Kreunen en brommen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Judi, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Hallo Mees is bijna vier maanden oud en weegt zo'n 6,5kg en is ca 62cm lang. Hij doet het op zich allemaal goed.
    Wel heeft hij vanaf het begin last van krampen en boeren.
    Sinds ik voor de voeding druppels geef van infacol gaat dat een stuk beter! Veel prettiger mag ik wel zeggen.

Op zich is het een vrolijke jongen en krijgt Nutrilon voor hongerigen, want hij eet zeer graag en wel tot de laatste druppel. Daarnaast krijgt hij rijstepap (1e en laatste voeding).
    Doorslapen doet hij vanaf het begin al, daar mag ik ook niets over zeggen.

Maaar het gaat om het volgende. Hij kan in tussen poses de hele dag door kreunen en brommen. Hij heeft dan een bedrukt gezicht en loopt rood aan. Volgens mij heeft hij ook pijn.
    Soms geeft hij gilletjes tussendoor en het is niet van vermaak of nieuwigheid (stemmetjes ontdekken).
    Hij doet het ook na het poepen, dus naar mijn idee is het geen persen wat hij doet. Hij lijkt niet verkouden of iets dergelijks.
    Hij hoest en niest wel vaak, maar dat doet hij vanaf het begin. Niets verontrustends denk ik.

Hij gaat sinds gisteren naar de fysiotherapuit, omdat hij overstrekt en achter loopt in bepaalde bewegingen en een voorkeurskant heeft, dus een klein beetje een afgeplat hoofd. Daar hebben we nu oefeningen voor.
    Het is wel weer een heel alert mannetje. Ook vanaf het begin.

Ik wil graag weten als een kindje dus veel kreund en bromt, wat dat kan zijn? Heeft hij pijn? Moet ik met hem naar de huisarts? Kinderarts?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Wat het gekreun en gebrom nu is kan ik je helaas niet zo vertellen. In eerste instantie lees ik het zo dat ik denk het heeft te maken met poepen. Hoe is zij ontlastingspatroon?
    Als jij denkt dat hij echt pijn heeft zou ik daar zeker niet mee blijven lopen, maar dit voorleggen aan Cb of HA. Die kan dan een lichamelijk onderzoek doen en zonodig een doorverwijzing geven.

Als het met de ontlasting te maken heeft, dus moeilijk(er) kunnen poepen zou je de voeding eerst eens kunnen verdunnen door 10 a 20 cc extra water in de fles te doen.
    Is het je trouwens nog opgevallen of hij met het gekreun en gebrom begonnen is na verandering van voeding?

Wat betreft het hoesten....een kleintje van 4 maanden zou niet veel moeten hoesten. Misschien eens even naar z'n luchtwegen laten kijken.

Succes.

Ilja

3. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Zoals ik al aangegeven heb denk ik niet dat het darmkrampen meer zijn.
    Natuurlijk heeft hij die ook, maar dit is anders. Hij poept om de dag 1 keer en daar is niets mis mee. Het is mosterd of beetje groene mouche noem ik het altijd maar.

Als hij de fles heeft gekregen gaat hij brommen/ kreunen en geeft ook tot aan de volgende fles door melk (eerder kwark) terug. Niet hele vloedgolven en ook niet een meter ver. Ik vind wel dat hij het heel vaak heeft en soms kan ik er een klein thee kopje mee vullen bij wijze van spreken. Dit is al vanaf de geboorte, alleen toen bromde/ kreunde hij er nog niet bij.

Soms heb ik het idee dat hij aan het 'herkauwen' is, dan geeft hij melk op en slikt het weer in. Ook verslikt hij zich wel eens en is vaak aan de hik.

Soms lijkt het alsof hij (vlak na het eten) gewoon weer trek heeft, dan geven wij hem wel eens wat water. Hij zoekt gretig met zijn mond de speen om vervolgens een beetje te drinken en dan op de speen te gaan kauwen.
    Met het cb hebben we al afgesproeken 2 x 180 en 6 schepjes en 3 x 190 en 6 schepjes te geven. Zo krijgt hij al wat meer vocht binnen.
    Ik geef hem de Difrax fles en met een zeer langzaam doorlatende speen, zodat hij zijn fles rustig leeg kan drinken. Hij houdt nogal van schrokken en geeft hij dus ietsje minder snel terug.

Hij slaap ook niet veel overdag. Hij maakt kleine kippetukkies met soms ineens een grote uitzondering van 2 uur.

Vandaag ben ik naar de HA geweest, want ik heb een vermoeden dat hij een lichte vorm van Reflux heeft. Ik heb een verwijsbrief naar de kinderarts.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En is er al wat bekend?

Ilja

Deel Deze Pagina