Slecht echo 13 weken? Help!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Isadora, Feb 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isadora

Isadora Lid

Nov 21, 2013
    62
    3
    8
    Papendrecht
    Ik ben momenteel 14 weken zwanger van mijn 2e kindje.
    Tot de 13 weken waren alle echo's goed. De baby lag mooi op schema en was lekker aan het bewegen. Ik kon in het Erasmus MC meedoen aan een virtual reality 3d onderzoek (ik kreeg die keuze omdat de ik de 20 weken echo daar moet doen ipv bij de verloskundige omdat mijn zoontje van 4 een hartafwijking heeft). Tijdens het onderzoek zeiden de artsen al dat ze niet genoeg tijd hadden om "iets" goed te kunnen bekijken en te onderzoeken. Dat is meerdere malen gezegd.
    Bij de analyse kwam naar voren dat ze de nieren van de baby niet konden vinden.
    Lang verhaal kort: ik moest afgelopen maandag terug komen en toen konden ze ook geen gevulde blaas vinden. Er liep wel een bloedvat naar de plek waar een nier hoort te zitten maar of die er ook daadwerkelijk zit konden ze niet vertellen.
    Nu moet ik wachten tot 16 weken omdat de nieren dan de functie van de aanmaak van vruchtwater over gaan nemen.
    Bij de verloskundige is op de echo's wel elke keer een gevuld maagje en blaas gezien maar volgens de arts in het Erasmus zit het niet op de plek waar de blaas hoort te zitten.
    Dat het een holte was. Ze zeiden ook dat ze normaal pas met 20 weken de organen nalopen en nu zijn ze eigenlijk 7 weken te vroeg.. Ze spraken over dat een niertje maar 7mm is en een bloedvat nog geen 1mm.. Dus zijn ze gewoon niet te vroeg met conclusies trekken..

Wie heeft er nog meer zoiets meegemaakt?? Ik wou dat ik dit nooit had geweten.

Share This Page