Onze dochter mocht tot afelopen maand alleen maar flessen nutramigen(ze heeft koemelk allergie).Van vaste voeding kreeg ze hele erge diaree en haar gewicht en groei stond stop.De dietiste bepaalde daarom alle bijvoeding te stoppen.Na telefonisch contactis besloten dat ik haar weer op bijvoeding mag opstarten Nu ben ik een beetje zoekende naar een goed schema.Hoe pas ik dat toe in haar geval zou ze dan 2 flessen nutramigen krijgen en 1x warm eten en 1 keer fruit.Kunt u me een goed dagschema voorstellen?En hoeveel vocht moet ze naast haar 2 flessen melk per dag drinken? Groetjes Chantal
Hoi Chantal, Je dochtertje mag per dag zo'n 470-600 ml melk drinken. Als je 2 flessen geeft, dan mag je 2 flessen maken van 210 ml water en 7 schepjes voeding. Is dat een hoeveelheid die je al gewend bent om te geven? Misschien is het in jullie geval fijner om 3 flessen van 180/6 schepjes te geven, zodat ze ook in de middag nog een flesje mag drinken. Je mag bijvoeding weer opstarten en ik begrijp dat dit alleen gaat om 1x fruit en 1x warm eten? Geen brood of pap? In dat geval kan je in de loop van de ochtend fruit geven en in de loop van / eind middag een maaltijdje. Ik zou dan 3 flessen van 180/6 aanraden, anders wordt het wel weinig. Ander vocht gaat gewoon op verzoek, als ze dorst heeft. Met 3 flessen van 180/6 krijgt ze al 600 ml vocht binnen, dat is al flink wat. Met nog 200 ml extra vocht zit ze al goed. Groetjes Linda
Hoi Linda Bedankt voor je reactie ze mag inderdaad nog geen brood of pap.Dat komt in eerder stadium.Ik ga met je tips aan de slag. Mijn dochter kreeg flessen van 210 water en 8 schepjes voeding (volgens aanwijzing van de dietiste). Groetjes Chantal