/ heeft toch geen zin. Nu een kind dat heerlijk eet en eten heerlijk vindt. Dat vind ik nu ook het allerbelangrijkste dat ze lekker eet!
Hier een mannetje dat geboren is met 32+6, hij woog rond de 1200 gram (geschat gewicht omdat hij wat vocht vasthield van mij). Rond zijn eerste verjaardag was hij 9.7 kilo. Dit is eerder uitzondering dan regel hoor!
Mijn mannetje woog 2335gr bij 33,6 weken. Hij was 44 cm. Nu met 9 maanden (gecorrigeerd 7,5maanden) weegt hij 9,5 kilo en is 73cm. Hij groeit dus als een gek. Zijn broer en zus waren nl rond de 8,5 kilo en 75cm bij hun eerste verjaardag! Wel zijn de andere kids bekend met veel hevige allergieën, waaronder ook kma. Dit resulteerde naar mijn inzien in de slechte groei. Bij deze man nog geen extreme allergie kunnen ontdekken, normale ontlasting, ipv lopende zoals bij zijn broer en zus. Een allergie kan de groei denk erg beinvloeden!
Sem is geboren met 33.6 2400 gram en was pas met 18 maanden 10 kilo. Bij hem is er nooit wat van gezegd de ene x kwam er wat meer bij dan de andere x. Het is natuurlijk veel belangrijker dat ze erachter komen waarom ze zo'n last heeft van d'r voeding, het echte groeien komt daarna wel.Heeft ze ook last als ze fruit/groenten eet ?
N was bij de geboorte 2750 en 45 cm, woog met een jaar 8 kilo en was 70 cm. M was bij de geboorte 2575 en 44 cm en weegt nu met 9 maand 6,6 kilo en is 64 cm.
Lynn is geboren bij 35 weken, woog 2265gram en was 46cm. Morgen is zij exact 10 maanden in ons midden. Afgelopen vrijdag woog zij 7885gram en was ze 44,6cm.
Hier Een meisje van 9 maanden En weegt nu 6500 gram. Zij heeft ook KMA. Afgelopen week ineens 300 gram aangekomen (wauuwww). Zij Valt ook veel af Als ze ziek is (lees gewoon verkoudheidje). Ze weigert gelijk eten, terwijl als ze zich goed voelt kan bunkeren. Eerste paar keer als ze af viel heeeeel veel zorgen gemaakt. Nu niet meer. Ze doet het op haar eigen tempo.