voeding opnieuw opwarmen?

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnestraal, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Mag je flesvoeding opnieuw opwarmen? De kleine is namelijk weer in slaap gevallen in haar bedje, terwijl ik het flesje al klaar had. Nou laat ik haar lekker liggen totdat ze zich weer meldt. blijkbaar toch niet zo'n honger... :D Ik zit dus nu met een flesje waar ze nog niet aan heeft gedronken, erg zonde dacht ik zo om weg te gooien. Het staat nu in de koelkast te wachten totdat de kleine zich meldt. Vroeg me daarna af of dat eigenlijk wel mag of moet ik zodadelijk een nieuw flesje klaarmaken?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb ooit eens gehoord dat je klaargemaakte voeding niet opnieuw mag verwarmen. Echter, ik had in het begin een supermoeilijke drinker en dan koelde het flesje ook zo af. Ik zette het dan even in een bak met warm water. Mag misschien ook wel niet, maar die van mij heeft daar in ieder geval niets aan over gehouden.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik warm af en toe wel op in de magnetron, gewoon heel even dat het net niet meer koud is...

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Volgens mij geldt dit wél voor bv. Fv weet ik eigenlijk niet.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Op de verpakking van Friso staat dat je de voeding niet opnieuw mag verwarmen. Maar misschien is dat anders bij andere merken.

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    een van onze mei-juni-juli mama's heeft veel tijd met de kleine in het ziekenhuis doorgebracht en daar warmen ze het dus ook gewoon nog ene keer op.

De fabrikant zet het wel op de verpakking maar je die wil alleen maar zoveel mogelijk verkopen, hoe meer flesjes je wegkapt hoe sneller je pak op is en je nieuwe moet kopen.

Oh ja ik warm dus ook wel eens opnieuw op haha

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik warm niet opnieuw op. Staat idd op de verpakking van Friso en ook CB zegt het (niet dat ik alles wat zij zeggen geloof hoor :p )

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik geef ook flesvoeding heb dat 4jaar geleden ook bij mijn dochter gedaan.In de kraamtijd toen de verloskundige op bezoek kwam heb ik het nagevraag(er is in 4 jaar nogal wat veranderd :rolleyes: )maar ze zei dat je best de voeding voor een hele dag klaar kan maken als het maar niet langer laat staan dan 24 uur en in de koelkast bewaard(er staat ook op het pak dat dat niet mag klaar maken voor de hele dag) Ook vroeg ik of de fles nog opgewarmd mocht worden en daarop antwoorde ze met ja als het dan maar binnen het uur is.Ik geef trouwens ook gewoon friso en er staat idd op het pak dat het niet mag maar ik houdt me toch vast aan mijn vk ze zit al meer dan 25 jaar in het vak en zal het best wel weten ;)

Liefs,Claudia

9. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat het risico bestaat dat er gedurende het drinken aan een flesje bacterieën in komen en dat daarom wordt afgeraden restjes voeding op te warmen. Een helemaal onaangeraakt flesje zou dan dus helemala geen kwaad kunnen. Overigens zei mijn kraamhulp ook dat het echt geen kwaad kan een flesje bij te warmen, maar het moet natuurlijk niet eerst al uren gestaan hebben!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    volgens mij mag je het alleen niet opnieuw opwarmen als je kindje eruit heeft gedronken vanwege de bacterien en hygiene. als er nog niet uit gedronken is mag je het dus gewoon opwarmen. bij borstvoeding is dit weer niet van toepassing dan mag je het maar een x opwarmen.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb begrepen dat je evt binnen het uur een fles waar al uit gedronken is nog mag opwarmen...doen wij ook wel eens voor Teun als hij een keertje lastig is met drinken...tot nu geen last

12. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik bedoel idd ook als er nog niet uit gedronken is mag je na maximaal 1 uur het nog opwarmen daarna mag het ook niet meer.

Liefs,Claudia

13. christina

christina Niet meer actief

ik warm de fles regelmatig nogmaals op. En mijn dochter heeft nog niks van gekregen. Volgens mij mag je het opwarmen mits tijdens dezelfde voeding

Deel Deze Pagina