Een paar ouders hebben besloten een bbq te organiseren voor groep 8 ( waar dochter in zit) Dus is er een app griep opgezet om te overleggen. Die groep is er sinds 5 dagen en in die dagen is er alleen overlegt over op welke datum iedereen kon. Nu krijgen we in eens een app dat de datum vast staat ( mooi) dat de kinderen om 13 uur aanwezig moeten zijn. Dat ze een spannend uitje hebben maar ze niet gaan zeggen waar naar toe , daarna een bbq hebben bij 1 van de ouders in de tuin. En dat we morgen een tikkie krijgen omdat de kosten 30 euro per kind zijn. Nergens maar dan ook nergens wordt er ook maar overlegt over een eventueel budget. De avond duurt tot ongeveer 21:30 uur ( volgende dag wel school) De week ervoor slapen ze een nacht op school , ipv kamp. En dat kost ook 30 euro. Dan willen ze nog een agscheidscadeau kopen voor de leraar en de stagiaire en nog een gezamenlijk afscheidscadeau ( met de andere groep 8) voor school. Persoonlijk vind ik dit best wel veel en erger ik me eraan dat ze, zonder overleg, er van uit gaan dat iedereen maar even 30 euro op kan hoesten voor wat eerst een bbq en nu dus een uitje met bbq . Ik heb dus nog niet gereageerd op het appje, weet ook niet of ik dat ga doen omdat ik bang ben dat ze mijn dochter erop aan gaan kijken. Of ben ik ( wij want mijn man vind het ook raar) nu vreemd .
Nee ik vind het ook heel raar. Ik zou reageren met zoiets als: wat leuk een geheim uitje! Maar ik wil als ouder wel graag weten wat mijn kind gaat doen, ik zal uiteraard niks verklappen aan haar. Dus wat zijn de plannen?
Bij ons werd aan t begin van t schooljaar "gewaarschuwd" dat groep 8 een duurder jaar zou worden. Wij waren vorig jaar (uit mijn hoofd) 50 euro kwijt aan t schuurfeest, 35 aan het eindfeest met bbq, 190 aan t kamp en 20 voor t afscheidscadeau. Er werd wel bij vermeld dat de ouders die dat niet op konden hoesten dat aan de juffrouw konden doorgeven, dan gingen ze kijken of school daar iets mee kon doen. Dus ik vind t wel meevallen eigenlijk
Als dit een feestje is vanuit een paar ouders, waarbij wel de hele groep welkom is, dan is het aan hun wat ze organiseren, of er kosten aan verbonden zijn en voor hoeveel. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige ouders wel een heleboel geld is. Sommige gezinnen hebben dit budget voor de weekboodschappen. Dan leg je dit bedrag niet zomaar neer. Zelf zou ik, als ik een bbq organiseer, de kosten volledig op mij nemen. Met een uitje erbij zou het wel veel worden voor zo'n hele groep en daar zou ik dan wel een bijdrage voor vragen (of het uitje achterwege laten). Als ouders dat niet zouden kunnen bekostigen zou het kind in ieder geval naar de bbq kunnen komen. Maar goed, dit is hoe ik het zou doen.
Maar, als ik het goed begrijp tenminste, waren dat allemaal dingen die door de school werden georganiseerd.. Dit is een initiatief van ouders en gaat dus buiten school om. Dan zou ik het best wel netjes vinden als, naast de datum, ook de kosten en invullen een beetje wordt overlegd met de ouders.
Ik vind de manier waarop vreemd maar kan me voorstellen dat ze zo lang hebben gewacht om te kijken wat mogelijk was maar de bedragen vind ik reuze meevallen. Hier was het vorig jaar 125 euro per kind voor eindfeest en afscheidskado
Nee hoor, schuurfeest, afscheidscadeau en eindfeest was vanuit de ouders, daar heeft de school helemaal niks aan gedaan! Alleen kamp kwam vanuit school!
En wees maar blij dat er ouders dit opgepakt en doorgepakt hebben. Bij ons zijn er 20.000 overleg avonden geweest en minstens 100.000 discussie appjes pffff... doodmoe werd ik ervan
Ik vind het best raar dat ze niet eerst overleggen. Ik vind het best een hoop geld, ik zou wel willen weten waaraan dat wordt uitgegeven. Net of iedereen zo alles maar kan uitgeven
Ik Ben het met je eens. Ik vind het niet netjes dat het budget vantevoren niet wordt afgesproken. Gewoon niet netjes en kleine moeite om dat even te checken bij ouders. Mijn reactie zou dat zijn , dat je hebt gemist dat het budget blijkbaar Al bepaald is.
