Mijn dochter van drie maanden krijgt 5 keer per dag voeding 180 ml. Nou drinkt ze drie dagen slecht kost veel moeite veel haar fles weg slaan naar drie slokken huilen meestal krijg ik er dan gemiddeld 115 ml in. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Iemand een idee? Groeten Corinne
Misschien een beetje een gekke vraag, maar is haar ontlasting wat groener gekleurd dan normaal? Mijn dochtertje had dat laatst ook en volgens de arts van het CB was het vast een darmvirusje. Drinken activeert namelijk meteen de darmen wat dan krampjes veroorzaakt, ook is de ontlasting dan vaak groener. Het moest met een dag of 10 over zijn. Maar als je het niet vertrouwt gewoon bellen met de huisarts of cb. En goed opletten dat ze genoeg plasluiers heeft. Succes!
Misschien een fase/groeispurt. Hier zater er ook wel eens dagen tussen dat hij niet of weinig wilde drinken. Ging vanzelf weer over!
Hier met 3 maand oowk ineens slecht drinken,, met een week was het over,, Kwam wel vaker voor rond de 3 maand,, gewoon blijven aanbieden en anders even het cb bellen Liefsz!
Misschien zit ik er helemaal naast hoor en gaat de tijd sneller dan ik denk. Krijgt je kindje niet te veel melk binnen op 1 dag. Ik heb hier een schema van het consultatiebureau waar de richtlijnen op worden aagegeven. Een kindje van 3 maanden drinkt minimaal 700 tot 1000 ml per dag en er wordt uit gegaan van 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Ik kan me zelf trouwens ook een periode herinneren dat ons ventje geen zin had in zijn flesjes. Denk niet dat je hier erg druk om moet maken zo lang er maar voldoende vocht binnen komt en we hebben allemaal wel eens wat minder trek toch? Als je je echt zorgen maakt kun je altijd nog contact opnemen met huisarts of consultatiebureau.
hier ook zoontje die sinds paar dagen slecht drinkt normaal krijgt hij 180cc met gemak op en is dan tevreden. nu laat hij steeds 90cc staan per fles. élke fles. Ontlasting gaat moeizaam. Poepen doet hij zo 2dagen niet en krijgt dan wel wat krampjes. Hij vraagt wel steeds om voeding, soms eerder dan wanneer hij zou 'moeten' CB zegt: zolang hij goed groeit moet je er niet teveel aandacht aan besteden. Je baby geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft" maar vind 90cc laten staan per fles, beetje te veel aangezien hij het normaal gewoon op kon. Hij krijgt sinds zaterdag bij de laatste fles 2schepjes met rijstenbloem(deze gaat wel op want dit vind hij heerlijk) daarvoor dronk hij al niet zo best en poepen was ook niet iets om naar huis te schrijven.. Hij slaapt normaal élke nacht door. 7uur zeker, soms zelfs 8 a 9uur. maar dit is ook sinds een ruime week niet meer zo. (sinds slecht drinken en slechte ontlasting) Ook zit er wat snotjes in zn neus *sorry voor details* merk dus dat ie iets verkouden is. Misschien zit ie gewoon niet lekker in zn vel??? iemand idee??? EDIT: Damian weegt 6200 en is 65cm lang. Drinkt(normaal) 5x per dag, FV 180cc+6