middagslaapje overslaan?? wat moet ik nou?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angelique05, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hallo, graag zou ik wat ervaring willen van andere mensen, sinds afgelopen dinsdag was joey (9 maanden) een beetje van slag, niet eten, in de nacht een paar keer wakker, speentje erin en weer slapen, beetje hangerig en huilerig,
    maar sinds dien, slaat hij ineens zijn middagslaapje over het is 1 groot drama, hij wordt om 8 uur wakker, dan gaat rond 11 uur weer naar bed en slaapt dan tot een uur of 1, dan gaat hij normaal weer om 3 uur/ half 4 weer naar bed en pakte dan 1,5 uur en dan rond 7 uur of half 8 weer de fles en naar bed.
    maar nu wordt hij heel erg hangerig rond 3 uur en huilerig dus dan gaat hij naar bedje toe, maar nee hoor, eerst een beetje brabbelen een min of 5 en dan gillen.
    dan stort hij om 6 uur weer helemaal in natuurlijk , maarja dan wil hij nog steeds niet slapen, we doen hem nu iedere keer in bad zodat hij rustig word en dan naar bed en dan slaapt hij door tot 4 uur (speentje en dan om 6 uur fles en dan om 8 wakker om eruit te gaan.
    Maar ik zit voorrral even met het middagslaapje, is hij het nu aan het overslaanl. of zal er iets anders zijn?
    hoe kan ik dit het beste oplossen en wie heeft er tips?
    groetjes angelique

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb dit een maand geleden ook gehad dat mn zoontje maar max 3 kwartier wilde slapen maar wel moe zijn en jengelen he?!
    En nu is hij ook weer aan het rommelen. in plaats van 2x 2 uur slaap is het nu steeds maar 1 uur. Voorheen sliep hij dan 3 kwartier aan het einde van de middag zodat hij het volhield tot ca 20 uur,maar nu vertikt hij dat laatste slaapje en is dan ook al moe doordat hij maar kort slaapt.
    Ik heb het de vorige keer voorgelegd aan het CB en die adviseerde om gewoon je ritme erin te houden. Wel goed de vermoeidheidssignalen oppakken en vooral niet te laat naar bed brengen. Die vermoeidheidssignalen vind ik lastig hoor. Voorheen bij jengelen naar bed, maar nu is jengelen ook nog wel eens verveling en gaat ie echt krijsen in bed.
    een maand geleden duurde het ca 1 week en is het toen "vanzelf"| over gegaan.
    Een vast bedritueeltje helpt hier ook wel.

3. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    heerst volgens mij,die van mij is ouder mar eb in mijn omgeving veel gehoord, moet periode zijn, succes

4. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Oh ja, hebben we ook last van! ;) 'S avonds niks aan de hand maar overdag ho maar! Krijsen, krijsen, krijsen in bedje. Zij is moe maar wilt niet slapen! Ik heb een voordeel dat ik nog steeds bv geef, dus gaat ze via een borst naar bed, dat werkt gelukkig nog meestal wel. Ik merk trouwens dat het gisteren al wat beter ging, we zullen zien...

5. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Misschien eens Kindival tabletjes van VSM proberen?
    Dat is tegen onrust.

En als je hem nu eens 's morgens wat vroeger maar 1 uurtje laat slapen. Dus bv van 10 tot 11 en hem daarna rond een uur of 2 weer naar bed brengt. Misschien begint hij gewoon zijn ritme wat om te gooien.

6. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hoi mensen, wat fijn om te lezen dat ik niet enigste hier mee ben, het lukt allemaal nog steeds niet zo goed.
    gister ook gillen niet normaal, ik dacht dan neem ik die 10 min in acht om te kijken of hij dan zelf rustig wordt, maar het werd alleen maar erger..
    maar ik zal nu idd eens proberen om hem wat eerder op bed te leggen en kijken hoe dat gaat, ik hoop dat het lukt.
    als hij het slaapje overlslaat, dan moet hij rond half7/ 7 uur naar bed.
    is dat een normale tijd om de nacht in te gaan voor een baby van 9 maanden, heb namelijk geen idee.
    wat zijn bij jullie de slaaptijden?
    ik hoor het graag
    liefs angelique

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Waarom verschuif je het eerste slaapje niet naar iets later? Misschien is hij wel toe aan 1 keer wat langer slapen. Als je hem rond 12 uur in bed legt, trekt hij het misschien als hij wakker is tot een uur of half 7/7 uur.
    Mijn zoon kan ook af, met weinig slaap. Misschien iets om te proberen.

8. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    heeft iemand nog meer ervaring om te delen, wat later in bed leggen heeft ook geen zin en wat eerder ook niet, ik vindt het zo moeilijk, hoe is het slaap schema bij jullie (9 maanden)
    groetjes angelique

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Misschien zit hij ook gewoon in een groeisprong en heeft hij het dus even te druk met zich ontwikkelen. Meestal maken kinderen er dan ook een potje van met het slapen. Na verloop van tijd gaat het dan ineens weer beter, omdat ze dan de sprong weer hebben gemaakt.

Deel Deze Pagina