Mijn dochter is nu 5 maanden en ik geef nog steeds volledige bv. Sinds 3,5 maand zit ze op 4 voedingen. Af en toe geef ik wat bijvoeding en dat vindt ze echt heerlijk. Ik begin nu alleen te merken (of ik nou wel of geen bijvoeding geef) dat ze in de voeding van 15:00 (3e voeding) eigenlijk geen zin heeft. Ik moet haar dan echt bijna dwingen om te drinken. Sowieso heb ik niet echt het idee dat ze ooit honger heeft... Tijdens het voeden gooit ze zich achterover gaat huilen of wil alleen maar om haar heen kijken. Als ik haar dan weer de borst aanbied raakt ze helemaal overstuur. Ik heb geen idee meer wat ik hier mee moet. Is het misschien handig om in plaats van de voeding van 15:00 bijvoeding te geven? Maar krijgt ze dan nog wel voldoende melk binnen? En als ik werk krijgt ze 240 afgekolfde melk en daar drinkt ze meestal wel alles van op om 15:00. Hoeveel voeding moet ze nog hebben? Heb jij misschien tips wat ik nu het beste kan doen? Ik zit er echt een beetje doorheen, het voeden is zo echt niet leuk meer, het is gewoon een strijd aan het worden. Alvast bedankt!
Hi. Eigenlijk is er geen schema bij borstvoeding. Het kindje mag zelf indelen hoevaak en wanneer ze wilt drinken. Je kindje drinkt zoveel ze nodig heeft. Blijft je kindje goed plassen, regelmatig poepen en groeit ze goed, dan zou ik me geen zorgen maken. Probeer "het schema" los te laten en je kindje te laten bepalen wanneer ze wilt drinken en hoeveel. Dat zal jou ook kunnen gaan schelen in het "moeten" drinken op een bepaalde tijd, want dat hoeft niet. Goetjes Saskia
Mijn dochter krijgt 3x daags medicatie die ze moet innemen met voeding. Dus veel keus heb ik niet. Ze krijgt het sowieso met de 1e (07:00) en de laatste voeding (19:00). En tussen 12:00 en 14:00, meestal 14:00 omdat dat het beste uitkomt met haar slaapritme. Maar ik kan met haar toch nog niet overgaan op 3 voedingen? Laatste voeding Vandaag ben ik ook de hele dag wezen werken en heeft ze vanochtend 190 gedronken en 's middags 240. Dus vandaar dat ik niet snap dat ze bij mij niet goed wil drinken. Ze slaapt dus klokje rond (12 uur) en van de eerste en laatste voeding kan ik niet afwijken ivm met medicatie en dat ze ook echt moe is om 19:00.
Hi. Met medicijnen is het inderdaad een ander verhaal. Mag ze deze medicijnen misschien met de bijvoeding innemen? Het kan zijn dat ze last heeft van zuigverwarring. Bij een flesje krijgt ze direct melk bij de 1e zuigteug. Bij BV duurt het even voor de melk komt, misschien is ze ongeduldig aan de borst en komt de melk niet snel genoeg. Je zou kunnen proberen om de melk met de hand op gang te brengen en haar aan te leggen als je melk al stroomt. 3 voedingen is niet veel, maar als ze dit zelf aangeeft en goed blijft plassen/regelmatig poepen en goed blijft groeien dan is dat haar ritme. We zien dit wel vaker. Groetjes Saskia
Ik zal vandaag is kijken hoe het gaat als ik de voeding van 15:00 uitstel. Ik weet niet zeker of we het met bijvoeding mogen geven dat moet ik de volgende keer nog vragen bij de KA. Nu krijgt ze haar medicijn nog vloeibaar, volgens mij moet ze het dan als tabletje krijgen. Mijn tsr is juist heel snel, ik heb eerder het idee dat ze daar wat last van heeft. Over een fles doet ze met gemak 20 tot 25 minuten (S speen difrax) dus ze vindt het vooral heel lekker om rustig aan te doen.