Hai, Mijn zoontje drinkt al twee weken zijn flesjes slecht leeg. Daarvoor hadden we nooit problemen en moesten we zelfs het flesje uit zijn mond trekken terwijl het al leeg was. Maar nu.............bij de laatste 50 tot 40 cc begint hij heel slecht te drinken. Hij begint dan te trappelen met zijn beentjes met zijn hoofd te zwaaien en met zijn tong met de speen te spelen. Ik laat hem dan tussen door een boertje doen, weer even wat drinken, luier verschonen, weer even wat drinken en zo komt de fles meestal toch nog bijna op. Hij dronk altijd 4 flessen van 160cc (afgekolfde moedermelk) en 1 fles friso hypoallegeen van 180cc +6 schepjes voor het slapen. Dit probeer ik hem nog steeds te geven en zelfs iets meer maar dat lukt dus nu bijna niet. Hoeveel hij nu weegt weet ik niet maar 3 weken geleden woog hij 5200 gram en was hij 58 cm. Kent iemand dit probleem en wat kan ik er aan doen wat een fles geven is zo echt niet leuk meer. Veel liefs Nataly
ik zit eigenlijk met hetzelfde. mara dronk altijd haar flesjes goed leeg, maar de laatste paar dagen stopt ze al bijna bij de helft. er blijft nu meestal tussen de 50 en 90 cc over. ze lijkt wel echt vol te zitten. ze heeft sinds (bijna) 3 weken een nieuw voedingsschema maar dit ging meteen hel goed. ze krijgt ook al fruit en groente en ze krijgt nu 4 flessen van 210 + 7 schepjes. ze doet het verder goed alleen gaan de flessen dus niet leeg en als je toch nog blijft proberen duwt ze de fles leeg en gaat huilen en zich strekken. misschien iets tijdelijks? ik weet dat marly op een gegeven moment ook de flessen niet meer leeg dronk omdat ze de melk al aardig beu was. de opvolgmelk smaakte anders dus dat ging weer beter. ik lees mee....mochten er meer reacties komen. mejon
Hoi, ik heb hier hetzelfde gehad. De ene keer drinkt ze een stuk meer en de andere keer drinkt ze bijna niks. Ik ging ook niet meer proberen als ze de fles eruit ging duwen. Ze was wel altijd vrolijk tussen de flessen. Is luca dat ook? Nu drinkt ze zelfs 4 flessen van 180cc ipv 5 flessen van 180cc op een dag. Het enige wat ik kan zeggen is dat je je niet te druk moet maken en ik weet dat is erg moeilijk. succes
Hai, Het is nog steeds een drama met de flessen, hij drinkt meestal maar 120cc per keer, heb het idee dat het drinken alleen maar slechter wordt. Hij is wel goed gegroeid, 700 gram in 4 weken. Zijn er meer die dit probleem herkennen en ook dat dit zo lang heeft geduurt en wat voor mij het belangrijkste is...............is het vanzelf weer overgegaan. Ik begin er zelf namelijk slapeloze nachten van te krijgen. Ik hoor graag van jullie. Veel liefs Nataly
Slapeloze nachten zijn denk ik niet nodig. Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt, maar misschien moet je het toch wat loslaten. Als Luca te weinig krijgt, merk je dat vast wel. Zolang hij helder en vrolijk is en goed poept en plast en goed groeit, gaat het wel goed met hem. 700 gram in 4 weken is toch netjes? Wat je beschrijft, is bij onze dochter trouwens typisch sprongetjesgedrag, zou het de 12 weken sprong kunnen zijn? Mijn ervaring met onze dochter is dat ze zelf heel goed kan aangeven wanneer ze genoeg heeft en soms is de fles dan nog niet leeg. Nou, jammer dan! Als het geen enorme hoeveelheden zijn, maak ik me er niet druk om. Opdringen helpt niet, werkt alleen maar averechts. Ik gefrustreerd, kind gefrustreerd en als ik mazzel heb, komt alles er even hard weer uit. Als je je zorgen blijft maken en echt slapeloze nachten hebt, bel dan even met HA of CB, misschien kunnen zij je geruststellen?
Hmm, twee weken lijkt me inderdaad wel wat lang. Maar kan het niet gewoon zijn dat hij minder honger heeft? Als hij zich ineens verzet tegen de fles (trappelen, speen wegduwen), heeft hij misschien gewoon genoeg gedronken?