Hoe weet ik dat de laatste fles weg kan vallen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af hoe ik weet dat de laatste fles (ik geef nu rond 0.00u) weg kan gaan vallen. Iedereen zegt: "dat gaat helemaal vanzelf". Maar hoe?
    Ik weet dat mijn zoon (4 maanden) hier waarschijnlijk nog niet aan toe is, maar ik moet hem wel altijd wakker maken rond 0.00u (hij slaapt dan daarna door tot ongeveer 6.30u --> soms langer). Als ik hem vanaf 20.00u laat slapen, dan wordt hij meestal in de nacht rond 3/4u wakker.
    Maar als ik hem toch altijd wakker moet maken, hoe merk ik dan of deze fles uiteindelijk weg kan vallen? Als hij hem niet meer op wil drinken?
    Pff ik weet het niet hoor...

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Wij gingen de laatste fles wegdoen omdat hij niet meer leegdronk en steeds meer dan de helft liet staan.
    OP welke tijden krijgt hij nog meer flessen? Misschien dat je daar een beetje mee kan schuiven

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier gaat alles op verzoek, opeens kwam ze s'avonds niet meer. Ze werd toen rond 3/4 uur wakker, klein flesje gegeven en weer naar bed. Dit werd steeds later en nu slaap ze zo'n 11/12 uur achterelkaar.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier sliep ie uit tot een uur of tien/half elf en toen gaf een vriendin het advies de fles van 23 uur eraf te halen, zo gezegd zo gedaan...was met precies 4 maanden.

Je kan het oa dus merken aan uitslapen of als ie de fles niet meer leeg drinkt of niet meer wakker maken voor de fles en kijken hoe laat ie zelf komt....

5. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Gewoon niet meer wakker maken en het hem zelf laten regelen....

Wij hebben onze beide kinderen zelf laten komen voor een voeding. Dat resulteerde erin dat onze oudste vanaf week 3 doorsliep en met 12 weken klokje rond sliep. (We hebben haar toen een paar keer wakker gemaakt rond 23:00 maar dan dronk ze weinig, dus besloten haar gewoon te laten slapen....best eng bij zo'n klein hummeltje...;))

Onze jongste wilde een tijdje een laatste voeding rond 22:00u en sliep dan tot 4:00u en daarbij vroeg ik me ook wel af of hij het ook zelf ging aangeven...(ik was natuurlijk best verwend met het vroege doorslapen van dochter) . Natuurlijk had ik ook liever dat hij van 24:00 tot 6:00 sliep, maar we hebben het hem toch gewoon zelf laten regelen. Na 10 weken sliep hij ineens van 24:00 tot 6:00 en een week later sliep hij klokje rond...:$

6. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man is nu 9 weken en sinds een week geen late fles meer. Ik geef op verzoek maar overdag uiterlijk na 4 uur. Voor de late fles moest Ik hem altijd wakker maken en op een gegeven moment drink hij gewoon niet meer aan het eind van de avond. Nu gaan we gewoon lekker vroeg naar bed en zie ik wel hoe laat hij komt. Dat verschilt tussen 1 en 4 uur.

7. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij deden elke keer wat minder in de laatste fles, zo hebben we het afgebouwd.
    Succes

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb hem laten vervallen omdat we haar wakker moesten maken voor de fles. Maar in jouw geval komt hij dan waarschijnlijk 's nachts nog een keer. Helpt het niet als je hem snachts als hij wakker wordt, een speentje geeft? Misschien slaapt hij dan zonder fles verder? En anders gewoon af en toe proberen.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij hem niet meer nodig heeft, zal hij ofwel 's ochtends langer gaan slapen, ofwel die fles niet meer leegdrinken.
    Als dat gebeurt, kun je die fles weg gaan laten en gaat ie ws hele nachten pakken.
    Als je dat lastig vindt, kun je 's nachts ook op verzoek gaan voeden en dus niet meer wakker maken, maar zelf laten komen. Rond 3/4 uur voeden vond ik zelf nooit zo erg, want dan kon ik tenminste op tijd m;n bed in en zo m'n uurtjes lekker pakken en daarna duurde de nacht ook nog lang genoeg om nog even lekker te kunnen slapen :)

10. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Wij merkten aan ons meisje dat ze de eerste fles in de ochtend niet meer helemaal leegdronk. De andere flessen gingen gewoon helemaal op.
    Wij hebben haar een keer niet wakker gemaakt om 23.00 uur en afgewacht wanneer ze zou komen. We hadden ons helemaal ingesteld op een nachtvoeding, maar madame werd om 07.15 uur wakker! Zelfs later dan dat we gewend waren. Sindsdien zit ze op 4 flessen (zonder rijstebloem/bijvoeding).
    Dus mijn advies....gewoon eens proberen om haar niet wakker te maken op een dag dat je de dag erna vrij bent :)

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij zijn ook gewoon gestopt met geven. komt ie idd vaak wat vroeger, rond 4 uur s nachts ofzo. nou dan flesje erin en dan word vanzelf steeds later tot het mooi 6-7 uur in de ochtend word...
    en niet te snel willen, dat werkt alleen de verkeerde kant uit is mijn ervaring!
    maar een nachtje proberen kan altijd!

Deel Deze Pagina