Ik ben net met Jelina na het cb geweest. Ik heb het met de arts over haar 4 flessen probleem gehad(ze will er maar 4). Jelina was goed gegroeit, 58cm en 5740gram. Het was voor de arts geen enkel probleem als ik haar maar 4 flessen gaf, vooral omdat ik alles geprobeert heb om haar die 5e fles er in te proppen, maar zonder succes. Ik heb het ook gehad met haar over bijvoeding omdat jelina veel smakkende geluiden en bewegingen maakt, en ze raade me aan om met fruit en pap te gaan starten. Ze heeft ook haar 2e set spuitjes gehad, en had maar heel even gehuild.(wat een grote meid) xxx Vera
In principe met 4 maanden ja, maar dat zijn net zoals het aantal flessen richtlijnen volgens mij. Als Jelina maar 4 flessen wil, dan wil ze maar 4 flessen, je kan haar moeilijk in de houdgreep leggen en die 5e erin gieten Als ze behoefte heeft aan wat anders proeven, dan zal dat ook wel zo zijn. Ik denk niet dat ze meteen een heel potje krijgt, maar meer een paar hapjes om haar behoefte te bevredigen Joey is op een leeftijd waarin de meeste kindjes van zijn leeftijd nog maar 3 flessen krijgen... hij krijgt er nog steeds 4. Ik zal dat wel af moeten gaan bouwen, maar toch. Hij krijgt er ook nog altijd een om 23:00...
Inderdaad, we moesten haar bijna in de houtgreep leggen om 23.00 uur. Maar ze spuugde de fles er gewoon uit, zette het op een brullen, en als we haar dan de speen gaven, viel ze weer als een blok in slaap. We hadden geprobeert haar de fles in haar slaap te geven, haar eerst in bad te doen zodat ze goed wakker was, maar bij alles geen resultaat. Dit had ik dan ook al reeds telefonisch met het cb besproken. Ze zei dat ik toch moest proberen om de 5e fles te geven omdat ze nog te jong was om 4 flessen te krijgen. Nou was ik gisteren op het cb en moest ik bij de arts komen. Ik haar dat verhaal verteld, en ook gezegt dat ik al gebeld had en tot ze gezegd hadden dat ik 5 flessen moest blijven geven. Ik zei ook dat ik het constant geprobeerd had, maar dat het absoluut niet lukte. Ze zei tegen mij dat ik zelf het beste aanvoelde wat goed was voor mijn kind, en wanneer ze fit was en goed bijkwam het absoluut geen probleem was om maar 4 flessen te geven. Ze zei ook, dat zij de laatste was om mij dingen op te leggen. Jelina was in de wachtruimte in slaap gevallen, en sliep ook nog bij de arts. Ze werdt op een gegeven moment wakker, en de cb arts zag ook dat ze goed fit was, en zo. Ze zag ook dat ze happende bewegingen maakte en smakte. Ze zei dat dat een teken was dat ze toe was aan andere voeding. Ik mocht dan ook omdat ik zelf bang was ivm die 4 voedingen tot ze te weinig binnen kreeg, starten met papflessen, en fruithapjes. Ze zei als jij ziet dat ze er goed op reageert, waarom niet. Gisteren heeft ze dan ook haar eerste fruithapje gehad, en het kon haar niet snel genoeg gaan, zo lekker vond ze het. Ze heeft daarop voor het eerst in haar leventje wat harder gepoept. (eerst was het vrij dun). Ze heeft geen krampjes gehad, en is heel vrolijk. Zo een heel verhaal, maar dat was de uitleg van het CB. Het belangrijkste wat de arts me zei.! Ga op je eigen gevoel af, dat heeft meestal gelijk! XXX Vera
hier ook niet hoor! ze zijn hier echt vanf de 6 maand met bijvoeden, zelfs dat rijstebloem! hier gaan ze niet echt op gevoel af. ze praten je eerder iets engs aan. ik ben al overgestapt naar een andere gemeente omdat ze me tot twee keer aan toe zaten bang te maken met een hartruis (zonder dat ze dat ergens op konden basseren)
Ja maar 'ons' (ik ga bij hetzelfde) CB is echt heeeeel leuk... Toch Vera? Tenminste als ik vaker die griezelverhalen hier lees, hebben wij echt geluk! Allemaal schatten!
Inderdaad, ik heb tot nu toe geen klachten. Alleen maar leuke mensen. Alleen hebben we de eerste twee keer een vrouw gehad die Jelina deed meten en wegen, en dat vond ik maar een botte. Maar die wat er gisteren zat was ook weer heel aardig. Idd Sweetangel, daar boffen we echt mee.
