Mijn dochter, nu bijna 15 weken en ongeveer 5200 gram kreeg tot 3 weken geleden nog regelmatig 6 voedingen. Ze sliep dus nog geen nachten door. Op advies zijn we gestopt met haar wakker te maken voor de fles van 23:00 uur. Ze sliep dan door tot een uur of half 1, maar dan nog redde ze de nacht niet helemaal, waardoor er totaal geen ritme meer zat in de voedingen (qua tijden). Wij zijn toen begonnen met een flesje Friso Extra om 23:00 uur (ze werd ineens nu wel wakker rond die tijd). Dat werkte goed en sliep ze door. Een paar dagen later moesten wij haar toch weer wakker maken om 23:00 uur en hoewel ze dan niet meer 's nachts voor een voeding kwam, was ik wel vanaf 3 uur regelmatig speentjes aan het terug stoppen. Dus toch maar weer stoppen met wakker maken. Bij wijze van proef hebben we toen maar eens de Friso Extra fles om 19:00 uur gegeven, en warempel; ze sliep tot half 7! Dit doen we nu al een paar dagen en afgezien van een enkel speentje 's nachts, slaapt ze lekker door tot de volgende ochtend. Dat betekend wel dat ze dus in een korte periode van 5 à 6 naar 4 flessen is gegaan. Overigens drinkt ze nu wel 180/6 terwijl ze eerder nog 150/5 dronk en de fles 's nachts maar voor de helft op kreeg (bij 5 flessen). Met 6 flessen (150/5) dronk ze de flesjes nooit leeg. Ze is de hele dag vrolijk (behalve als ze moe wordt), wordt 's ochtends ook fit en vrolijk wakker (ligt echt te gieren als ik boven haar bedje verschijn) en heeft geen last van haar darmpjes van de Friso Extra fles. In mijn ogen reageert ze dus goed op deze verandering. Maar omdat wij haar een handje helpen met de Friso Extra fles om 19:00 uur ben ik toch even benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.
Beste Pampal, Jouw kindje krijgt met die 4 flessen voldoende voeding binnen, dus het klinkt als een goed verhaal. Geniet dus maar lekker van jullie nachtrust groet, Anne