Hallo, Mijn dochter van bijna 6 maanden drinkt sinds een paar dagen heel slecht haar fles. Het lijkt wel of het steeds minder wordt. Vanochtend om 5 uur heeft ze 140 cc gedronken , om 10 uur 60 cc en net maar 50 cc. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Groetjes, Rita
Is ze misschien ziek? Heb je al gekeken of ze geen verhoging heeft?? Als het zo plots veranderd zou je denken dat er iets aan de hand is. Als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts of huisartsenpost bellen (beter een keer te veel dan te weinig bellen). Een baby kan namelijk snel uitdrogen. Succes!
Mij is ooit verteld dat babys rond de 6 maanden vaak een periode hebben dat ze de fles gaan weigeren. Hier hebben we die periode dus ook gehad, ppppfffff dacht dat ik gek werd mr ging hier gewoon huilen als hij de fles zag. Het is ook net zo snel weer overgegaan als dat het gekomen is hoor ( anderhalve week ong). Zolang ze nog minimaal 1 goede plasluier per dag heeft, helder is en levendig is er niks aan de hand ( volgens onze ha en cb) verder wat vaker aanbieden en evt iets anders geven ( sap yoghurt fruit enz enz) Ze leren op deze leeftijd dat ze invloed hebben, dus mekkeren/jammeren is aandacht papa/mama en ga zo maar door. Mocht je het nou niet vertrouwen ga dan idd gewoon langs de hap, beter een keer te veel dan te weinig. Suc6 groetjes Kim
hier ook dat probleem gehad en mijn dochter dronk echt niks meer,zelfs geen granen-papje van die melk en nu ben ik moeten veranderen naar beba,omdat die melk lekkerder is en wat denk je?ze gaan binnen als een tierelieer,210cc! en nu doet ze haar mondje al open als ik met de fles aankom
Gijs heeft dat nu ook een aantal weken al.. Ik ben blij dat t er nog maar 3 flessen per dag zijn.. Maar van de totaal 200 cc is t record dat er nog zo'n 60 cc van over is.. Meestal heeft ie er na een 30-50 cc geen zin meer in en maken we van t restant pap ( Bambix groei-ontbijt met wat buikjespap) en dat gaat er dan vaak wel in.. Ik zal blij zijn dat er nog een fles af mag, maar dan moet ik wel een alternatief er voor hebben.. zolang ik dat nog niet heb.. toch nog maar ff stoeien met een fles en pap maken..