Hallo moeders! Wij hebben al een prachtdochter van 10 maanden. Ze doet het super goed, bijna altijd vrolijk, echt een heerlijk kind. Nu kriebelde het bij mij alweer snel en het wordt sindsdien alleen maar erger! Echter wil mijn man wachten tot ze een jaar of 2-3 is. Ik zou ze liever graag wat dichter op elkaar zien. Leuk voor de kindjes! Ik vind het zo moeilijk want ik wil hem ook niet dwingen, haha. Wat zou ik kunnen zeggen tegen hem waardoor die misschien toch van gedachte veranderd? help? Alvast bedankt meiden!
Mijn man moest er eerst ook niet aan denken en zij ook als ze 2 a 3 jaar is. Zo rond haar 1e begonnen bij mij de kriebels en die werden steeds sterker. Zo rond 1,5 serieus over na gaan denken. Inmiddels was m'n man ook wel bijgedraaid. Hadden 1,5 maand geleden zoiets van we zien het wel, over een maand of wat is t prima. Maar was hier in 1x raak. Waren wel een beetje overdonderd maar lijkt ons nu echt super!
Hee, O gefeliciteerd, wat leuk! En ik zou inderdaad ook overdonderd zijn, in een keer raak! (doen jullie goed haha) Ik had ze het liefst heel dicht op elkaar, maar ons dametje is nu alweer 10 maanden stel ik zou nu zwanger zijn zit er al ruim anderhalf jaar tussen. Van mij mag het zo snel mogenlijk wel, haha!
Hier was dat ook zo. Vooral omdat manlief zag dat er bij andere vrienden minstens 2-3 jaar tussen zat. Mij leek 1,5 tot 2 jaar wel erg leuk. De eerste duurde een half jaar voor ik zwanger was, dus dit ook besproken met mijn man. Hij wilde echt niet voor de oudste 1,5 was. En ik niet dat er 3 jaar tussen zat. Dus het risico dat het meteen raak kon zijn speelde wel mee. We zijn met 9 maanden gestopt en met 12,5 maand was het raak... Dus middenmoot geworden.. Maar terugkomend: Ik ben er gewoon vaak over begonnen en gepraat waar hij tegen op keek en wat ik zo leuk vond.. Wat de voor- en nadelen zijn van snel raak of het juist langer duurt...
Vervelend, misschien indd veel over praten en komen jullie er toch uit, misschien wel ergens in de midden van jullie wensen. Ik zou ook al graag een 2e willen maar mijn man wil ook nog niet en straks als hij een jaar is weer. Bij ons duurde het iets langer dan een jaar en dat speelt bij mij ook wel, wil er ook niet teveel tijd tussen liever. Wij hebben ook nog het meningsverschil van 2 of 3 kindjes.... Moeilijk maar je moet er samen uitkomen.
Mijn man wou weer beginnen als ons zoontje 1 was Vier maanden voor zijn eerste verjaardag zijn we samen Naar het cb geweest met onze zoon en daad was een baby van drie weken oud Mijn man zag dat kleine hummeltje en was verkocht en wou er toen meteen weer voor gaan Dus misschien moet je hem kleine babys voorhouden haha
Mijn vriend wou eerst dat ons huis verkocht is, dat we in ons nieuwe huis kant en klaar is om in te gaan wonen. Als wij er dan in wonen nog half jaar wachten totdat we voor tweede gaan. Ik ben er niet meer over begonnen. Vorige week kwam hij ermee, zodra onze woning is verkocht en we de nieuwe woning kant en klaar is, wil hij er meteen voor gaan. Ik was met de eerste ronde zwanger.
Ons zoontje is bijna 11 maanden en bij mij kriebelt het zo af en toe ook wel. M'n vriend wilt nog wel even wachten totdat ie 2-3 jaar is. Mij lijkt het wel fijn, kort op elkaar. Ik merk nu dat ie een lekker eigen willetje heeft en aan het uitproberen is, dat ik ook zoiets hebt van: Toch nog maar een jaartje wachten. Het kan natuurlijk zo veranderen Wat je kan zeggenn om 'm over te halen? Ik denk niks, jullie moeten het natuurlijk allebei willen. Even laten rusten en later nog eens goed bespreken?!
Leuk voor de kindjes vind ik eigenlijk een beetje een onzin reden. Wie weet klikt het helemaal niet en zit je mee twee kleine kindren die altijd ruzie hebben. Mijn kinderen zit wel 3 jaar tussen en die spelen ook leuk samen. Gister samen wel een uur een heel spel samen gespeeld (rollenspel, jongste snapt het natuurlijk niet, ha ha ) Ik ben erg blij dat ik wel een tijd er tussen heb zitten. De oudste naar school waardoor ook de jongste alleen tijd heeft met mij.
Wat leuk! Ik kan me alleen maar bedenken dat je er over moet praten. Denk je eens in hoe oud je kindje is als je (pas) met 2 a 3 jaar weer begint. Laat staan wanneer het gelukt is en nog 9 maanden verder..!
ik denk dat je geduld moet hebben totdat je man eraan toen is.....hoe voelt het voor jou als iemand iets heel graag wil en maar blijft doorpraten op je totdat je om bent.... geef je man de kans echt te wennen, dan is hij er vanzelf ook aan toe!!! ik weet hoe het is, ik wil al wel graag een derde, maar mijn man nog niet, en mijn zeuren werkt niet echt bevorderend!!