Oeh ik heb nog nooit een 'botte' getroffen en ben er (met de extra wegingen) toch al vaak geweest. Heb ik weer geluk
Elk kind is anders, de een heeft er pas behoefte aan met 6 maanden en de ander al met 3 maanden! Het zijn idd richtlijnen. Maarre Vera, hardstikke fijn dat je nu iig niet meer geforceerd Jelina de 5e fles moet geven! Grappig zeg, dat jullie elkaar tegen zijn gekomen. Ik vraag me wel eens af als ik bij het cb zit of er dan ook meiden/vrouwen op zwpagina zitten groetjes Setje
Ik ben ook echt blij dat ze die 5e fles niet meer moet hebben. Als ze toch onrustig slaapt om 22.00-23.00 uur, biedt ik haar wel een fles aan, maar als ze in diepe slaap is, laat ik haar lekker slapen. @sweetangel. Die vrouw wat ik bot vond, was niet bot tegen mij, maar tegen een stel dat na ons moesten gaan wegen. Dat kindje was een jaar of 2 en wilde echt niet, nou de moeder moest maar op de gang gaan staan, want dan zou het kind wel gaan kalmeren. NIET DUS, het jongentje begon nog harder te huilen. Toen zei ze op een hele botte mannier het gewicht en dat het maar ongeveer was, omdat hij niet wilde meewerken. En bij de lengte het zelfde. Sorry, maar ze moet dus echt mij niet wegsturen als m'n kind niet wil, probeer ik het zelf op te lossen en laat ik me door haar dus echt niet wegsturen. Groetjes Vera
Ik verbaas me erover omdat uit onderzoek blijkt dat het het beste is om pas vanaf 6 maanden met bijvoeding te starten in verband met het uitrijpen van de darmpjes. Zo verklein je de kans op allergieën enzo. Dat is ook wat ons cb zegt...
Hallo Sim, Ik heb heel even een vraagje. Ik zie net dat ze bij jullie op het CB ook hartruis hebben gehoord. Zijn jullie hier voor naar de huisarts moeten gaan of naar een kinderarts en heeft jullie kindje ook echt hartruis? Ik ben vanmorgen voor de eertse keer na het Cb geweest en ook bij ons zeiden ze dat Femke hartruis heeft. Ik vind het alleen raar omdat de huisarts dit niet gehoord heeft toen hij Femke heeft onderzocht op 2 weken en dat ze er niks van hebben gezegd in het ziekenhuis na de bevalling(want dan schijnen ze ook te luisteren). Ik heb een verwijsbrief meegekregen voor de huisarts en daar kunnen we morgenvroeg terecht en volgens de arts van B moet deze ons doorverwijzen naar een kinderarts. We zijn wel enorm geschrokken hiervan en daarom mijn vraag aan jou. Groetjes, Inge
Je moet ook rekening houden met andere factoren. Sam is heeft een verhoogd risico op het ontwikkelen van allergien. Dan is het advies ook om niet eerder dan 6 maanden te beginnen met bijvoeden. Hoewel het nu wel een beetje tijd wordt want ik haal hem inmiddels smakkend uit bed. Morgen naar de dietiste om een schema te maken voor het bijvoeden.
hoi inge, ze hadden bij elijah geen hartruis gehoord, maar ze wouden steeds dat hij gecontroleerd werd, omdat hij dat wel eens kon hebben, ik heb het laten controleren en hij heeft het niet. mijn dochter heeft het wel gehad, toen ze baby was, een klein hartruisje, maar daar is ze blijkbaar overheen gegroeid. mag ik vragen wie dat heeft gehoord, want een wv is eigenlijk helemaal niet bevoegd om dat te constateren. en als het kindje een beetje verkouden is kan het al zijn dat ze wat horen. kan me voorstellen dat je schrikt, maar probeer rustig te blijven, de huisarts is hier veel kundiger in dan op het cb. ik ben na die opmerkingen overgestapt naar een ander bureau, omdat ze daar ouders de stuipen mee op het lijf jagen... laat je even weten wat je ha zei? groetjes sim
Hallo Sim, Het was de kinderarts op het Cb die de ruis constateerde. Wij zijn vanmorgen met Femke naar de huisarts geweest en hij heeft ook ruis gehoord. Hij heeft ons doorgestuurd naar een kinderarts. Als het goed is neemt het ziekenhuis contact met ons op wanneer we naar de kinderarts kunnen en dit zou binnen een week zijn. De HA zei wel dat bij kleine gaatjes de ruis zeer duidelijk te horen is (en bij Femke is het duidelijk te horen ) en dat het meestal dicht groeit. Dus we hopen er op dat het niks ernstigs is. Maar jullie dochter had dus ook hartruis en zij is hier helemaal vanaf nu? Zijn jullie hier ook voor onder behandeling geweest bij een kinderarts? Groetjes, Inge