Draagdoek Tricot Slen- ervaringen gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Narcissen, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Vandaag ben ik voor het eerst gaan mieren met de tricot slen om mijn meisje daar een beetje prettig in te laten liggen.
    Het lukt me niet echt! Ik probeerde de methode uit die geschikt zou moeten zijn voor baby's vanaf de eerste week.
    Ik vroeg me af wie dat wel voor elkaar heeft en mij kan vertellen hoe je kindje er in ligt. Hoe hoog ligt het hoofdje bijvoorbeeld. Ligt hij/zij met de buik naar je toe of meer als een banaantje in de doek?

Groeten Narcissen

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    je bedoelt de komma houding?
    Die lukte mij ook niet goed en ik heb Tim toen in de kikkerhouding met opgetrokken knieen gedaan (die zitten dan ook in de doek, niet bungelen.)
    Zelf vond ik die makkelijker dan de kommahouding.

Bij de kommahouding ligt het hoofdje van je kindje ter hoogte van je oksel ongeveer... en ietsje gedraaid.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wanneer je je kindje in de doek wil doen, moet je het tamelijk hoog houden en met het gezicht van je weg. Dan moet de doek eerst over de poep en de beentjes en daarna over het hoofdje.
    Dan doe je het stuk dat je hebt laten afzakken terug aan en doe je het ook rond je baby. Daarna doe je de buikband er nog over en klaar is kees.

Hoop dat de uitleg wat duidelijk is, want vind het best wel moeilijk om uit te leggen.

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb in mijn album wat foto's staan.

Ik kan ook wel even kijken of ik een foto kan maken van de gebruiksaanwijzing.

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb je de gebruiksaanwijzing nog? Indien niet, kan ik je de link geven waar die te vinden is. Laat het maar weten.

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik heb hem nog. Moet er alleen nog even een foto van maken.... heb geen scanner

De mijne staat online hihi stom dat ik er niet aan gedacht heb.

http://www.geboortewinkel.nl/upload/Fil ... Cuddle.pdf

Hier heb ik hem ook gekocht. Daar leggen ze ook heel goed uit hoe het moet. Ik mocht toen oefenen met een doek van hun en met Danischa .... ik ging gelijk overstag. Gekocht en omgedaan :) Heerlijk... Nu ze groter en zwaarder word draag ik hem niet zo heel vaak meer. Alleen nog als ik geen zin in de wagen heb :) Met haar toet vooruit

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Waar ik hem gekocht heb, hebben ze ook alles goed en duidelijk uitgelegd, heb ook eerst mogen oefenen met een pop en een doek van hen.
    Ik draag hem nu steeds meer en meer. Vind het super om haar zo bij mij te hebben en zij vind het super om overal rond te kunnen kijken.

8. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Vindt het ook heerlijk hoor.
    Soms denk ik van ... ga hem verkopen..... Maar dan denk ik gelijk weer .... NEE ik kan hem nog makkelijk gebruiken...Ook al word ze nu zwaarder. Dus nee voorlopig gaat ie nog niet weg :)

Maar jij woont in Belgie. Fijn dat je ook mocht oefenen. Ik heb begrepen dat dat niet overal mag/kan.
    Vindt het toch wel prettig om eerst te kunnen oefenen toch?

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik woon idd in België. Heb hem in een klein winkeltje gekocht en die mevrouw heeft alles haarfijn uitgelegd.
    Ik ben nog lang niet van plan om de draagdoek weg te doen, zolang Serjenka niet te zwaar wordt voor me, blijf ik haar erin dragen. En nu we aan het klussen zijn voor een tweede wondertje, zal hij na Serjenka ook nog gebruikt kunnen worden.

10. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb mijn combi cotti (beetje zelfde systeem) op de beurs gekocht vorig jaar. Daar mocht ik ook oefenen.
    Nu heb ik er eentje bij, een korte draagdoek om haar op de heup te dragen, ook een super ding. Heb ik ook mogen oefenen op de beurs (vorige week). Met Aukje en Marieke ginneken naast me, die ook stonden te oefenen hahahaha. Maar die korte vind ik ook top voor als ze wat ouder worden

11. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Vicky als je een fototje heb wil ik dat graag is zien .. dtje word behoorlijk zo in de doek. Dus misschien dat ik ook voor zo een als jij hebbt wilgaan kijken

Deel Deze Pagina