Hoi, Mijn zoontje van 6 weken is een druk mannetje. Maar het probleem is dat hij zo enorm aan het vechten is tegen vermoeidheid en slaap. Ik heb er zo`n werk van hem in slaap te krijgen terwijl hij dood en doodmoe is... Hij blijft huilen en krijsen... Als ik hem in mijn armen in slaap probeer te wiegen zie je hem vechten... als hij wegdommelt schokt hij en zie je hem uit alle macht proberen zijn oogjes open te houden. Dommelt hij wel w eg en ik leg hem in zijn bedje dan is het direct weer de ogen wijd op en en zet hij een keel op. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Dit omdat het mij veel energie en tijd kost maar het kost hem ook zoveel energie. En ik vind het zo zielig... Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?
even laten huilen, 2 keer 5 a 10 minuten, in bed laten liggen maar wel troosten, ik pakte mijn dochtertje ook steeds uit bed en daar werd ze alleen maar onrustiger van, nu pak ik haar er alleen uit als ze echt helemaal overstuur is.
Inderdaad neit uit bedje halen. Nathan werd daar ook alleen maar onrustiger van. Soms ging ik gewoon naast zijn bedje zitten. Hand op zijn hoofdje tot hij weg zakt. Kan soms best even duren..
Inbakeren zou ook kunnen helpen en hiervoor hoef je hem misschien niet eens helemaal met doeken in te bakeren, maar bijvoorbeeld in een bakerzak van puckababy. Dan kan hij zichzelf niet wakker houden/maken door druk te bewegen en voelt hij zich misschien wat meer geborgen. Doordat kindjes wat meer begrenzing voelen, doet dit denken aan de baarmoeder, denk ik. Wij hebben Noelle ook een tijdje in zo'n bakerzak laten slapen, dus ik heb er nog wel eentje liggen, die nog haast zo goed als nieuw is. Die mag je eventueel wel overnemen voor de helft van de prijs ofzo. Laat het anders maar weten via een pb.
Hier ook een drukke baby die vecht tegen de slaap. Snachts gaat het prima maar overdag wil ze gewoon echt niet slapen. Wij hebben de Puckababy geprobeerd maar daar wordt ze alleen maar onrustiger van.
hier ook zo,n druktemaker vanaf der geboorte is ze al zo. en nu is ze 11 maanden en is ze nog zo. ik heb ook echt alles geprobeerd, overdag is het nog steeds dat wij der echt moeten dwingen om te gaan slapen terwijl ze superr moe is ik moet haar ook wiegend half in slaap maken en dan nog vecht ze er ontzettend tegen en dan in bedje leggen dan gaat het meestal goed. zei krijgt nog een fles om half 4 en daarna gaat ze wel rustig slapen meestal wat bij mij wel hielp was echt de fles geven op een rustige plek waar het heel stil is of een rustgevend muziekje aan als zei moet slapen niet echt tips dus maar in ieder geval succes\
Superherkenbaar dit! Mijn zoontje slaapt ook weinig. Maar het was de eerste maanden nog erger. Wij hebben hem toen ingebakerd en dat hielp wel, maar de zak werd te klein en eigenlijk stond ik er niet helemaal achter, dus na een paar inentingen zijn we toch maar weer gestopt. Verder hebben we ook het laten huilen (steeds kort) geprobeerd, maar dat hielp eigenlijk niet echt. (Kan ik ook niet zo goed, nu wel, maar toen niet.) En uiteindelijk zijn we met vijf maanden toch maar eens naar een osteopaat gegaan. En sindsdien is het eigenlijk over. Of het daardoor komt, of dat hij er overheen gegroeid is, of dat ik er gewoon minder mee bezig ben (ik denk ook wel eens dat ik gewoon te veel op hem gefocussed was), ik weet het niet. Maar tegenwoordig gaat hij gewoon zelf slapen, ook al duurt het wel eens een tijdje. En ik wacht gewoon tot hij echt moe is en dan leg ik hem erin. Ook dat kan ik misschien nu wel beter herkennen. Dus ja, de oplossing heb ik niet. Behalve dan een osteopaat proberen. Ik wilde er eigenlijk steeds niet aan, omdat het ook soms wel redelijk ging. Maar uiteindelijk lijkt het dus wel geholpen te hebben. Het wordtv trouwens vaak vergoed, dus het hoeft je niet altijd iets te kosten...
