hallo allemaal, mijn dochtertje is inmiddels 14wk oud.ze doet het super en drinkt normaal keurig haar flesjes leeg, maar met dit warme weer niet! ik heb al geprobeerd om de melk wat lauw te laten maar dat wil ze ook niet.water al helemaal niet. roosvice daarintegen lijkt ze wel te lusten. met dit warme weer nipte ze eerst gewoon wat van de roosvicee maar ze begint het nu wel lekkerder te vinden.nu krijgt ze af en toe een paar slokjes! ik weet dat dit aan de vroege kant is maar ze moet toch voldoende vocht krijgen. is het zo slecht?
Hallo Jessy, Wat vervelend dat jou kindje niet meer goed wil drinken. Het is goed dat je al geprobeerd hebt om de fles lauw aan te bieden. Je kunt beter nog even wachten met het aanbieden van roosvice, het is beter als je kindje eerst is begonnen met een groente of fruit hapje maar hier kun je beter pas met 4 maanden mee beginnen. Je kunt wel proberen om wat rooibosthee te geven. Hoeveel drinkt je kindje nu van de voeding? Het is belangrijk dat ze minimaal 500 ml per dag drinkt. Verder is het belangrijk om in de gaten te houden of je kindje levendig is, voldoende plast (een aantal plasluiers per dag) en dat ze goed groeit. Bij het cb kun je vragen of ze volgens de groeicurve goed groeit. Groetjes Sanne
ok. ze drinkt zeker wel 500cc per dag. ze groeit ook prima.haar geboortegewicht was 2460gr en inmiddels is ze al 5kg. ze krijgt nog vier a vijf flessen.meestal vier omdat ze rond half negen sávonds de laatste krijgt, en dan doorslaapt tot half 8. bij de normale weersomstandigheden dronk ze dan vier keer 180.dit was volgens het cb super. maar met dit warme weer drinkt ze gemiddeld 130 cc per keer. s'nachts wakker maken is echt geen optie want dan krijg ik er helemaal niks in. dus nu met dit weer drinkt ze gemiddeld 520cc.
Hallo Jessy, Fijn dat je kindje goed groeit. Je kunt het even aankijken op deze manier. Mocht ze minder gaan plassen of minder levendig worden bel dan even de dokter. Groetjes Sanne