Vanaf wanneer niet meer steriliseren?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sweetvienna, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ons mannetje is nu 3 maanden oud. Het CB heeft gezegd dat we kunnen stoppen met het steriliseren van de flessen en spenen. Maar eerlijk gezegd doe ik het nog wel, ook omdat ons zoontje heel lang last heeft gehad van spruw en ik ben bang dat het anders terugkomt (alsof het daaraan ligt.....maarja, is mn gevoel). Vanaf wanneer steriliseerden jullie de flessen/spenen niet meer? Of ben je het blijven doen totdat ze vast voedsel kregen?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1e weken gaf ik bv dus was het niet nodig :) daarna rond 2 maanden deed ik het 1x per week en nu nog maar om de week en doe dan meteen alle speentjes mee. ik heb 3 flesjes in gebruik voor 2 voedingen per dag en doe ze uit met een sopje

3. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik dacht dat het tot zes maanden iedere dag moest... Is dat niet nodig dan?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tegen mij zeiden ze ook vanaf 3 maanden hoeft het niet meer.... omdat ik het zelf een prettig idee vond deed ik het nog wel, maar minder frequent dus ipv elke dag, om de dag.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik doe het nog iedere avond. Het is zo'n gewoonte geworden: 's avonds even de grote soeppan aan en koken maar! Kleine moeite om daar alle spenen en flessen even in te doen. Jari is nu drie maanden en ik ga dat zeker nog drie maanden doen iedere dag. Voelt gewoon beter.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe het ook nog steeds iedere dag, heb daar zelf een beter gevoel bij. Ze zijn al wel wat groter maar nog o zo klein..

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Zie, de info daarover verschilt nogal! Ze geven allemaal weer een ander advies heb ik het idee. Het CB zei tegen mij dat het lang steriliseren achterhaald is en dat dit nieuwe adviezen zijn. Het heeft volgens haar geen zin om het heel lang nog te steriliseren omdat de kindjes vanaf dan toch steeds meer in contact komen met van alles en dan ook van alles in hun mondje gaan stoppen...Ik denk dat ik het zelf ook nog maar even blijf doen maar das dus meer omdat ik de spruw vrees...

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Bedankt voor jullie reacties. Ze gaat inderdaad nu ook haar handjes en speeltjes in haar mond stoppen. Ik denk dat ik ook ga proberen om het minder frequent te doen, om de dag. Even kijken hoe dat gaat. Nu gebruik ik een fles zo 2 keer voor hij in de soeppan gaat ( :) ). Nog een vraagje, bewaren jullie de flessen en spenen ook in de koelkast?

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat deed ik dus wel maar nu ook niet meer...ik droog ze goed af met een schone theedoek en dan gaan ze de kast in...daar moet ik toch ook tegen gaan kunnen vind ik.

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    ik = hij natuurlijk he hahaha

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb twee groentelades in de koelkast. Eén daarvan heb ik leeggemaakt en daar gooi ik alles wat ik uitkook in: Speentjes flessen medicijnspuitjes etc. (en voorheen de kolfspulletjes enz.) Is een hele la vol. Eéns per week gooi ik alles uit die la even de pan in (ook al heb ik het niet gebruikt die week) en dan maak ik even de la schoon. Klinkt als een heel werk maar het kost me hooguit tien minuutjes. Jari stopt ook nog niet alles in z'n mondje dus zolang hij zelf nog niet echt veel bacterien binnenkrijgt kook ik het ook nog uit. En daarbij vergeet ik regelmatig een flesje om te spoelen en ligt die dus de hele (soms superwarme) dag in een hoek op de bank. Dan vind ik omspoelen niet meer genoeg. Overigens was ik laatst een flesje vergeten (was achter een kussen vd bank gekomen) en twee dagen later zat er schimmel in een ventielgat (dr. Brownfles) :confused:

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hee Sweetvienna: Onze mannetjes zijn even oud!

13. Niet meer actief

ik doe het nu nog maar 1 x in de week, en zelfs dat schiet er nog wel eens bij in. Enzo is nu bijna 6 maand.

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi! Leuk! de jouwe was iets zwaarder bij de geboorte, die van mij was 3650 gram en ongeveer 54 cm hahaha

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik doe het ook nog steeds elke dag!

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier gaan de flessen elke dag in de afwasmachine op 70 graden. Ik kook ze 1 keer in de 2 weken nog uit maar vergeet het ook wel eens...

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb tot ongeveer 10 maanden gesteriliseerd.
    Daarna was ik het zat. 8)
    Nu gaat alles gewoon de vaatwasser in.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb tot ongeveer 10 maanden gesteriliseerd.
    Daarna was ik het zat. 8)
    Nu gaat alles gewoon de vaatwasser in.

19. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    na 3 maanden deed ik het nog 1 x per week
    Nu eigenlijk helemaal niet meer omdat ik de magnetron sterilisator heb laten smelten in de oven.... :oops:
    En om nu nog een nieuwe te kopen?
    En met het pannetje vind ik zo'n gedoe (beetje verwend haha)

20. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ik doe het ook nog steeds iedere dag......maar de flessen en spenen in de koelkast? heb ik nooit gedaan :oops: na gebruik spoel ik ze gelijk af en dan zet ik ze gewoon op het aanrecht....

Deel Deze Pagina