slecht bericht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stiekel, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat was de uitslag van de nekplooimeting en zit het in de familie? Overleg samen wat je wilt doen en betrek evt. je gyn/verloskundige erin.

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik wil je veel sterkte wensen, het is toch even schrikken zulk nieuws! Hoop voor jullie dat het maandag allemaal meevalt!

3. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

kreeg vandaag de papieren in huis voor de vlokkentest.(bah bah bah)

maar booey ik heb nog geen nekplooi meting gehad en het zit ook niet bij ons in de families :cry: :cry:

groetjes sandra

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Helemaal mee eens meid!

5. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ben er ook mee eens! platliggertje
    en nu stress je hier van wat te begrijpen is hoor maar je krijgt ook nog de 20 weken echo
    zo hebben ze mij laten stressen bij me eerste die had een verwijd niertje met de 20 weken echo en wat blijkt toen ie er was hij moest gewoon plassen maar aartje naar zijn moe gewoon altijd de plas tot het laatste momebnt ophouden

6. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hoi Sandra,

Je hebt nog geen nekplooimeting gehad? Dus alleen een bloedtest?
    Ik wist niet dat ze dit soort onderzoeken ook doen. Meestal berekenen ze uit de uitslagen van de nekplooi, de bloedwaardes en je leeftijd een kans.
    Gaan ze de nekplooi nog wel meten of niet?

In ieder geval heel veel sterkte maandag!

7. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi missv

voor zo ver ik het goed heb begrepen krijg ik maandag eerst nog een echo(nekplooimeting) en dan een vlokkentest.
    ik vind dit allemaal wel spannend hoor.
    heb namelijk vreselijk getwijfeld voor een tweede zwangerschap ivm de geboorte van onze zoon voor 4 jaar terug.
    want die reageerde niet meer bij de geboorte door een spuit die ik heb gekregen toen om te ontspannen.

groetjes sandra
    :cry:

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    stiekel hoe kan je nu een uitslag hebben als er geen nekploimeting is gedaan? Normaal is het altijd een combinatie van leeftijd,bloedwaarde en nekplooi.
    Als maandag de nekplooi niet heel dik is kan je er nog overdenken of je wel een punctie wilt laten doen.
    Je moet je niet laten dwingen tot een punctie als je het niet zeker weet of je het wil, je mag altijd bedenkitjd vragen.
    Sterkte meid

9. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi berbel

ik weet het ook niet
    heb de vraag ook voorgelegt bij de verloskundigen hier op het forum, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
    het is nu gewoon afwachten maar.

groetjes sandra

10. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik zou een second opinion vragen meis vind het ook raar dat je nog geen nekplooimeting hebt gehad.

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen!

groetjes

12. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Ik zou het maandag nog eens goed bespreken met je Gyn.
    Eerst maar eens kijken welke kansberekening er uit komt als de nekplooi wordt meegenomen.
    Dan ook praten over je onzekerheid voor de test, met het oog op wat je met je vorige zwangerschap hebt meegemaakt.

En voor jezelf goed bedenken wat je wilt als je kindje toch een chromosoomafwijking heeft. Als jullie de zwangerschap dan willen doorzetten is de test zowiezo niet nodig.

Veel sterkte maandag!

13. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    jeetje meid wat eem onzekerheid !
    Zelf weet ik wat je doormaakt nu,ik heb een uitslag gehad van een vruchyerpunctie,en ons kindje had ook down.Ik moet wel zeggen dat ik er zelf voor heb gekozen om de bevalling met 17 weken uiteindelijk op gang te zetten,en ben vorig jaar in mei bevallen van een dochter.Heb hier elke dag verdriet van nog steeds,en heel vaak heb ik de gedachtes gehad van had ik het maar niet gedaan,dan was ze er nu.Ik was 24 jaar toen het me overkwam,en dat komt op jonge leeftijd zeer zelden voor.Ook is uit onderzoek gebleken dat het ging om een toevalstreffer,want geen van beiden was drager.Nu een jaar later ben ik 20 weken zwanger,en wel van een gezonde kleine)

Iig ik wens jullie heel veel sterkte en moed

groetjes sas

14. Jose1979

Jose1979 Actief lid

18 aug 2006
    169
    0
    0
    eindhoven
    Dat wil nog niets zeggen meid...
    Een vriendin van me had ook kans van 1 op 25...
    Ze hebben een vlokkentest gedaan en een vruchtwaterpunctie en er was niets aan de hand...
    Ze heeft inmiddels een kei gezonde baby gekregen...

Het is een KANSBEREKENING...dat vergeten veel mensen...
    Ik snap dat je bang bent, omdat je misschien een down kindje krijgt..

15. Jose1979

Jose1979 Actief lid

18 aug 2006
    169
    0
    0
    eindhoven
    Het is idd raar dat je nog geen nekplooimeting hebt gehad...
    Hier in Eindhoven krijg je eerst een nekplooimeting en daarna wat bloed afgeven...Dan gaan ze rekenen adhv die gegevens en de leeftijd...
    Dan kunnen ze pas iets zeggen over de uitslag...
    Bij mij was de nekplooi 1,1 mm
    Het minimale is 0,8 en maximaal 3,5
    zit het boven de 3,5 dan ga je verder voor de vervolg testen, dat is wat de vrouw zei die de nekplooimeting deed bij mij...

Deel Deze Pagina