Hoi Ik zit met een dilema. De ene keer komt mn zoontje s middag rond 16 uur uit bed en de andere keer om 17 uur. Hij krijgt nu enige tijd vaste voeding en daarna de borst nog. Maar is het verstandig om rond 17 uur nog wel de borst te geven erna? Die van 16 uur kan nog wel toch? Dan zit er nog wel lang tussen de borst en de avond fles .Maar die van 17 uur. Zit daar dan niet te lang tussen de borst van 11 a 12 uur? Als ik de borst niet geef om 17 uur. Hij krijgt wel yohurt en een avond maal. Hij gaat meestal rond 18.15 a 18.30 naar bed en krijgt dan de fles. Sinds kort hebben we er johans pitmeel in gedaan zodat hij wat beter gaat slapen. Hij kwam in de avond en nacht wel zo'n 3 keer. In het begin sliep hij heerlijk door van 24 uur tot 6 uur maar de laatste paar nachten niet meer. Is het dan verstandig om die laatste borstvoeding niet te geven en te wachten tot z'n fles voor de avond? Mn zoontje is nu 6 mnd en 3wk Wie kan me hier mee helpen? Liefs BvD
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hij krijgt bij wakker worden om 16 (of 17) uur zijn groente, yoghurt en daarna de borst? Ik zou gewoon de borst geven en dan op het tijdstip dat jullie eten, de groente. Uiteindelijk is dit toch waar je naartoe wilt lijkt me. Als je dat niet wilt zou ik in geval van laat wakker worden, de vroege avond voeding ook gewoon wat later geven. Of is er een reden dat hij die elke dag rond hetzelfde tijdstip moet krijgen? Ik dacht trouwens dat jbpm geen voedingswaarde bevat, alleen om voeding in te dikken.. Rijstebloem geeft overigens ook geen garantie op doorslapen, bij veel kindjes zorgt het juist voor onrust zo'n zware fles op de maag net voor het slapen gaan..
ja zo zou ik het ook doen (deed ik het). Uit bed lekker BV, de tijd maakt niet uit, en dan met jullie mee eten.
Ik deed trouwens ook nog wel borst als toetje hoor, als jij de tussentijd te lang vind, BV mag altijd he. Gewoon op verzoek.
In de middag krijgt hij yoghurt. Dan wachten tot etenstijd (soms nog ff naar bed) en dan krijgt hij groente samen met ons en dan de fles en naar bed. Dan is hij bekaf en toe aan zijn bed. Ik heb geen vaste tijd hoor, maar meer om een indicatie te geven waarom ik twijfel. Dat jpm is me aangeraden door het cb. Heeft ook een paar dagen gewerkt. En onrustig is hij toch wel
Als hij bed komt doe en deed ik ook altijd de borst maar nu eerst zn fruitje of broodje oid en dan de borst. Vind het soms zo lastig. Zn flesje is trouwens kv met het jpm.
Ben je de bv bewust aan het afbouwen dan? Ga je ermee stoppen? Dat mis ik nog ergens in je verhaal.. want dan om 17 uur geen borst geven, wel avondeten en voor het slapen gaan kv, daar gaat je productie wel van achteruit..