Slecht drinken fles 23:00 uur

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door HarmaV, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HarmaV

HarmaV Lid

19 feb 2007
    25
    0
    0
    Onze tweeling Lars en Jasper van 9 weken oud en nu respectievelijk ongeveer 3500 en 4000 gram drinken tijdens de laatste fles van 23:00 uur erg moeilijk. Continu de speen eruit duwen, heel onrustig klokken tijdens het drinken en vaak krijgen ze de fles niet goed leeg. Lars drinkt 6x 90-120cc water en daar voeding bij en Jasper 6x120cc. We hebben geen heel vast schema, omdat het nogal verschilt hoe lang ze 's nachts doorslapen. De ene keer nauwelijks 4 uur en de andere keer bijna 6 uur achter elkaar, dus de tijden van de voeding wisselen 's ochtends en begin van de middag wel eens een beetje. We zorgen echter altijd dat we rond 20:00 en 23:00 uur uitkomen. Maar het probleem zit 'm met name dus is die voeding van 23:00 uur.. Ze zijn vaak wel goed wakker, maar lijken gewoon geen zin te hebben. Het lijkt me dat ze deze avondfles nog wel nodig hebben, ze zijn nog zo klein... Ik ben bang dat als ik de voeding van 23:00 uur laat vervallen ik er twee keer moet voeden 's nachts... En eerlijk is eerlijk, daar zit ik niet echt op te wachten..Nu komen ze altijd ergens tussen 2:30 en 05:00 uur, maar ook dat wisselt dus erg per nacht. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!

Waarschijnlijk zijn jullie het beste geholpen met een wat vaster ritme waardoor ze de voedingen meer verdeeld krijgen en de laatste fles 's avonds beter leeg drinken.
    De voeding van 23.00 uur zou ik niet laten vervallen. Als je overdag een ritme aan zou kunnen houden van om de 3,5 uur zou je goed uit moeten komen als je om 9.00 uur start. Het is niet erg om tijdelijk wat meer voeding te geven om in zo'n ritme te komen.

Succes.
    Groeten, Astrid

3. HarmaV

HarmaV Lid

19 feb 2007
    25
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Astrid! We laten echter wel altijd al minstens 3 uur tussen de voedingen zodat het redelijk verdeeld is... Zoals bijvoorbeeld gisteren; 04:45, 09:15, 13:00, 17:00, 20:00, 23:00 uur.. En dan alsnog zitten te rommelen met die laatste voeding. Vandaag zitten ze dan weer in een iets ander schema; 04:00, 08:30, 11:30, om 15:30 maak ik ze zo meteen dan wakker en dan weer rond 19:00/19:30 en 23:00 uur. Ik laat ze eigenlijk een beetje op verzoek komen en dat is eigenlijk altijd tussen de 3 à 4 uur overdag. Maakt dat iets wisselende schema dan voor hen zoveel uit?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    hallo,

Het geeft niet dat er verschil zit in het schema. Als dit jullie goed uitkomt is het verder prima. Het idee van het voorstel was om je zoontjes s' nachts wat langer door te laten slapen.

Succes.
    groetjes Astrid

Deel Deze Pagina