Hoi allen, Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en krijgt 5 voedingen per dag. 2 van 150 (+5) en 3 van 180 (+6). Ze poept sinds 1,5 maand om de twee/drie dagen. De laatste tijd begint ze daar steeds meer pijn bij te krijgen en gilt ze het soms uit. Als ze dan poept, dan komt er eerst groene, droge, harde poep uit, daarna pas de 'normale' gele poep. Dus ik belde net het CB om te vragen wat ik daaraan kan doen. Ik doe al extra water (10cc) bij haar voeding, zodra ze al twee dagen niet heeft gepoept. Maar bijv. nu zitten we al op de vierde dag, en ze heeft nog niet gepoept, zelfs niet met al 1 dag extra water. Het CB raadde aan om Johannesbroodmeel door de voeding te doen. Want dan zou het makkelijker door de darmen 'glijden'. Maar... dat verdikt toch de voeding? Dan zou ze dus juist toch nog moeilijker kunnen poepen?
JBPM kan laxerend werken, hier was/is de poep ook altijd nogal dun, gebruik Nutriton. Maar volgens mij is het niet te garanderen dat de poep er dunner van wordt, zal misschien ook wel per kindje verschillen, maar dat weet ik niet zeker...