Hallo, Mijn dochter is geboren met 33 weken, ze is nu 6 weken oud. (ze zou eigenlijk aanstaande zaterdag geboren worden) Ik ben gestopt met de borstvoeding omdat ze niet aan de borst wil drinken, en fles geven, kolven ed met een baby en een peuter vind ik wel erg druk Ze krijgt nu de ene keer een borstvoeding en de andere keer friso H.A. Ze weegt nu 3000 gram, hoeveel flesvoeding mag ze per keer hebben? Ze krijgt op het moment nog 7 voedingen. Hoeveel ml mag/moet ze per dag? Verder vinden we haar wat winderig, kan dit aan de voeding liggen? Groetjes Foxter
Hoi, Van borstvoeding kan je dochter niet te veel krijgen. Wanneer je een flesje Friso HA erbij geeft zou je nu voor 100 ml kunnen aanhouden, 90 ml water met 3 schepjes voeding. Hier zou ze er nu per 24 uur 6-7 van mogen hebben (wanneer je alleen flesvoeding geeft). Wanneer er wat in de voeding verandert moeten de darmen hier vaak even aan wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken. Op een hypo-allergene voeding is het gebruikelijk dat de ontlasting wat dunner is meer ruikt en groen van kleur. Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een goed drinktempo. Groetjes Angelique