mag om de 4 uur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mabidami, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hallo,
    ik had even een vraagje. mijn zoontje weegt nu 3680 gram en normaal geef ik hem om de 3 uur 110cc borstvoeding via de fles.
    's avonds rond 19 uur krijgt hij 1 fles kunstvoeding 110cc.
    ik moet hem nu steeds vaker wakker maken om de 3 uur. als ik hem laat slapen komt hij om de 4 uur. mag ik hier aan toegeven of moet ik hem wakker blijven maken om de 3 uur?
    alvast bedankt,
    groetjes bianca

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het mag om de 4 uur, maar besef wel dat je borstvoeding zich ook daar op gaat aanpassen. Meestal loopt het even wat terug. Dit krik je op door eventueel na te kolven.

Ilja

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke, moet ik dan ook meer voeding per keer geven?
    hij mocht vorige week 100 tot 120 cc van de wijkverpleegkundige we zijn toen begonnen met 110 en hij doet het daar dus op zich wel goed op.maar denk dat hij als ik 120 in de fles doe de fles ook wel leeg drinkt.
    snap nog niet helemaal hoe het berekend word hoeveel je mag geven. er is toch een rekensommetje. 150 x het gewicht en dat delen door de aantal voedingen. maar als ik dat doe dan geef ik hem nu teveel.
    kom dan met 7 voedingen op ong 78cc en met 6 voedingen op 90cc.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Van borstvoeding kan je niet teveel geven. Immers als je kind direct uit je borst drinkt weet je ook niet hoeveel hij binnen zou krijgen. Voor kunstvoeding kan je inderdaad die rekensom gebruiken. Echter dat is een richtlijn.
    Als je er nu 4 uur tussen gaat laten zou ik inderdaad wat meer gaan aanbieden.

Ilja

Deel Deze Pagina