Slecht drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door XdropjeX, 9 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Hoi hoi,

    Hier een onzekere mama ondanks het mijn 2e kindje is. Met de eerste had ik deze problemen niet zo.
    Maar al 2 weken drinkt de kleine van nu 3 maanden slecht. Kreeg 5 x 200 aangeboden en dronk er 2 helemaal leeg en liet bij de andere meestal 30 staan.
    Nu moet ik blij zijn als de helft erin gaat.
    Gisteravond om 23.00 liet hij 90 erin maar sliep wel tot 7.45. Je zou denken dat hij honger heeft maar dronk ook maar 110.
    Toen werd hij om half 11 wakker omdat hij honger had en laat een halve fles staan..
    Hij is wel wat huileriger maar kan ook gewoon flink lachen met een big smile!
    Tandjes zou kunnen maar dat denk ik al 3 weken dat hij daar last van heeft..
    Iemand tips? Want word er een beetje onzeker van zo
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Misschien voelt ie zich niet zo lekker oid…

    komt vast weer goed :)
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Met mijn dochter ook zo mee zitten tobben. Ging altijd vanzelf weer over, en ze was gewoon niet zo'n grote drinker.
     
  4. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Denk toch echt dat het tandjes zijn. Duwt de speen van de fles ook naar rechts en gaat erop bijten
     
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    2 van mijn kinderen hebben de fles gehad en 2 borstvoeding. Wat jij omschrijft vond ik het nadeel van de fles geven, je staart je zo blind op het aantal ml wat erin gaat. Belangrijker is of je kindje genoeg plasluiers heeft en niet suf wordt. Misschien kun je wat vaker op een dag een klein flesje geven?
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Mijn A drinkt 5x 150 en die gaan ook niet alleen leeg..
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier geven we de flesjes wat koeler als ze keelpijn hebben of met tandjes klooien. Allicht dat dat helpt. Hier overigens geen van beiden grote drinkers ivm verborgen reflux dus wij geven meerdere maar kleinere flesjes.

    Voor die tandjes hoef je nog niks voor te voelen hoor, zo zaten we met een gillende en krijsende dochter rond die leeftijd bij de hap.

    Waren wel wat gewend met dr (eerste 6 weken niet anders gedaan dan krijsen) alles gecheckt incl mondje voor bobbels, spruw, whatsver maar niks gevonden. Na 5 uur tobben toch maar gebeld. Blijkt t een kaak die aan t zetten is te zijn...:confused: Voelde me zo rot om daarmee bij een hap te wezen, die arts lachen "ahjoh heb ook wel eens een haar van mama om een teen gehad. Zie die maar eens te vinden in t donker." (Dus die checkten we sindsdien ook maar mee)

    Alle andere dingen uitgesloten en in tandjes periode, dan zijn het tandjes. Althans hier voorlopig nog :roflmao:
     
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Volgens mij hebben baby's rond dat ze 3 maanden oud zijn regeldagen. Daar zou het ook door komen. Wij lopen ook al weken te tobben met de flesjes van onze jongste. Bij het CB hebben ze gezegd dat de flessen echt niet iedere keer leeg hoeven en dat baby's echt wel aan kunnen geven of ze genoeg gedronken hebben.
     
  9. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Ik laat het ook wel wat los. Gisteren ging het ook wat beter.
    Vooral met het warme weer wil je dat ze goed drinken natuurlijk
     

Deel Deze Pagina