Hallo, Mijn zoon is op anderhalve week na 6 maanden. Ik ben nu de borstvoeding op het werk aan t afbouwen. De 14 uur voeding is eraf en nu wil ik de 10 uur voeding af gaan bouwen. Nu vroeg ik me af, moet ik nog een pak kunstvoeding kopen van 0-6 maanden of kan ik nu eventueel al de voeding van 6+ maanden gaan geven? Hij is nl bijna 6 maanden en de een zegt die paar dagen maakt niet uit, de ander zegt je moet 0-6 maanden blijven geven. Maar ik weet niet of daar voldoende voedingsstoffen inzitten.Ik ben begonnen met fruit geven en dat vindt mijn zoon heerlijk.Verder krijgt hij nog niets bij maar ik wil wel gaan beginnen met groenten en als hij 6 maanden is met pap. Ik wil hypoallegeen Friso gaan geven, dat hebben we bij de oudste ook gedaan. Wat is uw advies?
Hoi, Je kindje hoeft niet op de dag af 6 maanden te zijn. 1 of 2 weken eerder of later is ook goed. Je kindje moet misschien wel even wennen aan de verandering in de voeding. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Vanaf 6 maanden mag je evt. ook de Standaard opvolgmelk gaan geven. Tussen 6-8 maanden is het advies gemiddeld 700-800 ml te geven, van borstvoeding kan je kindje niet te veel krijgen. Groetjes Angelique