Wat een hoge bedragen. 125 euro voor een eindfeest! Daar heb je een kaartje voor een concert voor. Ik vind dit echt niet normaal. Wat betrefd ts. Ik zou ook meer info willen.
Vind het bijzonder dat mensen andermans geld zo makkelijk uitgeven. Vind je niet raar hoor, zou ook willen weten waar m'n kind uithangt en dat ze overleggen. Wat ik begreep zou het een BBQ zijn en het uitje is er later bijgekomen, vind dat dit zeker in overleg moet gaan ivm de kosten en anders hadden ze dit voor eigen rekening moeten nemen.
Ik vind het niet een heel hoog bedrag voor uitje en bbq, ik vind nog eens €30 voor een nacht op school slapen eigenlijk een vreemder bedrag, wat krijgen ze daar dan bij en wie organiseert dat dan? Ik kan me op zich wel voorstellen dat een aantal ouders hebben doorgepakt, anders lopen dit soort dingen door tot het eindexamen, maar ik had het logischer gevonden om bij de discussie over de datum ook meteen in de groep te hebben gegooid of men een max-bedrag waar men akkoord mee is had afgesproken.
Wij hadden het ook zo geregeld, geloof dat ik met nog 3 ouders een appgroepje had voor overleg over de bbq en dat was prima. Bedrag weet ik even niet meer, maar was wel minder dacht ik.
Als je dat bedrag niet wilt of kunt betalen zou ik er idd op reageren. Als je het alleen vervelend vind hoe het gegaan is zou ik het loslaten.
Precies dit. Ik zou het loslaten als het alleen gaat over de manier waarop het is gegaan. Ik persoonlijk vind het wel “meevallen” dat er weinig overleg is, want anders eindig je in een eindeloze discussie over de kosten. Mensen zijn het nooit met elkaar eens en vooral zo’n grote groep. In die zin vind ik je reactie dus misschien wel een beetje raar, om antwoord te geven op je vraag. Ik heb zelf liever dat een paar mensen gewoon een keuze maken en plannen. Maar goed, dat is echt persoonlijke stijl. Het wordt in mijn ogen een ander verhaal wanneer je de kosten niet kan betalen en dan zou ik dat vooral melden. Maar dan gaat het er niet over dat je het niet eens bent met de manier waarop het is gegaan. Dingen regelen kan een hoop tijd in gaan zitten, deze ouders doen het vanuit de beste bedoelingen. Dat ze het niet aanpakken zoals jij dat zou doen, betekent niet dat ze het niet goed of vreemd aanpakken. Ik zou het gesprek aan gaan dat je schrikt van het bedrag en dat het voor jou een hoog bedrag is. Dan heb je ook een grotere kans dat ze met je meedenken, dat zal minder snel gebeuren als je ze tegen de borst stoot over de manier waarop alles is gegaan.
Misschien ben ik heel makkelijk hierin, maar ik zou daar geen probleem mee hebben. Misschien ook omdat het best nog redelijk klinkt: een uitje en eten. Ik zou eventueel wel wat meer info willen over het uitje, maar financieel gezien, zou ik het prima vinden. Daarbij zou ik juist helemaal kriegel worden als dat soort dingen allemaal in zo’n groepsapp besproken moet worden. Pfff, dat over en weer gesteggel over een paar euro en wat wel en niet acceptabel is, ik zie het al helemaal voor me... Lijkt mij geen doen, om dan nog iets te organiseren. (Ik zie nu hele scenes van de luizenmoeder voor me )
Ik zou er meer moeite mee hebben dat je niet weet waar je voor betaald (behalve de bbq). Waarom moet dat geheim blijven voor de ouders, als ze iets gaan doen wat mijn kind echt niet leuk vindt, dan is dat wel fijn om te weten. Los daarvan is het superfijn dat er ouders zijn die hun nek uit steken om een leuk afscheid te verzorgen. Ik ben het dan ook niet eens dat zij de kosten van de bbq op zich zouden moeten nemen, dat loopt voor een klas op in de 100-en euro’s en 30 euro vind ik persoonlijk niet gek, maar ik kan niet in iemand anders zijn/ haar financiële situatie kijken.