Dilemma tijd laatste fles ivm wel/niet snachts wakker worden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Djinni, Nov 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Goedemiddag,

ik heb even jullie advies nodig wat te doen.

Mijn zoon 10weken en iets meer dan 5.5 kg drinkt 5 x 165.

zijn ritme: 04.00 - 08.00-12.00-16.00-20.00
    Als hij dit ritme heeft komt hij de volgende dag om 6 uur smorgens.
    Heel fijn.

zijn ritme wordt dan: 06.00-10.00-14.00-18.00-22.00.
    Die laatste fles is een probleem. als ik hem hiervoor wakker maak, komt hij weer rond 3-4 uur.

zo is het om de dag het ene schema en om de dag het andere.

Nu heb ik geprobeerd als hij om 6 uur komt, alles een half uurtje naar voren te halen, waardoor hij de laatste fles tussen 8-9 krijgt. Ik doe de kleine man wel na de een na laatste voeding in bed (doe ik altijd, na elke voeding) dus rond 6 uur. gister heb ik hem echt uit een coma moeten halen, eigenlijk vond ik het gewoon zielig. hij is een klein uurtje op geweest, speciaal naar beneden gehaald zodat hij echt goed wakker werd, gespeeld etc en alsof hij dan om 9 uur voor het eerst echt de nacht in gaat. Maar hij denk dat dus rond 6 uur al.

Ik hou een kind liever niet op, omdat ik het heel belangrijk vind dat hij in zijn bedje slaapt en tot rust komt. Maar is het een optie om hem beneden in de woonkamer in de box/armen te laten (eventueel slapen als hij wil) tot de laatste voeding? zodat hij voortaan een lange nacht maakt?

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.
    Alvast bedankt!

2. WitteN

WitteN Niet meer actief

Hier laat ik hem na de fles van zeven uur gewoon liggen. Met de weken / dagen, duurt het steeds langer voordat hij komt. Ik denk dat kindjes op bepaald moment dat nachtritme wel begrijpen. Hier komt hij nu om twee uur. Vorige week was dit nog 1 uur, week ervoor kwart over twaalf.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou een kind 's avonds of 'snachts nooit wakker maken voor een voeding. Overdag een ritme aanhouden van niet langer dan 3/4 uur slapen, maar 's avonds en 's nachts gewoon op verzoek voeden.

En het ideaalbeeld van zelf in bed slapen is allemaal heel mooi, een baby van 10 weken heeft nog niet zo'n duidelijk ritme en heeft ook veel behoefte aan jouw nabijheid. Ik zou dus na 18 uur hem zelf laten komen. Is dat midden in de nacht, is dat zo maar zo kan hij wel zijn eigen slaapritme bepalen. En dat is heel belangrijk, met wakker maken verstoor je eigenlijk zijn natuurlijke slaappatroon.

Ik vind trouwens dat hij het geweldig doet, met zulke lange nachten! Je mag echt in je handen knijpen hoor.

Share This Page