friso comfort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Krokus, 3 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Helin heeft erg veel last van krampjes, ik heb al cynababy geprobeerd, heb een bfree fles enz enz. Ik heb net Friso comfort gekocht. Wie heeft hier ervaringen mee? En mag ik zomaar overstappen op andere voeiding? Krijgt ze daar dan geen last van?

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Waarschijnlijk krijgt ze daar wel last van. Ik weet niet hoe oud je kindje is maar de krampjes zijn tot een maand of 3 het heftigst. Volgens mij heeft iedere baby dat wel. Bij ons hiel dolfinius abc heel erg goed. Ik weet niet of je het goed schrijft. Het is poeder (best duur) en verkrijgbaar bij de Tuinen. Friso Comfort hielp hier wel redelijk goed. Alleen als je net overstapt krijgen ze daar ook weer kramp van.
    Succes.

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ze is bijna vijf weken, maar ze heeft echt de hele dag krampjes, is echt heel zielig.

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    ABC Dophilus heet het poeder. Hier hielp dat ook erg goed. Ik geef het trouwens nog steeds. Het schijnt goed voor de algehele weerstand te zijn. Ze is ook nog nooit ziek geweest, ik weet natuurlijk niet of het daar door komt... Een potje is wel duur, maar he doet er ruim twee maanden mee.
    Verder schijnt sab simplex ook heel goed te werken. Dit kan je via internet bestellen.
    Friso Comfort heeft hier ook goed geholpen. Nou had Nova ook heel veel last van verborgen reflux dus daar hielp het ook al tegen.
    Wanneer en hoeveel huilt ze? Hier dachten we ook een tijd lang dat het door de krampjes kwam, maar het bleek voornamelijk door de reflux te komen.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Meestal na de tweede voeding, dus die van 11 uur en dan tot 's avonds 11 uur. Dus eigenlijk de hele dag, echt heel erg. Ga haar zo de fles geven. Zal dan twee schepje comfort doen en drie gewone voeding. Ben benieuwd. Weet jij trouwens hoe snel het werkt?

6. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik moest op advies van het CB Friso Comfort geven, hij had ook wel wat krampjes, maar niet zo erg als jij het omschrijft.
    Kyano had meer last van spugen, dat is nu ook over.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Je zit nu ook wel midden in de krampjestijd. Mijn zoontje heeft er last van gehad tot een week of zeven, toen nam het drastisch af.

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Bij Damani hielp de Friso comfort echt toppie !
    Hij had de hele dag door spuitluiers met slijm en hij spuugde elke keer, Nutrilon omneo deed niks !
    Toen overgestapt naar Friso Comfort en dat ging prima, hij poept 1x in de 2 á 3 dagen en dan is het echt een drolletje, alleen nog een mondje terug af en toe, that's it !

:D

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wij zijn zeker 3mnd in de weer geweest met Demi ivm krampjes. En bij het cb hebben ze helemaal neits over voedingverandering gezegt. Onze Demi kreeg gewoon standaard flesvoeding.
    Nou ja anyway, het ging vanzelf over ja, maar duurde wel 3 mnd.

Sterkte ermee, ik vond het heel moeilijk steeds om te zien dat ze zo'n pijn had.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Het gaat een stuk beter sinds de comfort voeding, alleen poept ze nog niet veel. Het is kleiachtig en echt maar zo groot als een knikkertje. Ga me bijna zorgen maken, eerst poepte ze wel drie vier keer op een dag.

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik ken het, sinds Damani op de Friso comfort over is dan poept hij eens in de 2 á 3 dagen, hele drollen ! (geel/groen/zwart haha)

-X-

12. Bulletje

Bulletje Nieuw lid

4 sep 2007
    2
    0
    0
    Ik heb ook hele goede ervaringen!

13. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    ik moest friso comfort gaan gebruiken bij 3,5 maand van de kinderarts (eerst gebruikte ik extra care van kruitvat) omdat mn dochtertje ook zo last had van krampen en ze had maar 1 x in de week ontlasting .
    door dat ze zo last had wilde ze ook niet meer eten
    ik ben meteen begonnen maar de dag er na had ze een enorme spuitluier er van (ik heb het geweten over mn handen op de grond enz)
    maar sinds ze het gebruikt gaat het beter met de krampjes en heeft ze vrijwel geen last meer en poept ze iedere dag 2 a 3 x .
    ik durf dus bijna niet meer naar een goedkoper merk over te gaan omdat die van de kruitvat ook voor krampjes waren maar die echt niet hielpen bij haar .

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik gebruik nu friso comfort vier schepje en gewone friso 2 schepjes. Maar merk 0,0 verschil. Heb nu dan ook sab simplex en dat werkt enigzins. ze kan in ieder geval poepen. En heeft ook minder krampjes.

Deel Deze Pagina