Mijn zoontje ( nu 11 weken) heeft precies hetzelfde gehad. Ik werd er op een gegeven moment moedeloos van. Wat bij hem helpt is een klein knuffeltje / doekje naast zijn hoofd. Daar zoekt hij echt troost bij. Hij huilt ook nog steeds even om in slaap te komen, maar zodra ik dan zijn knuffeltje geef is hij gelijk weg! Misschien iets om te proberen?
Hier hetzelfde. Ook vanaf het begin aan weinig slapen (nu nog steeds) en veel huilen, niet willen slapen maar zo moe zijn. Ben ook met hem naar een Osteopaat geweest (2x) en daarna was hij een heel stuk rustiger. Wij kregen het idd vergoed van de verzekering. Het is het proberen waard! Succes.
Hoi, hier dezelfde drama's. Hier bleek Thirza last te hebben van het kiss-syndroom: heftige krampjes rond de 3-4 weken, (ging goed over met Infacol en anders voeden (BV)), veel opspugen, slecht slapen en veel krijsen bij op bed leggen en nog een aantal kleinere dingetjes. We zijn toen met 8 weken naar de osteopaat geweest, toen het CB aangaf een afplatting te zien ivm voorkeurshouding, (had ik zelf nog niet zo heel erg opgemerkt). Na 4 behandelingen in 6 weken tijd een volledig ander kind dat zelf kon gaan slapen, In de tussentijd heb ik toen veel gewerkt met inbakeren en een draagdoek, (combicotti, maar de doeken op www.draagdoek.nl zijn eigenlijk hetzelfde en werken heel erg fijn). Als je naar een osteopaat gaat, kijk dan even op www.osteopathie.nl voor een geregistreerde osteopaat, (dan tref je geen kwakzalver, want 't is geen beschermd beroep, dus iedereen mag zich osteopaat noemen). Over het kiss-syndroom vind je meer op www.kiss-kinderen.nl en wat ook een handige site is: www.inbakeren.nl Daar staat namelijk van alles over honger- en vermoeidheidssignalen.
he bednakt voor de reacties allemaal. Osteopeet... heb ik niet aan gedacht (ben er wel eens voor mezelf geweest). Stefan slaapt al in een bakerzak. maar toch blijft hij onrustig en vechten. Hij wappert in ieder geval nu niet met zijn armpjes in zijn gezicht. Fijn dat mijn kleintje niet de enige is... geeft toch een gerust stellend gevoel... Maar die osteopaat... had die ook een verklaring hiervoor...? wat heeft hij met jullie kleintjes gedaan?
Hoi, bij Thirza was het echt het kiss-syndroom. Dan zitten er werveltjes klem, waardoor ze pijn hebben. Thirza's reactie op pijn is druk doen en huilen (krijsen), merk ik ook nu weer nu ze last heeft van de tandjes, (gisteren wakker geweest van 13-18.30 en van 19.15-22.30 en actief!!!! Niet te filmen...) De osteopaat heeft Thirza op haar nekje behandeld: alles weer rechtgezet en vanaf toen ging ze gewoon rustig slapen. Van 3 keer per dag max 20 minuten gingen we naar 2 lange slaapjes (anderhalf uur of langer) en twee korte (van drie kwartier). Zonder dat wijzelf iets hebben veranderd dus... Bij ons was de osteopaat een zij trouwens Als je er eentje opzoekt is het trouwens ook nog wel handig om eentje te zoeken die ervaring heeft met baby's...
hier hetzelfde (zoals zo velen ) ben gaan inbakeren, en regelmaat.... en idd niet uit bedje halen, dan er maar rustig bij gaan zitten. Ik heb Jill 3 keer een uur laten gillen (echt gillen!) vond het VRESELIJK maar op het cb zeiden ze 'gewoon laten huilen' nou dat werkte hier dus echt niet. Ben blij dat ik heb gedaan wat ik dacht dat goed was want het is nu zo'n lief rustig meisje geworden, ze gaat gewoon zonder een gil te geven lief slapen! dus doe wat jij denkt dat goed is! (osteopaat ben ik ook geweest,was niets aan de hand)
Een heel herkenbaar verhaal. Mijn zoontje kon zich ook slecht overgeven aan de slaap en was ook erg druk met zijn armpjes en sloeg zichzelf dan altijd wakker. We zijn hem gaan inbakeren. Eerst gewoon met een luier die we op een speciale manier opvouwden en later met een inbakerdoek. Ik heb dit volgehouden todat hij de 1e spuit kreeg. toen de armpjes strak onder de deken gestopt. Ook probeerde ik regelmaat en structuur te bieden en bij de 1e tekenen van vemoeidheid legde ik hem wakker in zijn bedje. zodat hij zelf in slaap moest vallen en zijn kamertje een vertrouwde omgeving werd. In het begin had hij het nodig om zichzelf in slaap te huilen. Ongeveer 15 min, huilde hij na het kwartier nog dan ging ik hem even troosten, de 2e keer viel hij dan gegarandeerd in slaap. Ik haalde hem nooit uit bed. Ging gewoon naast hem zitten. Over zijn bolletje aaien en een verhaaltje voorlezen. na 5 min. was ik weer vertrokken. Stel dat je het inbakeren wilt gaan uitproberen zou ik dit even overleggen met het consultatiebureau. Baby's moeten hier ook aan wennen. het wordt dan eerst wat erger maar na 5 dagen moet het inbakeren wel rust geven geloof ik. Heeft hij ook last van darmkrampjes? Daar heeft mijn zoontje ook heel veel last van gehad en toen we hem infacol gaven werd het wel een stuk minder. Als je baby namelijk in slaap valt ontspannen de darmen zich en dan kan hij/zij last krijgen van krampjes waardoor hij/zij weer wakker wordt. Gr. Suus
Bij ons precies hetzelfde. Ze sliep soms de hele dag niet. Ze is ook heel beweeglijk. Bij het cb zeiden ze ook dat beweeglijke kindjes moeilijk zelf in slaap vallen. Met 4 weken ongeveer bleef ze krijssen als ze in bed gelegd werd en heb ik er heel veel mee op de arm gezeten. (daar sliep ze nl. wel). Uiteindelijk hebben we een draagzak gekocht. Dit hielp heel goed. Nu is ze 8 weken en slaapt ze wel in haar eigen bed overdag. Dus doe wat je hart je ingeeft. Probeer wel regelmaat aan te houden, maar haal ze gerust uit bed als je denkt dat dit goed is. Sommige kindjes hebben gewoon meer behoefte aan geborgenheid, onder de 3 mnd maken ze er nog echt geen misbruik van.
hoihoi herkenbaar hiero. mijn zoontje is nu 5 weken en heeft vooral overdag veel moeite met in slaap komen en hij vecht ook tegen zijn slaap. Vooral nu met het warme weer is het erg vervelend. Wat ik gewoon doe (als je de tijd ervoor hebt) is gewoon lekker een eindje gaan wandelen. Door het gewiebel van de kinderwagen is tie meestal binnen 10 min. helemaal weg. En een lekker briesje is ook lekker nu met het warme weer. gewoon lekker in zn rompertje leggen en los een lakentje eroverheen. Helpt hier goed... gr.
Hier ook een druk jongetje. Hij is ingebakerd geweest maar kon hier niet tegen, werd er agressief van en kwam er toch uit. Sinds een maand ligt hij in een puckababy (zie www.puckababy.nl). Dit werkt echt fantastisch. Ik zorg ook dat als hij wakker is, hij goed wakker is. Vanaf 6 weken legde ik hem na de fles even in de box en als ik zag dat hij moe was, dan legde ik hem in bed. Dan viel hij zelf in slaap. Wat bij ons ook heel goed heeft gewerkt is een klok. Wij hebben een tikkende klok op zijn kamer gezet. Het tikken lijkt nl op de hartslag die hij in de buik steeds hoorde. Hier werd hij rustig van. Succes!
ook ons dochter valt heel moeilijk in slaap in haar eigen bedje. ze valt zo in slaap bij ons ...liggen we haar in de bedje. gelijk wakker en gillen. ik heb de tip gekregen om de hoofdeind iets te verhogen door een opgevouwen handdoek onder de matras te doen waar het hoofdje moet. moet nog proberen. verder hebben we een muziek boxje van de kruidvat gekocht waar er natuurgeluiden spelen. daar word ze wel altijd rustig van.. ik ben nog niet zo ver om har lang telaten huilen.. ik vind 5 minuten al zoals een eeuw voelen..dan wil ik nog mee huilen!